!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

ggalfa
26

  • Type Alfa: 159 sedan 1750 TBI
  • *
    - Startende Alfist
  • Uiteindelijk wil je toch weer een Alfa Romeo
    • Mijn site
DAB antenne
« Gepost op: 7 september 2019, 17:49:39 »
Hallo,
40 jaar Alfa gereden, nu na twee en een half jaar in een verkeerd  merk te hebben gereden toch weer terug bij Alfa: het moet en kon  echt niet anders. Ik heb vanmorgen een 159 Sedan gekocht, de 1750 TBI. Over twee weken wordt ie geleverd, tot die tijd zal ik slecht slapen vrees ik.
Ik ga vanuit mijn huidige auto mijn Alpine dubbeldins radio overzetten: dat zal weinig problemen geven denk ik en anders is de leverancier van de radio niet ver weg. Maar waar ik benieuwd naar ben hoe goed een DAB plakantenne gaat functioneren in de 159. In de Japanner waar ik nu mee rij, doet ie het voortreffelijk.
Iemand ervaringen met zo'n ding?

En als dat nou niet echt werkt? Hoe veel werk is het om een dab-dakantenne te plaatsen? Bij de Japanner was het een hele klus, maar niet nodig omdat de plakker het goed deed. Ben benieuwd of iemand mij iets weet te vertellen hierover.
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: DAB antenne
« Reactie #1 Gepost op: 18 september 2019, 18:32:03 »
Ik heb recent een nieuwe antenne geplaatst.

Een DAB GPS en FM antenne en deze heb ik via Alie besteld opzich is het wel een goede antenne. Alleen het is niet wat ik er van verwacht.  (merk Eightwood of Superbat het komt in de Superbat doos)

Maar de ontvanger de DAB+ usb module en de FM module in de radio is gewoon brak. althans dat verwacht ik.  Iemand heeft deze getest en deze geeft een goed signaal.

Ik heb voor de test ook een plak antenne die vindt ik lelijk maar geeft bij mij niet een slechter of beter ontvangst.

Ik heb de antenne wel een beetje extra afgekit dat er geen vocht in kan komen.
De oude die was al wel geoxideerd. Ook heb ik nieuwe kabels getrokken omdat de aansluitingen iets anders zijn. (anders kom je via de normale antenne de versterker tegen welke in de C styl rechts achter zit) en zonder juiste fantoom spanning werkt die niet.

Wellicht dat je Alpine Dubbel din wel top werkt dan zou het niet uitmoeten maken. Echter mijn Android radio werkt FM en DAB niet lekker. Jammer maar ik heb toch altijd spotify op staan.




*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: DAB antenne
« Reactie #2 Gepost op: 18 september 2019, 18:39:22 »
......... Ook heb ik nieuwe kabels getrokken omdat de aansluitingen iets anders zijn. (anders kom je via de normale antenne de versterker tegen welke in de C styl rechts achter zit) en zonder juiste fantoom spanning werkt die niet.
.....

Voor de fantoom voeding kan je eventueel simpele, goedkope adapters kopen die je in de antenne leiding plaatst...
vb
https://www.bol.com/nl/p/hama-antenne-adapter-vw-pht-din-1pc/9200000024130073/

eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA