!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

nickk
3

  • Type Alfa: 147
  • *
    - Startende Alfist
Goedemiddag !
Ik heb een alfa 147  1.6 twinspark met 157000 km.
Ik heb de laatste 2-3 weken eens in de zoveel tijd problemen met schakelen..
Als ik terug wil schakelen van mijn 3 naar zijn 2 bijvoorbeeld krijg ik hem soms moeilijk in zijn 2 en soms ook helemaal niet meer in een versnelling..
Ik moet mijn auto dan uitzetten, in zijn 1 starten en dan rijden naar een plek waar hij even kan blijven staan, als ik later terug kom schakelt hij weer als nieuw, dit kan niet te maken hebben met de temperatuur want ik heb het ook wel eens gehad als hij bijvoorbeeld al 4 uur stil stond.
Nou ben ik vandaag naar de garage geweest voor een diagnose en daar zijde ze dit : diagn bak, moet gedemonteerd worden en druklager blijft plakken, ( dus moet ook vervangen worden ). nou is mijn vraag of iemand anders hier problemen mee heeft gehad en hoe die het opgelost heeft, want meerdere mensen die twijfelen aan deze diagnose.
hoe kan ik controleren of dit klopt ?

dit gaat mij rond de 1100 euro kosten dus als dat voorkomen kan worden graag !!:D

Alvast bedankt voor de moeite!
Mvg Nick v s
*

damas
207

  • Type Alfa: Spider 916s 2.0TS-156 1.8
  • ***
    - Alfist
  • Betaal op tijd, zo voorkomt u een verhoging
Re: alfa 147 1.6 twinspark schakelt soms moeilijk of niet wie kan mij helpen.
« Reactie #1 Gepost op: 9 februari 2016, 20:29:57 »
je kan even kijken of de schakel kabels nog goed zijn en controleren schoonmaken en eventueel afstellen schakel mechanisme op de bak. en olie peil van de bak