!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

ducati 1098
243

  • Type Alfa: 159 ti
  • ***
    - Alfist
waste gate
« Gepost op: 16 augustus 2013, 19:01:56 »
vandaag de auto opgehaald nieuwe waste gate geplaatst onder garantie.
het probleem was bij het versnellen maakt niet uit hoe het je reed en in welke versnelling je reed  dat ik niet volledige turbodruk had 0.8bar liet dan gas los en dan weer vol gas kreeg dan wel ruim 1.5bar, was gewoon vervelend.
dit kwam af en toe eens voor 1x per maand  en dan was het weer goed gaf ook geen fout codes, temp sensoren zijn ook gecheckt.
hopen dat dat het was, tevens is Squadra tuning erbij geweest om alles te checken gaf ook aan dat het de waste gate moet zijn.
hij gaat weer als de brandweer hopen dat alles nu goed is, van het weekend maar effe in Duitsland knallen. >:D
Re: waste gate
« Reactie #1 Gepost op: 16 augustus 2013, 19:24:12 »
Mooi dat het weer opgelost is.  :13:
*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
Re: waste gate
« Reactie #2 Gepost op: 16 augustus 2013, 19:54:48 »
Iig lekker onder garantie gerepareerd !  :sign0098:
Re: waste gate
« Reactie #3 Gepost op: 16 augustus 2013, 20:30:14 »
Jeroen, weet je ook wat kapot was aan de wastegate? Gaat die scheuren? Wordt het veertje lam zodat hij niet zo goed meer opent en sluit?
*

ducati 1098
243

  • Type Alfa: 159 ti
  • ***
    - Alfist
Re: waste gate
« Reactie #4 Gepost op: 17 augustus 2013, 15:48:03 »
waste gate was niet gescheurd.
de klachten die ik had wijzen op haperen kon deels aan de veer liggen zeiden ze ook volgens Squadra was weinig aan te zien.
dus nu maar hopen dat het niet terug komt.
vandaag op de autobahn gereden loopt goed naar mijn idee ook beter als voorheen trekt goed door sowieso de top is hoger.
bij de autobanh treffen kwam ik niet hoger dan 230km op de teller nu 245km en vlgs gps 238km.
teller wijkt weinig af 120km teller is 119gps, 200km teller is 198gps.

*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Re: waste gate
« Reactie #5 Gepost op: 17 augustus 2013, 16:22:55 »

Ik weet nog dat de 2.0 TFSI van VAG daar last van had.
Was geen lamme veer maar het rubber wat een heel klein scheurtje kreeg, met als gevolg giga drukverlies.

Ook hier geen foutmelding, mar je voelt het heel duidelijk, want je komt zo 40-50 pk tekort.
QV SAVALI