!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Alfa Romeo Types > De Alfa Giulietta club

Grip Guilietta Veloce

(1/3) > >>

Theo:
Sinds November vorig jaar eigenaar van een Guilietta veloce (2016), heerlijke auto maar wat opvalt is dat ik minder grip heb dan met mijn vorige QV, vraag me af of dit alleen te maken heeft met het verschil in vermogen. beide auto,s zijn squadra gechipt. het vermogen/koppel van de QV zal ietsje minder zijn maar hij slipte minder door dan deze, ik moet (zeker op nat wegdek) gedoseerd gas geven, zelfs in 3 slipt hij door. Kan misschien ook aan banden liggen, op de QV lag Vredestein, op de veloce Dunlop.  Zou een setje nieuwe banden enigszins uitkomst bieden, en welke?

brinkerik:
Ik denk dat je eens een goede uitlijner op moet zoeken, daar de sporing net zou goed zou moeten zijn als bij jouw ex.

AlfaArjen:
Mijn QV sloeg straks compleet door bij vol gas in de derde versnelling, wegdek was een beetje nat maar niet heel erg. Rij met Vredestein voorop. Ben van die banden zelf nog niet zo enthousiast, heb betere ervaringen gehad met Michelin Pilot Sport 3. Die lagen dan weliswaar onder de 166 maar vond ik hele fijne banden. Nooit problemen met grip mee gehad.

Paul:
Pirelli P ZERO’s hebben (vanuit mijn ervaring) de beste grip!

Ebuzz:
Wat mij wel opviel,

Mijn qv met 267pk en 421nm had bijna geen last van wielspin in zn 2 met regen. Met droog weer had ik sowieso nooit problemen met grip.

Maar de tct qv's waarmee ik (proef)gereden heb die hadden zelfs in zn 3 problemen met grip. Ik denk dat de bakverhouding daar een rol in speelt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Powered by SMFPacks Ads Manager Mod