!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Rutger33
159

  • Type Alfa: 33 type 3 QV G3
  • ***
    - Alfist
Re: Club Alfa Romeo Nieuwjaarsmeet, Savali Special, zaterdag 19 januari Vireo Houten
« Reactie #15 Gepost op: 19 januari 2013, 18:31:01 »
Hoe heeft de 33 het er vanaf gebracht?

Veel kabaal weinig pk  :-[
88 van de circa 132 die ie zou moeten hebben.
Maar is wel wat ik verwacht had, en ik weet waar het aan ligt. Dus komend voorjaar ander LPG systeem aanschaffen :)

Ben in ieder geval blij dat het heel gebleven is, god wat een kabaal! :D
Re: Club Alfa Romeo Nieuwjaarsmeet, Savali Special, zaterdag 19 januari Vireo Houten
« Reactie #16 Gepost op: 19 januari 2013, 18:37:17 »
Allereerst grote dank weer naar Ton en Ronald voor de gastvrijheid en hun inspanningen. Verder natuurlijk alle aanwezigen voor de gezelligheid! Denk dat we wel mogen spreken van een zeer geslaagde meeting, met een prima opkomst want:

Mooie opkomst vandaag ondanks de sneeuw. Er stonden toch wel zo'n 30 auto's gok ik? Vast iemand die er geteld heeft.

Het waren er bijna 50  O0
*

Vuurpijl
4

  • Type Alfa: 156 GTA
  • *
    - Startende Alfist
Re: Club Alfa Romeo Nieuwjaarsmeet, Savali Special, zaterdag 19 januari Vireo Houten
« Reactie #17 Gepost op: 19 januari 2013, 18:43:04 »
En voor de thuisblijvers, wat is die prijs?
Voor mij GTA betaal ik € 295,- en normaal €350,-
*

christian glas
33

  • Type Alfa: 156 1.8 Sportwagon
  • *
    - Startende Alfist
Re: Club Alfa Romeo Nieuwjaarsmeet, Savali Special, zaterdag 19 januari Vireo Houten
« Reactie #18 Gepost op: 19 januari 2013, 19:00:22 »
als ik ze had maakte ik vanmiddag nog een afspraak. maar helaas.....

was super vanmiddag!
I'd rather push my alfa than drive JAP CRAP!
*

Pinda
244

  • Type Alfa: 156 1.9 JTD 16v SW
  • ***
    - Alfist
Re: Club Alfa Romeo Nieuwjaarsmeet, Savali Special, zaterdag 19 januari Vireo Houten
« Reactie #19 Gepost op: 19 januari 2013, 19:26:48 »
Heren, lang geleden dat ik op een meeting was van een Alfa club, maar wat was dit leuk!!!
Ten eerste natuurlijk in een heerlijk pand waar alleen maar moois te zien is, de uitleg over Vireo en hoe tuning in elkaar steekt vond ik zeer nuttig. Slechts het gedeelte waar het over binaire reeksen ging, was me iets te gortig... :-[
Natuurlijk helemaal leuk dat ik op de rollenbank mocht! Wat een hels kabaal en stiekem ben je best bang dat er iets klapt. Integendeel, ging het behoorlijk goed. Van de oorspronkelijke 140pk die uit de fabriek komt, is er nu -na 10 jaar en 184k km- nog 133pk over, wat absoluut geen slechte waarde is. Heb ook een scherp voorstel gekregen om te tunen, nu nog een keer inplannen.
Filmpje is gemaakt van de rollenbank, nu alleen even knippen en uploaden, dus die hebben jullie nog tegoed.

Organisatie top, bedankt allemaal!
*

Japie
18

  • Type Alfa: 147 GTA
  • *
    - Startende Alfist
  • niks is zoals je denkt dat het is....
Re: Club Alfa Romeo Nieuwjaarsmeet, Savali Special, zaterdag 19 januari Vireo Houten
« Reactie #20 Gepost op: 19 januari 2013, 19:27:42 »
Ja ik ben ook erg benieuwd naar de 33 en de GTA. Hoe hebben beide het er vanaf gebracht?

Rook bij de GTA, wellicht een klepdekselpakking die iets zweet op de uitlaat?

En voor degene die tijdens de presentatie vroeg of je ook 95 kon rijden bij een chip, mijn opmerking over het verschil van 4 euro tussen een volle tank 98 of 95 was niet denigrerend bedoelt, excuus als dat zo overkwam. Ik vind alleen wel dat je geen wereldprestaties moet verwachten van een blok met zoveel PK's als je 95 tankt. Het is meerdere malen bewezen dat blokken met meer vermogen dan normaal beter lopen op 98 dan 95. Zie ook de Ferrari F430 bij Autoweek in de rubriek 'op de rollenbank'. Niet lullig bedoelt, maar ik vind het een beetje verkeerde zuinigheid.

Stel je rijdt 10.000 km per jaar, met een gemiddeld verbruik van 1 op 8. Dan heb je dus 1.250 liter benzine nodig. In een volle tank gaat 63 liter (147 GTA), gemiddeld heb je dan 19 tankbeurten per jaar, maal 4 euro hebben we het over 79 euro per jaar...

Gemiddeld landelijke adviesprijs is nu: 1,807 voor 95 en 1,874 voor 98. Verschil maal 63 L is € 4,22.

Je hebt niet goed geluisterd  ::) Het is de verkrijgbaarheid van ron 98 wat mij zorgen baart. Als het om zuinigheid ging had ik geen GTA moeten kopen. En het kan altijd erger, het is mijn tweede GTA al. Denk niet dat zuinigheid dan nog aan de orde is.
Voorzitter Alfa Romeo 147 club
*

__1337__
392

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Club Alfa Romeo Nieuwjaarsmeet, Savali Special, zaterdag 19 januari Vireo Houten
« Reactie #21 Gepost op: 19 januari 2013, 19:45:39 »
Excuus, dat had ik niet begrepen. Hier in Utrecht omgeving is namelijk RON98 prima te krijgen, dus ik ben het probleem nog niet eerder tegengekomen..
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)
Re: Club Alfa Romeo Nieuwjaarsmeet, Savali Special, zaterdag 19 januari Vireo Houten
« Reactie #22 Gepost op: 19 januari 2013, 19:46:43 »
BP heeft het nog, maar volgens mij zijn ze de enige. Shell heeft V power, dat staat gelijk aan 97 maar omdat die classificatie niet bestaat in NL, valt het onder de RON95.
*

__1337__
392

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Club Alfa Romeo Nieuwjaarsmeet, Savali Special, zaterdag 19 januari Vireo Houten
« Reactie #23 Gepost op: 19 januari 2013, 19:51:20 »
BP heeft het nog, maar volgens mij zijn ze de enige. Shell heeft V power, dat staat gelijk aan 97 maar omdat die classificatie niet bestaat in NL, valt het onder de RON95.
Ik tank altijd bij BP en als ik ergens heen ga waar ik onbekend ben dan zoek ik het meestal van te voren op (klinkt misschien idioot...), maar hier in de omgeving is het ook verkrijgbaar bij;
-Q8
-Gulf (Ron 100 zelfs, maar gek genoeg zuipt de GTA daar meer op, of mijn rechtervoet is dat tankje toevallig zwaarder..)
-Texaco (liep de V6 TB iig als een krant op)
-TinQ
-Tango
-Tamoil
- Volgens mij hebben Total en Esso ook een eigen 98 brouwsel, maar de een beweert dat het 98 is en de ander weer niet..

Misschien ben ik gewoon verwend hier in de buurt...
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)
*

Pinda
244

  • Type Alfa: 156 1.9 JTD 16v SW
  • ***
    - Alfist
Re: Club Alfa Romeo Nieuwjaarsmeet, Savali Special, zaterdag 19 januari Vireo Houten
« Reactie #24 Gepost op: 19 januari 2013, 20:18:22 »
Even de ruwe onbewerkte versie van de rollenbanksessie:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wmZV8Fk6354[/youtube]
*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
Re: Club Alfa Romeo Nieuwjaarsmeet, Savali Special, zaterdag 19 januari Vireo Houten
« Reactie #25 Gepost op: 19 januari 2013, 20:35:57 »
Leuk filmpje !
*

jordi_alfa_156
73

  • Type Alfa: Alfa 156 SW
  • **
    - Junior Alfist
Re: Club Alfa Romeo Nieuwjaarsmeet, Savali Special, zaterdag 19 januari Vireo Houten
« Reactie #26 Gepost op: 19 januari 2013, 20:40:43 »
Top meeting!

Foto album volgt nog.
*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
Re: Club Alfa Romeo Nieuwjaarsmeet, Savali Special, zaterdag 19 januari Vireo Houten
« Reactie #27 Gepost op: 19 januari 2013, 21:01:37 »
Over top meetings gesproken !!

Zelfs de kou en "gladheid" laat alfisten niet tegenhouden.   Bijna 50 Alfa's geteld.  !!   Top opkomst.. 

Iedereen bedankt uiteraard voor het komen. Het was weer een gezellig dag !!

De hapjes, drankjes en rollenbanksessies beschikbaar gesteld door Stern/Vireo waren top.. En de presentatie was ook erg informatief !!
Vireo "SaVaLi"  ( Ton en Ronald )  bedankt voor de gastvrijheid.!! 

Hier dan wat foto's !

De presentatie keurig verzorgd !


Volle bak Alfisten !




De loterij voor de gratis rollenbank sessies !


Allemaal aan de bar van SAVALI :)


Ton en Ronald van Vireo SaVaLi


Wat leuke auto's die binnen stonden.








Op de rollenbank












De, altijd hoge kwaliteit, snapshots.. :D






Een groepsfoto ging helaas niet lukken van de Alfa's.. Dat paste gewoon simpelweg niet op 1 foto :D :)






Iedereen bedankt voor hun komst.. en tot de volgende meeting !!
*

jordi_alfa_156
73

  • Type Alfa: Alfa 156 SW
  • **
    - Junior Alfist
Re: Club Alfa Romeo Nieuwjaarsmeet, Savali Special, zaterdag 19 januari Vireo Houten
« Reactie #28 Gepost op: 19 januari 2013, 21:21:28 »
Hier alvast wat foto's van de 1ste TOP meeting van 2013!













De bella van Jeroen,



En speciaal voor hem :)





Dit wil ik ook thuis :D









Heet, Heter, HEETST :o ;D















Wat een kwaliteit voor een nieuwe Lancia (chrysler) :-\ :'(









En hier dan de rest,

http://s1225.beta.photobucket.com/user/Popedoc/library/Savali%20meeting
*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
Re: Club Alfa Romeo Nieuwjaarsmeet, Savali Special, zaterdag 19 januari Vireo Houten
« Reactie #29 Gepost op: 19 januari 2013, 21:35:36 »
Mooie foto's Jordi !!


Op de facebook pagina van Club Alfa Romeo zijn nog meer foto's te vinden.  Je kan natuurlijk gelijk de pagina liken !

https://www.facebook.com/ClubAlfaRomeoNL