!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

damas
207

  • Type Alfa: Spider 916s 2.0TS-156 1.8
  • ***
    - Alfist
  • Betaal op tijd, zo voorkomt u een verhoging
water in brandstoffilter
« Gepost op: 16 april 2015, 20:05:21 »
onderweg kreeg ik melding water in filter en gelijk daarna vage melding over brandstof temperatuur storing meldingen op dashboard.
thuis heb ik filter afgetapt maar geen water zit zelfs geen sensor op. toen de auto GT 1.9jtdm uitgelezen en geen fout codes bekend.
motor loopt perfect geen rook stank of wat dan ook. iemand bekend met dit soort meldingen overigens wel nieuw dieselfilter besteld
*

Pinda
244

  • Type Alfa: 156 1.9 JTD 16v SW
  • ***
    - Alfist
Re: water in brandstoffilter
« Reactie #1 Gepost op: 16 april 2015, 23:08:25 »
Geen sensor?
Ik rij een 156 jtd 16v, is dus dezelfde motor. Onderaan het filter hoort een sensor te zitten (die gaat wel eens kapot).

Geen losse kabel slingeren daar ergens?
*

damas
207

  • Type Alfa: Spider 916s 2.0TS-156 1.8
  • ***
    - Alfist
  • Betaal op tijd, zo voorkomt u een verhoging
Re: water in brandstoffilter
« Reactie #2 Gepost op: 17 april 2015, 05:15:46 »
zal morgens eens kijken moet natuurlijk een losse stekker hangen daar, misschien dat ie ergens contact heeft gemaakt
*

Jeroen
1.005

  • Type Alfa: DS3
  • *****
    - Super Alfist
Re: water in brandstoffilter
« Reactie #3 Gepost op: 17 april 2015, 17:06:10 »
Mijn opnemer voor het brandstoffilter heb ik vorig jaar zelf gesloopt bij vervangen,... Ging 5x goed,... Had toen garage gebeld of dat kwaad kon,... Nee is alleen voor je waterregistratie, gewoon witte dop laten zitten. Dus gedaan. Kabel tegen het schutblad ge ty-rapt en opnemer afgetaped. Ze vonden het wel knap dat die na 8 jaar pas stuk ging  :rolleyes:
*

damas
207

  • Type Alfa: Spider 916s 2.0TS-156 1.8
  • ***
    - Alfist
  • Betaal op tijd, zo voorkomt u een verhoging
Re: water in brandstoffilter
« Reactie #4 Gepost op: 17 april 2015, 17:18:13 »
Op mijn vorige alfa ging ie ook stuk de 166 wat je zegt gewoon de witte dop erop, maar op de GT die ik nu heb zit de sensor er ook niet in.
Vraag me af waar dat signaal dan vandaan komt water in filter zit geeneens een sensor in.

Vandaag weer 200 kilometer gereden geen meldingen meer, had vast een flash back de GT.
*

damas
207

  • Type Alfa: Spider 916s 2.0TS-156 1.8
  • ***
    - Alfist
  • Betaal op tijd, zo voorkomt u een verhoging
Re: water in brandstoffilter
« Reactie #5 Gepost op: 8 mei 2015, 21:13:43 »
Had even het elektrische schema bekeken en bleek dat beide elektrische circuits de zelfde massa hebben zitten rechtstreek op de accuklem.
Een week voor de melding heb ik namelijk remvloeistof ververst met ook de koppeling doorgespoeld, daarbij moet de accu eruit en bij monteren van de min pool vond ik hem niet echt lekker vast zitten inmiddels weer verholpen door aanpassen accuklem.
De storing was dus water in filter en meteen daar achteraan elektrische storing in voorgloei circuit, op het display dashboard.