!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

DeHeerDeWit
26

  • Type Alfa: 159 2.0 jdtm SW Ti
  • *
    - Startende Alfist
Productie/verkoopcijfers
« Gepost op: 31 augustus 2023, 12:42:22 »
heeft iemand ervaring met het opzoeken van historische gegevens in relatie tot productie/verkoopcijfers per type auto?

Voor de verzekering wil ik gaan kijken naar een ander type verzekering en daarbij lijkt het mij handig en ook vooral leuk om te weten hoeveel wagens er nog rond rijden van een bepaald type. Nu kan ik op het RDW wel zien hoeveel 159 SW's er nog rond rijden maar niet welk type blok erin zit of om welke uitvoering dat gaat. Ik gok dat dit niet de eerste keer is dat iemand deze vraag stelt dus excuses voor het dubbel stellen :P

De vraag is dus: 'Hoeveel Alfa Romeo's van het type 159 SW 2.0 Jdtm Ti competizione rosso zijn er geproduceerd en hoeveel daarvan zijn nog niet gesloopt'

Als iemand een idee heeft hoe dit het beste aan te vliegen, dan ben ik best bereid om daar achteraan te gaan. Het lijkt mij leuk om het voor meer modellen in kaart te brengen dan alleen voor degene die ik nu in bezit heb, ik ben namelijk niet vies van lezen of schrijven.
*

Dreee
156

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm (2014)
  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Productie/verkoopcijfers
« Reactie #1 Gepost op: 31 augustus 2023, 13:19:30 »
Nu kan ik op het RDW wel zien hoeveel 159 SW's er nog rond rijden maar niet welk type blok erin zit of om welke uitvoering dat gaat.

Als je op https://opendata.rdw.nl/browse kijkt, kun je bijv. filteren op cilinderinhoud om tot een lijst te komen van vergelijkbare 159 SW's.

Wellicht help dat in je verkenning?

Uitvoeringsniveau (TI of whatever) heb ik daarin niet aangetroffen. Denk niet dat RDW dat weet.

Ook qua kleur weet RDW maar een deel, natuurlijk. Rosso Comp of Alfa Rosso is allebei "ROOD" :-)
Nu: (2014) Giulietta 2.0 JTDm Sportiva - Rosso Comp. - Revlimit S1 + JTD-P S2 koppeling + Novitec Stradale + Ulter.
Ex: (2009) 147 2.0 TS - Nero - 'Novitec', (1999) 156 1.6 TS - Nero
*

Dreee
156

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm (2014)
  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Productie/verkoopcijfers
« Reactie #2 Gepost op: 31 augustus 2023, 13:34:21 »
Deze site geeft ook wat inzichten: https://allecijfers.nl/auto/alfa-romeo-159/. Zelfde bron (RDW), maar scheelt een hoop filter-arbeid :-)
Nu: (2014) Giulietta 2.0 JTDm Sportiva - Rosso Comp. - Revlimit S1 + JTD-P S2 koppeling + Novitec Stradale + Ulter.
Ex: (2009) 147 2.0 TS - Nero - 'Novitec', (1999) 156 1.6 TS - Nero
*

DeHeerDeWit
26

  • Type Alfa: 159 2.0 jdtm SW Ti
  • *
    - Startende Alfist
Re: Productie/verkoopcijfers
« Reactie #3 Gepost op: 31 augustus 2023, 14:05:27 »
Allecijfers.nl Had ik al gevonden, maar de opendata van RDW niet. Ik ben er al even ingedoken en helaas is het niet mogelijk om precies vast te stellen om welke kleur het echt gaat. Het is alleen te benaderen op catalogusprijs, maar dan moet je echt een flink aantal aannames doen en ik wil juist exacte data :P

Ik probeer ook nog even op andere fora te vragen of er personen zijn met het opvragen van exacte data. Ik denk dat de enige locatie voor productieaantallen de fabriek zelf is.
*

bekkie
2.751

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Productie/verkoopcijfers
« Reactie #4 Gepost op: 31 augustus 2023, 15:03:06 »
Kan best zijn dat dit binnen de SCARB ook is uitgezocht of dat een van de leden daar dat bijhoudt.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

DeHeerDeWit
26

  • Type Alfa: 159 2.0 jdtm SW Ti
  • *
    - Startende Alfist
Re: Productie/verkoopcijfers
« Reactie #5 Gepost op: 31 augustus 2023, 15:59:53 »
Ondertussen heb ik een handelaar gesproken die gaf aan dat je ook op variant kan filteren.

Dan is de uitkomst 17 stuks in NL, alleen nog steeds geen verschil tussen mat of metallic rood.

Ik heb mijn hoop gevestigd op de Reddit, hier zijn 38.000 mensen lid van de thread van Alfa Romeo.
*

Dutchdriftking
432

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Productie/verkoopcijfers
« Reactie #6 Gepost op: 31 augustus 2023, 17:54:49 »
Ondertussen heb ik een handelaar gesproken die gaf aan dat je ook op variant kan filteren.

Dan is de uitkomst 17 stuks in NL, alleen nog steeds geen verschil tussen mat of metallic rood.

Ik heb mijn hoop gevestigd op de Reddit, hier zijn 38.000 mensen lid van de thread van Alfa Romeo.

En waar valt de mijne dan onder? Soort halve RC TI welke ik zelf heb afgebouwd naar volledig TI:P
*

MysteryAngel
2.695

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Productie/verkoopcijfers
« Reactie #7 Gepost op: 1 september 2023, 01:14:43 »
Is denk ik lastig om de exacte cijfers te vinden,
omdat op kenteken meestal gewoon de standaard kleuren worden geregistreerd.