!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

zebra79
8

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159 Sportwagon
  • *
    - Startende Alfist
kan iemand mij helpen met deze foto
« Gepost op: 1 oktober 2016, 15:22:49 »
hallo allemaal,

ik heb een vraagje. ik wilde graag een andere 2-DIN autoradio plaatsen, maar toen ik de originele eruit nam, kwam ik dit nog tegen (zie foto) dit zou staan voor "head unit electronics"? mijn vraag is, welke functie heeft dit zwart kastje en mag dit eruit om een andere 2-DIN autoradio te kunnen plaatsen?

alvast bedankt voor de hulp!

groetjes
*

jwq
2.621

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: kan iemand mij helpen met deze foto
« Reactie #1 Gepost op: 1 oktober 2016, 15:30:59 »
Vermoed dat dat blue&me is.....
Zo ja, laten zitten (desnoods op andere plek), anders krijg je last met de CAN bus (knipperende km-teller)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

brinkerik
1.842

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: kan iemand mij helpen met deze foto
« Reactie #2 Gepost op: 1 oktober 2016, 18:51:26 »
Als het de bleu & me is, kun je hem er ook uit laten, moet idd dan wel even "uitgeleerd" worden.
Nu Giulietta Qv Perla Moonlight  &   Panda 100 HP

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

jwq
2.621

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: kan iemand mij helpen met deze foto
« Reactie #3 Gepost op: 1 oktober 2016, 18:59:45 »
Citaat van: brinkerik op  1 oktober 2016, 18:51:26
Citaat van: brinkerik op  1 oktober 2016, 18:51:26
Als het de bleu & me is, kun je hem er ook uit laten, moet idd dan wel even "uitgeleerd" worden.

maar dat lukt soms wel, soms niet
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: kan iemand mij helpen met deze foto
« Reactie #4 Gepost op: 1 oktober 2016, 22:02:05 »
Citaat van: jwq op  1 oktober 2016, 18:59:45
Citaat van: jwq op  1 oktober 2016, 18:59:45
Citaat van: brinkerik op  1 oktober 2016, 18:51:26
Citaat van: brinkerik op  1 oktober 2016, 18:51:26
Als het de bleu & me is, kun je hem er ook uit laten, moet idd dan wel even "uitgeleerd" worden.

maar dat lukt soms wel, soms niet

Ik heb heeeeeeel soms een knipperende km teller.
Maar 9vd 10 keer geen issues zonder B&M
Ik dacht in het begin dat ikproblemen had dankzij dat knipperen.
Weet het nu een jaartje en heb de dealer het laten proberen te fixen. Heb het nog maar 3x gehad in 12 maanden.

Gewoon eruit rukken dus dat ding haha
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

zebra79
8

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159 Sportwagon
  • *
    - Startende Alfist
Re: kan iemand mij helpen met deze foto
« Reactie #5 Gepost op: 3 oktober 2016, 20:30:09 »
hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties. ik zou het eventueel wel willen laten zitten en er een 1 DIN radio in plaatsen met bijvoorbeeld openklapbaar scherm, maar hoe ga ik dan dan gat dichtmaken waar die blue & me zit? bestaan er bijvoorbeeld originele afdichtingen voor zoals een afdekplaatje ofzo? anderzijds als ik het er toch uithaal, gewoon dus laten uitlezen in de garage volstaat?

groetjes
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: kan iemand mij helpen met deze foto
« Reactie #6 Gepost op: 3 oktober 2016, 21:25:20 »
Ik zou voor een 2din gaan.
Staat ook mooier bij het interieur als zon achterafje 1din 7 inch scherm.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

zebra79
8

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159 Sportwagon
  • *
    - Startende Alfist
Re: kan iemand mij helpen met deze foto
« Reactie #7 Gepost op: 3 oktober 2016, 21:37:53 »
dus, maar dat blue&me systeem er gewoon uithalen, uitlezen hoeft dus niet bij de garagist?
ik heb al veel 2-din toestellen gevonden, maar de maten komen meestal niet overeen. enkel als ik een originele plaats, maar die zijn zeer duur.

groetjes
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: kan iemand mij helpen met deze foto
« Reactie #8 Gepost op: 3 oktober 2016, 22:58:04 »
Probeer onderdelenlijn.nl
Of a37 auto.
En je kan de dealer even bellen. Zij zullen het wek weten  :13:
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

zebra79
8

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159 Sportwagon
  • *
    - Startende Alfist
Re: kan iemand mij helpen met deze foto
« Reactie #9 Gepost op: 12 oktober 2016, 17:11:40 »
hallo iedereen,

nogmaals bedankt voor jullie reacties. ik heb dus dat blue&me toestel eruit gehaald en een 2-din radio geplaatst. resultaat is  zoals "jwq" al vertelde;

** antwoord van jwq: Vermoed dat dat blue&me is..... Zo ja, laten zitten (desnoods op andere plek), anders krijg je last met de CAN bus (knipperende km-teller) **

heb dus zo'n knipperende teller nu. wat kan ik hier aan doen en kan ik hierdoor beschadigingen krijgen?

groetjes,

geert
*

jwq
2.621

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: kan iemand mij helpen met deze foto
« Reactie #10 Gepost op: 12 oktober 2016, 17:24:52 »
hallo iedereen,

nogmaals bedankt voor jullie reacties. ik heb dus dat blue&me toestel eruit gehaald en een 2-din radio geplaatst. resultaat is  zoals "jwq" al vertelde;

** antwoord van jwq: Vermoed dat dat blue&me is..... Zo ja, laten zitten (desnoods op andere plek), anders krijg je last met de CAN bus (knipperende km-teller) **

heb dus zo'n knipperende teller nu. wat kan ik hier aan doen en kan ik hierdoor beschadigingen krijgen?

Tja...
Je kunt proberen om een "proxy alignment" te (laten) doen, zelf met juiste software (multiecuscan) of via dealer .....
Hierbij scant de bodycomputer de CAN bus om te bepalen welke aparaten wel of niet aanwezig zijn. Dit helpt echter niet altijd bij blue&me
Makkelijks blijft toch om zoals eerder gezegd de blue&me doos aangesloten te laten, en desnoods op andere plaats weg te werken .......

op zich kan het niet direct kwaad, knipperende km-teller is de manier waarop de bodycomputer aangeeft dat hij een apparaat "mist" dat er wel zou moeten zijn, of juist iets ziet dat er niet hoort op de CAN bus.
Is op ten duur echter wel behoorlijk irritant....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

zebra79
8

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159 Sportwagon
  • *
    - Startende Alfist
Re: kan iemand mij helpen met deze foto
« Reactie #11 Gepost op: 12 oktober 2016, 17:47:57 »
ja dan ga ik het eens bekijken om eventueel een 1-din autoradio te plaatsen, dan kan het er terug in en is dat probleem toch al opgelost. moet ik wel nog een frame zien te vinden zodat dat blue&me apparaatje afgedekt is, maar waar...  :17:
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: kan iemand mij helpen met deze foto
« Reactie #12 Gepost op: 12 oktober 2016, 18:16:26 »
hallo iedereen,

nogmaals bedankt voor jullie reacties. ik heb dus dat blue&me toestel eruit gehaald en een 2-din radio geplaatst. resultaat is  zoals "jwq" al vertelde;

** antwoord van jwq: Vermoed dat dat blue&me is..... Zo ja, laten zitten (desnoods op andere plek), anders krijg je last met de CAN bus (knipperende km-teller) **

heb dus zo'n knipperende teller nu. wat kan ik hier aan doen en kan ik hierdoor beschadigingen krijgen?

Tja...
Je kunt proberen om een "proxy alignment" te (laten) doen, zelf met juiste software (multiecuscan) of via dealer .....
Hierbij scant de bodycomputer de CAN bus om te bepalen welke aparaten wel of niet aanwezig zijn. Dit helpt echter niet altijd bij blue&me
Makkelijks blijft toch om zoals eerder gezegd de blue&me doos aangesloten te laten, en desnoods op andere plaats weg te werken .......

op zich kan het niet direct kwaad, knipperende km-teller is de manier waarop de bodycomputer aangeeft dat hij een apparaat "mist" dat er wel zou moeten zijn, of juist iets ziet dat er niet hoort op de CAN bus.
Is op ten duur echter wel behoorlijk irritant....

Ik had die knipperende km teller een paar maanden maar op een gegeven moment merkte ik het niet eens meer.
Het is bij mij vanzelf weggegaan...  :017:
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

jwq
2.621

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: kan iemand mij helpen met deze foto
« Reactie #13 Gepost op: 12 oktober 2016, 18:22:04 »
ja dan ga ik het eens bekijken om eventueel een 1-din autoradio te plaatsen, dan kan het er terug in en is dat probleem toch al opgelost. moet ik wel nog een frame zien te vinden zodat dat blue&me apparaatje afgedekt is, maar waar...  :17:

2din moet ook gewoon kunnen, alleen moet je die blue&me doos dan dus lager/achterin in de console plaatsen, of achter handschoenenkastje of zo .....
Pioneer had er vroeger een verlengkabel voor als je hem verder weg moest stoppen, maar weet niet of ze die nog hebben. Was de CTBLUE.MELEA

Maar je kan natuurlijk eerst "proxy alignment" proberen, als het werkt heb je geluk ;)

edit: zie hem bijv hier
https://www.dynamicsounds.co.uk/connects2-ctblueandmelead-blue-and-me-extension-cable-with-usb-breakout.html


eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

zebra79
8

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159 Sportwagon
  • *
    - Startende Alfist
Re: kan iemand mij helpen met deze foto
« Reactie #14 Gepost op: 13 oktober 2016, 10:12:30 »
Ik zou het wel willen wegwerken op een andere plaats, maar waar de radio zit, heb ik geen plaats meer over. Heb een 2-din radio pioneer fh-x700bt. De originele radio is achterkant 1-din dikte, dus daar kan de blue&me perfect onder. De pioneer is achterkant 2-din dikte en daarmee is de volledige opening gevuld. Ik zal een andere ruimte moeten zoeken dus voor de blue&me,  maar op dit moment zie ik hier geen mogelijkheid in, daar ik nergens een andere opening heb.

Groetjes