!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ook dit probleem herken ik helaas. De trilling is altijd rond de 2000 toeren. Dus als je doortrekt naar 5000, gas los laat, dan is er niks aan de hand (ja als je dit abrupt doet gaat dat natuurlijk wat minder subtiel). Maar de naald zakt dan rustig, en het trillen begint pas rond de 2000 toeren. Als je dan even gas geeft of ontkoppelt is het direct weg.Probleem treedt bij mij niet op bij een koude start/kortere ritten. Je merkt het meestal op de snelweg als je vaak terug moet zakken vanaf 120. Maar soms zelfs binnen de bebouwde kom, tijdens het optrekken (als je koppelt valt de naald terug, rond de 2.000 dan weer kort de trillen, totdat je de koppeling weer laat opkomen).
Citaat van: BramvE op 28 februari 2020, 13:47:54Ook dit probleem herken ik helaas. De trilling is altijd rond de 2000 toeren. Dus als je doortrekt naar 5000, gas los laat, dan is er niks aan de hand (ja als je dit abrupt doet gaat dat natuurlijk wat minder subtiel). Maar de naald zakt dan rustig, en het trillen begint pas rond de 2000 toeren. Als je dan even gas geeft of ontkoppelt is het direct weg.Probleem treedt bij mij niet op bij een koude start/kortere ritten. Je merkt het meestal op de snelweg als je vaak terug moet zakken vanaf 120. Maar soms zelfs binnen de bebouwde kom, tijdens het optrekken (als je koppelt valt de naald terug, rond de 2.000 dan weer kort de trillen, totdat je de koppeling weer laat opkomen).Heel herkenbaar, had dit in mijn 1750TBi ook. Koppeling, druklager en DMF waren daarna vervangen (aangezien de bak toch open was voor revisie). Er zat best wat lagerspeling op het DMF ook, daar waren we verbaasd over. Was het daarna beter? Nee. Het trillen bij gas los rond de 2000 toeren bleef. Veilig om te zeggen dus dat het niet in de bak/koppeling/drukgroep/dmf zat!Interessante verklaring aangaande de verstelbare nokkenassen! Of dit het is vraag ik me af, het gebeurde ook als je al even constant reed en dan het gas losliet (dus van lage belasting, 3000 toeren). Terugzakken naar de 2000 en daar was het weer... benieuwd of er een vindbare oorzaak is. Een bepaalde resonantie tussen het blok en de motorsteunen wellicht?
Zijn jullie er bij de 21e? Kunnen we wellicht even kijken of het hetzelfde was als bij mij en ervaringen uitwisselen
Klopt, een toefje gas en het is weg! De steunen hoeven niet per sé versleten te zijn. Het gaat om de interactie tussen een bepaalde frequentie en de eigenschappen van de steun. Er is een poly bush beschikbaar, zal eens kijken of ik die ergens terug kan vinden.Het plotselinge aangrijpen is ook een beetje eigen van de 1750, M32 en 159 combinatie. Na m’n versnellingsbak onderhoud was dit niet anders.
Citaat van: 8Ball op 28 februari 2020, 19:35:12Klopt, een toefje gas en het is weg! De steunen hoeven niet per sé versleten te zijn. Het gaat om de interactie tussen een bepaalde frequentie en de eigenschappen van de steun. Er is een poly bush beschikbaar, zal eens kijken of ik die ergens terug kan vinden.Het plotselinge aangrijpen is ook een beetje eigen van de 1750, M32 en 159 combinatie. Na m’n versnellingsbak onderhoud was dit niet anders.Gisteravond een lekkere rit naar Parijs gemaakt. 2300 toeren in de 6 even 3/4 of volgas turbo druk gaat naar de 1.2 of de 1.5 1.6 en bij 3000 toeren. Prrrrrr precies dat toefje gas of 25% gas stand. Is het weg daarna loopt het rustig. Volgens mij is dit een soort inspuiting die nog plaats vind in een bepaald veld van de injectie om direct weer vol door te gaan. Meer het Racey karakter van het blok.Ik voel deze resonantie ook iets meer van achteruit komen icm de Novitec uitlaat