En wat zou daar een oorzaak van zijn?
De oorzaken kunnen divers zijn maar vaak komt het door te lang door rijden,
tussen de onderhoudsbeurten door met oude olie.
Dan krijg je op een gegeven moment gewoon sludge in de carter en het systeem.
Ik weet helaas niet precies hoe het pvc systeem bij de jts motoren in elkaar zit.
Zelf rijdt ik namelijk een Volvo en daarbij is het pcv systeem een complete kit,
met een pcv box en slangen etc etc helaas bij Volvo een flinke klus.
Bij Alfa Romeo weet ik niet of het heel lastig is om de pcv te vervangen.
Het ligt er een beetje aan hoe toegankelijk het allemaal is.
Maar als je overdruk hebt bij de olie vuldop kan je er beter even naar laten kijken,
door een Alfa specialist of gewoon een goede garage.
Anders blijf je hoogst waarschijnlijk keringen aan het vervangen.
En je wilt de kering aan de bak zijde er natuurlijk niet uit blazen.
Maar de kering zou natuurlijk ook gewoon niet helemaal goed geplaatst kunnen zijn,
waardoor die weer is gaan lekken.
En dan is het misschien geen pcv probleem.