!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

bewannies
1

  • Type Alfa: 2.0 jtdm sw Ti 2011
  • *
    - Startende Alfist
vering demping van een Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti uit 2011
« Gepost op: 27 januari 2020, 13:53:04 »
Hallo beste forumlid, ik heb een vraag betreffende mijn veren  en dempers van mijn Alfa 159 SW  2.0 JTDm  Ti uit 2011.
Ik heb nu de standaard set van de Ti uitvoering eronder liggen en ik weet dat deze normaal gezien 20 mm lager zijn dan bij een "gewone "159 SW.

Wat ik graag zou willen weten is hoe hoog/lang de standaard veren van een TI eigenlijk zijn ( of die van een "gewone" 159 SW ..trek ik daar 20 mm vanaf ;-)

Het 2e waar ik informatie over zoek is het volgende . Ik heb nu voor een nette prijs een schokdemper set kunnen kopen van KONI FSD series . Het zijn de voorste  dempers.
Nu (pas ) kom ik erachter dat ze deze volgens mij voor achter niet meer leveren. Is er iemand die kan aangeven welke set/merk enigszins voor achter te combineren is met deze KONI's

Alle informatie over een set veren in combinatie met het boven genoemde is ook welkom ( sportief is prima maar niet knalhard.. nu is het net iets te week/slap)

Oja ..ben er nu toch...  Ik ben ook toe aan een nieuwe koppeling ...
Nu is het zo dat ik binnenkort naar Squadra ga  ivm en tuning op maat  en ik vraag me af of het misschien verstandig is om een ietrs zwaardere/sterkere koppeling set te nemen dan standaard.
Heeft iemand van jullie daar advies over of ervaring mee??

ik dank jullie sowieso alvast voor jullie moeite en ben benieuwd ;-) gr bert
*

Romeer
238

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: vering demping van een Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti uit 2011
« Reactie #1 Gepost op: 27 januari 2020, 16:50:10 »
Nu is het zo dat ik binnenkort naar Squadra ga  ivm en tuning op maat  en ik vraag me af of het misschien verstandig is om een ietrs zwaardere/sterkere koppeling set te nemen dan standaard.
Heeft iemand van jullie daar advies over of ervaring mee??


even een telefoontje naar squadra tuning geeft je ws het beste antwoord !
*

wannies
5

  • Type Alfa: 159 2.0 JTDm Ti 01-2011
  • *
    - Startende Alfist
Re: vering demping van een Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti uit 2011
« Reactie #2 Gepost op: 27 januari 2020, 18:42:27 »
Hallo Romeer, dat zal ik gaan doen. Maar daarnaast ben ik ook benieuwd naar de ervaringen van de doorgewinterde Alfist ;-)...
Ik moet namelijk mijn monteur ook een beetje kunnen overtuigen...top gast hoor maar vind nog al eens iets overbodig..goed is goed zeg maar.( Goed bedoeld hoor dat wel , hij denkt aan de kosten zogezegd ) Ik ben dan juist liever " safe than sorry" ....als het toch open moet dan liever een te zware dan een " net aan" koppeling..
Dus als andere forum leden nog adviezen hebben...graag
Enne nogmaals dank gr bert
*

Romeer
238

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: vering demping van een Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti uit 2011
« Reactie #3 Gepost op: 27 januari 2020, 20:07:22 »
extra advies kan meestal geen kwaad. ben ook wel benieuwd naar wat voor effect een zwaardere koppeling op de benodigde kracht op het koppelingspedaal heeft.
ik heb in het verleden wel eens een extra zware koppeling op m'n toenmalige motor gezet vanwege een zeg maar pittige rijstijl. de bijbehorende veren waren meteen ook flink zwaarder en dat resulteerde na enige tijd in een enorme knijpkracht in m'n linkerhand
*

FreddyW159
363

  • Type Alfa: 159 1750 TBI TI
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: vering demping van een Alfa 159 2.0 JTDm SW Ti uit 2011
« Reactie #4 Gepost op: 28 januari 2020, 08:27:56 »
Je hebt een diesel, jouw koppeling zal al de kracht wel aankunnen. Bij Squadra ga je te maken krijgen met Stephan. Een zeer kundige man die helemaal gepokt en gemazeld zit in zijn branche, hem hoef je niets meer te vertellen. Stephan kennende zou hij een auto nooit zodanig tunen dat de aandrijflijn al het extra vermogen niet aan kunt. Wil je echt goed advies zou ik Stephan gewoon bellen en vragen hoe het zit. Hij zal waarschijnlijk zeggen dat het niet nodig is je koppeling te vervangen voor een zwaardere. Als ik de ervaringen zo lees van klanten die hun 159 JTDM hebben laten tunen door Stephan zie ik alleen maar positiviteit. Ik zou me niet zo'n zorgen maken.
Liefhebber van auto's en daarmee dus Alfist. Helaas niet meer in het bezit van een Alfa, maar in de toekomst komt er zeker weer eentje op de stoep.

Ex:
1994 164 3.0 V6 12V QV.
1998 146 1.4-16V T.Spark Junior.
2011 159 1750 TBI sedan.