Ik heb mijn 4C Spider sinds september 2015. Omwille van dagelijks gebruik, werd de 4C besteld met de standaard uitlaat.
Deze heeft het nu voor de tweede keer begeven. De eerste keer was in april 2017 na 22000 km en nu na 35000 km. Telkens doorgeroest op de plaats waar het Alfa Romeo logo werd ingedrukt.
In december 2015, twee maand na ontvangst van de wagen, werd de uitlaat een eerste keer onder garantie vervangen om onduidelijke redenen: terugroepcampagne 5939.
De tweede vervanging, na defect, gebeurde vorig jaar volledig onder garantie. Er werd mij toen verzekerd dat een verbeterde versie van de uitlaat werd geïnstalleerd.
Nu wil men de uitlaat een derde keer vervangen, wel werkuren en vervangwagen op mijn kosten. Het duurt minimum 1 week voor de uitlaat bij de dealer is.
Dus heb ik volgend jaar waarschijnlijk hetzelfde probleem. Met bijhorend ongemak en kosten.
Ik wil mijn ontgoocheling en frustratie over Alfa Romeo en de belgische invoerder delen. Zij verbergen zich achter hun ‘klantendienst’, eigenlijk een call-center in Italië, getraind in het afschepen van klanten. Mijn hele leven rijd ik Alfa Romeo en de laatste 20 jaar werd elke 5 jaar een nieuwe aangeschaft. Ik bezit momenteel 3 Alfa’s en deze worden steeds in een officieel Alfa Romeo service center onderhouden.
De wagen is niet getuned en werd nooit op circuit gebruikt.
Iemand in Nederland zou een soortgelijk probleem gehad hebben. Graag kwam ik met die persoon in contact.