« Reactie #4 Gepost op: 6 november 2020, 09:32:15 »
Bekende problemen:
Versnellingsbak en specifiek: de actuators. Let op dat de bak goed schakelt, niet kruipt bij stilstand (moet stil blijven staan zonder voet op de rem) en zeker geen foutmeldingen geeft
Remmen: let op geen kromme remmen (geschud met remmen)
Bolt tighning service: let op dat dit is uitgevoerd op de juiste momenten
Steenslag: auto heeft verschrikkelijk veel last van steenslag. Op een totale wrap na, weinig aan te doen
Droge kofferbak: als de kofferklep niet helemaal recht zit kan het daar lekken
Verder is de auto bullitproof. Wat na 3 jaar eigenaarschap en veel andere eigenaren gesproken te hebben lijkt: hoe harder de auto wordt bereden, hoe betrouwbaarder. Hoe vaker de auto in manuele stand wordt gereden (versnellingsbak), hoe betrouwbaarder de bak lijkt te zijn.
Verder 1 advies: KOPEN! Na 3 jaar ben ik iedere dag nog weer verbijsterd over de auto. Hij is echt geweldig. Wel echt noodzakelijke aanpassingen: Beek motorsoftware (transformeert de auto), modena shims voor de onderste voorste draagarmen (voor meer camber voor en dus meer rust in de voortrein) en een BMC luchtfilterelement waar de "sok" die om de standaard luchtfilter zit, verwijderd wordt.
Sommige mensen hier hebben met mij meegereden. Die kunnen beamen dat je dan echt kunt spreken over een "supercar" in plaats van een "sportscar".
Gelogd
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers - Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1