!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

M@rc
4

  • Type Alfa: 159 jtd
  • *
    - Startende Alfist
Accu lampje brand
« Gepost op: 21 maart 2018, 18:59:52 »
Goedenavond,

Mijn accu lampje blijft branden, 159 jtdm 2006

Vanochtend bij weg rijden bleef hij in 1 keer branden, vanmiddag toen ik weer naar huis reed brande die weer.

Nu heb ik met de multimeter bij stationair draaien 11,7 gemeten op de accu, kan ik er dan vanuit gaat dat de dynamo stuk is? Accu is nog goed.( auto start inmiddels niet meer)

Of zijn er andere dingen die ik nog kan nakijken? Er zit namelijk geen vervangbaar kastje op de dynamo.( sommige hebben dat wel) ik heb eerlijk gezegd nog nooit mee gemaakt dat een dynamo er per direct mee ophoud?

Heeft iemand tips?

En is de dynamo van deze 159 jtd zelf makkelijk te vervangen?

Alvast bedankt.
*

brinkerik
1.848

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Accu lampje brand
« Reactie #1 Gepost op: 22 maart 2018, 00:33:49 »
Normaal,  zal de spanning oplopen richting de 14 volt, bij lopende motor.   motor Uit;  op 12.7 volt.

Dus 11.7 is weinig, eerst even accu na meten op capaciteit .

Ik heb vorige week de dynamo laten wisselen,  ik heb wel een 2.4, dus is bij mij erg verstopt; en de compete voorkant is eraf geweest ( ehm.. )



helaas viel dat extra tegen daar er lekkage bij de waterpomp geconstateerd werd; dus ook maar 'to be safe' de waterpomp, multi riemen en distributie set mee genomen  :sign0137:

als je nog een verse accu zoekt, stuur mij even een PB,  ik heb 1 nieuwe besteld, maar achteraf niet nodig.
Nu Giulietta Qv Perla Moonlight  &   Panda 100 HP

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

M@rc
4

  • Type Alfa: 159 jtd
  • *
    - Startende Alfist
Re: Accu lampje brand
« Reactie #2 Gepost op: 22 maart 2018, 07:27:04 »
Zo dat ziet er uit als een hele reparatie! Ik vermoed dat bij de 1.9 meer ruimte is, hij zit tussen het schutblad en blok in. Bovenste 2 bouten kan je zo bij maar kan zo snel de rest van de bouten niet zien. Moet op bokken gedaan worden want heb geen brug.

Bedankt voor het aanbod maar mijn accu is nog vrij recent. Zal vanmiddag even de landerijen er op zetten om toch uit te sluiten