!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Jereun
6

  • Type Alfa: 159
  • *
    - Startende Alfist
Vreemde storingen
« Gepost op: 12 januari 2023, 17:41:39 »
Beste,

Ik heb een raar probleem met mijn 2.2 JTS, de auto reed heel normaal totdat het ging vriezen.
Wanneer ik de sleutel in het contact steek krijg ik meteen de meldingen:
ASR niet beschikbaar
VDC niet beschikbaar
Hillholder niet beschikbaar

Als ik de auto dan start gaat de benzinewijzer naar beneden en begint het lampje van deze meter te knipperen en meteen de melding "motor laten controleren"
De motor schud heel erg en lijkt op 3 cilinders te werken.
Ik ben naar H & S in Almere gereden om hem uit te laten lezen, deze kon vertellen dat er probleem is met de injector van cilinder 1 en dat dit de oorzaak van de storingen.
Omdat de injector een probleem heeft gaat de rest in storing om de ECU te beschermen.
Hun raden aan de auto te verkopen omdat de injectoren niet meer gemaakt worden.
Voordat ik auto verkoop zou ik graag willen weten wat jullie van deze diagnose vinden en of de auto echt "op" is.
De auto is pas gekeurd en had een gaatje in de rechter dorpel en deze is gelast, echter ik heb geen idee of de accu hierbij is los gehaald.
De diagnose is alleen gebeurt met het uitlezen.
Ik vraag me echt af of het probleem van de injector komt, het lijkt mij namelijk mee het ABS systeem te maken.
Bougies, accu en bombine zijn onlangs vervangen, ook had ik een probleem met het rechter achterlicht waar de stekker sluiting maakte.
Ik krijg op dit moment rond de 500,00 euro voor de auto omdat hij erg schud en er wordt gezegt dat er een nieuwe motor in moet.
Nogmaals, voordat ik met veel verdriet hem weg moet doen, hebben jullie tips?

Vriendelijke groet,

Jeroen
*

Terp
9

  • Type Alfa: 159 2.2JTS
  • *
    - Startende Alfist
Re: Vreemde storingen
« Reactie #1 Gepost op: 14 januari 2023, 01:03:31 »
Ik heb een paar weken geleden nog een injector moeten laten vervangen.
Dus ze zijn er wel gewoon blijkbaar, maar volgens mij zijn dat gereviseerden.
Ik was toen 350 kwijt alles bij elkaar.
Dus misschien eens bij een andere garage vragen?
*

Marcel1979
600

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Vreemde storingen
« Reactie #2 Gepost op: 14 januari 2023, 01:28:43 »
Nu: 2018 Giulia 2.0T Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV