!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Sander159
7

  • Type Alfa: 159 1.9 JTS
  • *
    - Startende Alfist
Bluetooth module 159
« Gepost op: 1 april 2022, 00:13:05 »
Hallo,

Ik heb voor mijn 159 een bluetooth-adapter besteld (van BlueMusic), zodat ik via de CD-wisselaar-poort via bluetooth muziek kan afspelen via de radio. Dit is de link naar de adapter :


https://www.amazon.co.uk/gp/product/B07CJKY1MR/ref=ppx_yo_dt_b_asin_image_o01_s00?ie=UTF8&psc=1

Ik zag dat er al diverse topics over zijn, dus ervaringen genoeg, echter heb ik nergens een antwoord op mijn vraag kunnen vinden... namelijk: trekt dit apparaat mijn accu niet leeg? Ik heb namelijk de pinout bekeken, en pin 15 (die onderdeel is van de connector voor de adapter), is permanent 12V.

Iemand ervaring mee? Misschien zelfs aan gemeten?

Gr Sander
*

DanielH92
1.956

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Bluetooth module 159
« Reactie #1 Gepost op: 1 april 2022, 10:04:33 »
Als de adapter permanent 12v zou krijgen, dan zou de Bluetooth verbinding dus ook bij uitgeschakeld voertuig vindbaar moeten zijn met je telefoon.
Zover ik weet is dit niet het geval, dus lijkt de adapter toch echt wel uit te schakelen. Deze adapter wordt aansloten op de cd-wisselaar poort achterop je radio, het lijkt me dat de radio hier geen stroom heen stuurt wanneer dat ook niet nodig is.
*

Fps
49

  • Type Alfa: 159 SW Tbi
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bluetooth module 159
« Reactie #2 Gepost op: 1 april 2022, 11:41:24 »
Hier hangt ie erin.
De BT-verbinding wordt verbroken op het moment dat ik de motor (en dus radio) uit doe. Lijkt dus geen stroom te trekken dan.
Tot nu toe start ie in ieder geval trouw.
Huidige Alfa: 159 SW Tbi
Vorige Alfa's: 147 TS, 147 JTDM, 159 SW JTDM, 147 JTDM
*

Sander159
7

  • Type Alfa: 159 1.9 JTS
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bluetooth module 159
« Reactie #3 Gepost op: 1 april 2022, 12:11:52 »
@DanielH92: Ja, zo zat ik ook te denken. Dus dat ga ik sowieso uitproberen, maar ik dacht ik kan alvast de vraag stellen. Ben vast niet de enige die het zich afvraagt :)

@Fps : Oke, dat klinkt veelbelovend. Bedankt man
*

159sw
1

  • Type Alfa: 159 sw
  • *
    - Startende Alfist
Re: Bluetooth module 159
« Reactie #4 Gepost op: 28 juni 2023, 08:01:37 »
Beste.
Ik heb een 159sw van 2007...heb de blue en module laten repareren en een adapter gemonteerd om via Bluetooth muziek te kunnen luisteren. De kilometerstand knippert nu nog steeds en het afspelen van muziek gaat voor 5 minuten en springt dan weer terug op de radio.
Heeft er iemand een oplossing?