!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Yo-R1ck
1

  • Type Alfa: 159
  • *
    - Startende Alfist
Parkeersensoren
« Gepost op: 2 november 2021, 18:36:48 »
Hallo allemaal,

Ik ben Jorick en eem klein half jaar in het bezit van een Alfa 159 sedan  3.2 Q4 TI. Top auto. Ik pas auto's vaak aan op mijn smaak en heb voor deze alfa een andere voorbumper gekocht. Hierin moet ik zelf nog parkeersensoren zetten. Maar omdat er een hoekje aan beide zijden uitsteken is de vraag wat de standaart sensor detectie graden van 159 parkeersensoren zijn. Is dat bijv. 180° of 90° etc. Kan iemand mij dat vertellen?

Gr Jorick
*

paulalfa
40

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Parkeersensoren
« Reactie #1 Gepost op: 12 januari 2022, 00:29:59 »
Hallo Jorick,ik heb nog een set [4 stuk] Parkeersensoren org.van Alfa liggen met bijhorende Module en Kabelboom ,kan an de voorkant rechts bij de bumberbalk gestekkert worden an org.Kabelboom. Antwoord op je vraag:180 of 90 grad weet ik niet.bij belang ,hoor ik het wel.
*

Busso
887

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Parkeersensoren
« Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2022, 14:50:49 »
Hallo Jorick,ik heb nog een set [4 stuk] Parkeersensoren org.van Alfa liggen met bijhorende Module en Kabelboom ,kan an de voorkant rechts bij de bumberbalk gestekkert worden an org.Kabelboom. Antwoord op je vraag:180 of 90 grad weet ik niet.bij belang ,hoor ik het wel.

Originele is zondermeer het mooiste. Je hebt dan alleen wel een bumper nodig die is voorbereid op sensoren. Anders kan je ze niet vastzetten.
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

Arkid159
21

  • Type Alfa: 159
  • *
    - Startende Alfist
Re: Parkeersensoren
« Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2022, 15:24:43 »
Ik heb zo'n Valeo Beep/Park aftermarket set er op zitten, werkt ok (niet de mooiste oplossing), de vorige eigenaar had dit al geïnstalleerd ..

Hier vind je een handleiding hiervanL https://valeoservice.cld.bz/Valeo-beep-park-632200-fitting-instructions/22/ wellicht helpt dit (iets)?