!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

AlfaMale147
1

  • Type Alfa: 147 2.0 TS Sele
  • *
    - Startende Alfist
147 Selespeed Problemen
« Gepost op: 26 juli 2018, 11:39:48 »
Beste (mede-)Alfa liefhebbers,

De volgende kandidaat met een selespeed die niet (altijd) doet wat hij moet doen.

Afgelopen week een 147 2.0 TS selespeed uit 2000 gekocht, met 206K op de teller. Motor loopt prima, en de selespeed schakelde ook fijn, tot hij in 'limp mode' ging. Dus alleen R,N,1,2 en vermogen/toeren begrensd. Nu viel het me op dat toen ik af remde, de snelheid, toeren teller en kvs temperatuur naar 0 vielen, en toen de motor en selespeed storingen begonnen. Brandstofmeter blijft het wel doen.
Kilometerstand en dagteller werken wel, maar knipperen, ook hoor je de auto een aantal keer piepen.

Heel soms start ik nu de auto even zonder storing, maar die komen binnen een kilometer of 2 al weer terug.

Ik heb deze week als eerste de accu vervangen voor een nieuw 74ah exemplaar, aangezien er een 60 ah in zat.

Ben in het bezit van een VAG KKL kabel, dus heb MES er aan gehangen. Ik heb geprobeerd alle storingen te wissen, maar P1763  blijft staan. Ook komen dezelfde storingen weer terug na een klein stukje rijden.





Toen ben ik de hydraulische druk maar eens in de gaten gaan houden. Auto in zn N, druk bouwt op naar 55 bar, en zakt over een seconde of 10-15 terug naar 44/45 bar om dan weer terug omhoog te schieten naar 55 (pomp is dus prima). Maar gelijk een nieuwe accumulator en een liter tutela CS Speed 75W olie besteld.

Nu weet ik vrij zeker dat de accumulator niet de oorzaak is van de storingen en het wegvallen van de teller.
Had er een foutcode in staan van de remlichtschakelaar, dus die ben ik maar gelijk gaan halen en gelijk vervangen.

Ik denk zelf dat de oorzaak van mijn problemen ergens tussen de  motor en de abs ecu zit. Heb alle zekeringen al gecontroleerd, alles was heel. Leek me ook wel logisch, daar de auto soms ook een kilometer of 2 zonder storingen kan rijden.

Iemand hier tips/ervaringen die me misschien kunnen helpen? Ik denk dat het verstandig is om ook in de abs ecu te kunnen komen dus ga kijken voor zo'n (verloop)kabel. Is er nog een manier om de abs ecu te testen? Of is het zo dat als je er in komt met MES dat hij gewoon goed is?

Bij voorbaat dank!