!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Pietjedevogel
1

  • Type Alfa: 159 sw
  • *
    - Startende Alfist
Nieuwe radio op origineel bose systeem ?
« Gepost op: 10 augustus 2014, 19:39:51 »
 :sign0085:

Ik ben nieuw hier op deze forum maar ik denk wel dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb namelijk een nieuwe radio gekocht met gps en Bluetooth enz...
Naar mate ik deze wou installeren kwam ik een paar verassingen tegen
-geen stroom( is al opgelost door kabel bij te trekken van zekering kast naar radio)
-Maar nu ook geen geluid

Het probleem zit hem in de bose installatie
Alle audio kabels lopen van mijn originele radio naar de baskist van Böse in de koffer
Waar waarschijnlijk ook het systeem van bose zit op zich is dat geen probleem want dat is gewoon de fiche versteken

HET PROBLEEM
Dat systeem heeft stroom nodig en die tapt dat af van mijn originele radio met een geel, groen, blauwe fiche

Nu hoe krijg ik dat op mijn nieuwe radio ?
Welke kabels diene voor wat?
Moet ik diekabels ergens anders naar toe geleiden ?

Graag had ik daar wat uitleg over gehad

Mvg pj



Ik had er graag foto's bij gestuurd maar via mijn iPad lukt het niet.
Maar de kenners zullen wel weten waar ik het over heb
*

jwq
2.621

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Nieuwe radio op origineel bose systeem ?
« Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2014, 21:34:51 »
In het gele mini-stekertje zit 1 enkele draad als het goed is. Dit is het inschakelsignaal voor de Bose versterker. Op deze signaaldraad moet dus +12 volt komen als de radio ingeschakeld wordt, meestal zit er wel een +12 accessoire output op de radio (ISO A5? ) die je hiervoor kunt gebruiken.

Overigens vwb voeding: Op de ISO plug A zit normaal alleen een kontinu +12 op A7, de geschakelde +12 ontbreekt. Meeste mensen takken deze gewoon van de aansteker af. Daarnaast zit e.e.a. bij alfa verwisseld.

Alfa
A7 : kontinu +12
A4 : niet aangesloten

standaard:
A7 : geschakelde +12
A4 : kontinu +12

blauwe plugje is voor een eventuele cd-wisselaar, groene plugje is voor de stuurbediening
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA