!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Rts83
2

  • Type Alfa: 147 en spider 916
  • *
    - Startende Alfist
Verschillen 1.6TS 105pk vs. 120pk
« Gepost op: 27 december 2017, 21:17:33 »
Beste medeforummers( wees gerust: mezelf voorstellen gaat nog gebeuren),

Normaal ben ik voornamelijk actief op alfa916register, maar heb nu helaas zo snel mogelijk iemand nodig die me uitsluitsel kan geven over het volgende:

Ik heb een probleem met onze 147 1.6TS 120pk. De distributie is van zijn timing af terwijl de riem er nog strak omheen lijkt te liggen. Auto staat nog bij ANWB, dus exacte oorzaak moet ik nog vaststellen.

Blijft echter staan dat ik hoogstwaarschijnlijk? motorschade heb opgelopen.

Nu ben ik me aan het orienteren op de mogelijkheden om dit weer te repareren en kom tijdens mijn zoektocht een complete motor 1.6TS 105pk tegen voor een heel schappelijke prijs. Ik heb even geprobeerd uit te zoeken wat de verschillen tussen de 1.6TS 120pk en de 1.6TS 105pk is en kom tot nu toe op het volgende uit:

- nokkenasversteller 120pk ja/105pk nee
- nokkenassen verschillen

Kan iemand mij uitsluitsel geven dat dit de enige verschillen zijn? Want dat zou betekenen dat ik de complete motor kan wisselen en dan alleen nokkenassen + nokkenasversteller over zou hoeven zetten. Dit is volgens mij de vlotste en voordeligste optie?

MVG Rikkert



*

Niels G60
421

  • Type Alfa: Alfa 155/147
  • ****
    - Senior Alfist
    • van Doorn en Top Nijkerkerveen
Re: Verschillen 1.6TS 105pk vs. 120pk
« Reactie #1 Gepost op: 6 januari 2018, 22:02:29 »
Er zijn wel wat meer verschillen, maar dat wilt niet zeggen dat je die motor niet ''eenvoudig'' zou kunnen gebruiken.

In/uitlaat spruitstuk en kat zijn ook anders. Deze zaken moet je dus gewoon allemaal van je eigen auto gebruiken in dat geval. De motor opzich is wel het zelfde verder, dus geen probleem dan.

Maar ik zou eerst de oorzaak willen weten, en kijken wat er gebeurd is.
www.vandoornentop.nl

Alfa 155 2.0 16V EVO4 R Seq
Abarth Punto EVO SuperSport Stage 4
Fiat Grande Punto Sport T-Jet Stage 2