!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

pveelen
29

  • Type Alfa: 159SW 1.7TBi
  • *
    - Startende Alfist
1.8MPI motor erg langzaam en daarna motorlampje
« Gepost op: 29 september 2019, 16:54:13 »
Vandaag wezen kijken bij een 159 SW 1.8MPI. Mooie uitvoering (Grigio Titanio, beige leder, 18" 8C, climate etc etc.) en prima onderhouden, 2e eigenaar dus op papier en qua aanzicht was het prima. Motor liep ook goed, netjes en rustig.

Tot nu toe alles ok.

Totdat we gingen rijden. Mijn eerste ervaring met de 1.8MPI en ik wist niet wat ik meemaakte. Trapt het pedaal helemaal in maar er gebeurt zo goed als niks. Bij 2500/3000 toeren schakelen en de auto komt niet vooruit... Nu had ik al gelezen over ondermotorisering maar dit.... Pas na het warmrijden en doortrekken naar minimaal 4000 toeren komt er beweging in. Inhalen van 100 naar 120 moet ik doen met terugschakelen naar de 4.

Is dit normaal?

Na de proefrit de auto nogmaals bekeken en nog een keer gestart om de motor nogmaals te inspecteren, kreeg meteen een melding 'motor laten controleren'. Ook brandde het lampje.

Afgesproken met de eigenaar dat hij dit eerst laat verhelpen alvorens we overgaan op een akkoord. Eenmaal thuis heb ik er steeds meer moeite mee...

Wat zijn jullie ideeën en suggesties?
2010 159SW 1.7TBi Grigio Titanio
1986 BMW 316 met dubbele weber DCOE40 carbs.
*

pveelen
29

  • Type Alfa: 159SW 1.7TBi
  • *
    - Startende Alfist
Re: 1.8MPI motor erg langzaam en daarna motorlampje
« Reactie #1 Gepost op: 3 oktober 2019, 13:41:14 »
(Deels) opgelost. Het bleek de sensor van de krukas te zijn. Wellicht stond deze verkeerd in timing maar dat zullen we nooit weten want de melding ging weer uit nadat de garage hem heeft gereset.

Ik heb deze auto laten staan en haal vrijdag een 1.7Tbi op. Toch maar voor de lekkerste motor gegaan :)

Dit topic mag dus op slot.
2010 159SW 1.7TBi Grigio Titanio
1986 BMW 316 met dubbele weber DCOE40 carbs.
*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Re: 1.8MPI motor erg langzaam en daarna motorlampje
« Reactie #2 Gepost op: 3 oktober 2019, 14:30:56 »
Kijk, dat klinkt goed! Bedankt voor de terugkoppeling. We zien de foto's graag tegemoet. 🍀
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive