!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ik denk eigenlijk dat je dit onder de garantie moet laten oplossen als je die erbij hebt gekocht/gekregen. Je moet niet zelf opdraaien voor de kosten, ook al kost het je even wat tijd en moeite.
Kan zijn dat de olie iets dikker is door de lagere temperatuur. Vervangen die aanzuigbuis seal ring. die is hard geworden en daar krijg je niet de optimale oliedruk door. Dit zorgt op den duur weer voor andere problemen. bij de TBI en de 2.0 Jtdm is het de zelfde type seal in dezelfde constuctie.
Als ik mijn mening mag zeggen. Rij niet te lang door met en dergelijke slechte dicht ring van de olie aanzuigbuis aangezien de smeering van de hele motor ook minder is. Ookal krijg je geen melding. En die heb je over twee jaar echt niet weer.Ook o-ringen verharden na 10 jaar hoor. En het patent is dat het beweging en flex kan opvangen omdat de aanzuigbuis op de pan vast zit.En een dealer die niet weet hoe die het moet los halen?.
de symptomen lijken me niet (alleen) van het oliepomp seal te komen. Heeft de 159 2.0 jtdm ook een oliepomp met variable debiet zoals de giulietta? Kijk dan even de actuator na. Uitlezen kan somes ook helpen. of kijk een of je de acuator kan vinden, thv de krukaspoelie, aan de voorkant net achter het distributiehuis. Kan je zien van onderaf.Als het motortoerental een dipje krijgt kan je al snel een oliedruk melding krijgen. Hoe zit het met de EGR klep, bij onregelmatig stationair is dat verdachte nr 1.Het seal is wel degelijk een probleem met de opel versies van de motor, maar weet niet of het 100% identiek is aan de fiat versie.https://www.ebay.co.uk/itm/264945574529
De actuator regelt, in 2 stappen, hoeveel olie de oliepomp moet veplattsen per omwenteling. Deze komen al eens vast te zitten