!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

alfata
3.415

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Giro delle Alpi: augustus 2021 (Dinsdag 10 augustus - Zaterdag 14 augustus)
« Reactie #90 Gepost op: 16 augustus 2021, 09:35:49 »
Zo, ik ben weer op kantoor. Ongelooflijk wat een dagen! Wat hebben we ongelooflijk veel gezien en genoten! Helaas zijn niet alle auto's ongeschonden gebleven.
De komende dagen zullen er veel foto's en ervaringen voorbij gaan komen, maar ik wil nu nogmaals van de mogelijkheid gebruik maken om iedere deelnemer te bedanken voor de geweldige dagen. Dit is waar het als club om gaat. Met elkaar genieten van ons mooie merk in een geweldige setting.
Oh, de weegschaal gaf vanmorgen +1,5kg aan t.o.v. dag van vertrek. Laten we zeggen: het was het volledig waard!



foto's delen op internet
foto's delen op internet
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

jeronymuz
49

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *
    - Startende Alfist
Re: Giro delle Alpi: augustus 2021 (Dinsdag 10 augustus - Zaterdag 14 augustus)
« Reactie #91 Gepost op: 16 augustus 2021, 13:04:44 »
Zo, ik ben weer op kantoor. Ongelooflijk wat een dagen! Wat hebben we ongelooflijk veel gezien en genoten! Helaas zijn niet alle auto's ongeschonden gebleven.
De komende dagen zullen er veel foto's voorbij gaan komen en ervaringen, maar ik wil nogmaals van de mogelijkheid gebruik maken om iedere deelnemer te bedanken voor de geweldige dagen. Dit is waar het als club om gaat. Met elkaar genieten van ons mooie merk in een geweldige setting.
Oh, de weegschaal gaf vanmorgen +1,5kg aan t.o.v. dag van vertrek. Laten we zeggen: het was het volledig waard!



foto's delen op internet
foto's delen op internet

Wat was het mooi inderdaad! Geweldige passen, landschappen en natuurlijk de ervaring zelf om met al die Alfa’s de bergen te beklimmen! Helaas hadden we wel het nodige oponthoud, maar dat mocht de pret niet drukken.

Volgend jaar ben ik er zeker weer bij en combineer het dan waarschijnlijk meteen met de vakantie (laatste jaar laagseizoen mogelijkheden).

Iedereen bedankt voor de gezelligheid en natuurlijk ook de organisatie vanuit de club. A presto! 🇮🇹 🍕 🍷 🍝
*

ArjanB
2.004

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: [NAPRAAT] Giro delle Alpi: augustus 2021 (10-14 AUG)
« Reactie #92 Gepost op: 17 augustus 2021, 22:48:22 »
Meer foto's welkom!
Zag al wat op insta voorbij komen, zag er gaaf uit, zo jammer dat het qua datum niet paste bij mij.
Hoe is het met de uitvaller(s?) verder vergaan?
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

DanielH92
1.955

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: [NAPRAAT] Giro delle Alpi: augustus 2021 (10-14 AUG)
« Reactie #93 Gepost op: 17 augustus 2021, 23:49:56 »
Milan is op donderdag uitgevallen met een kapotte koppeling, pedaal bleef op de vloer liggen en auto is helaas afgesleept :(



Diezelfde middag bleef mijn koppeling ook halverwege de steile klim van de Stelviopas op de vloer liggen, geen druk in het pedaal meer (wat heb ik gevloekt, kon wel janken). 20min gewacht en weer een klein beetje druk, toen in de 1e versnelling naar boven gereden. Vanaf de top van de Stelvio zonder koppeling naar het hotel gereden, en daar was alles voldoende afgekoeld en leek de koppeling weer te werken. Was dus temperatuur gerelateerd, en had het vermoeden dat de remvloeistof naar het druklager aan de kook is geraakt.

Op vrijdag rond 10:30u zijn Milan en ik met mijn Giulietta (weer terug over de stelviopas, maar dan met zo weinig mogelijk schakelen) naar de garage gereden waar zijn auto gerepareerd zou zijn, en daar mijn remvloeistof tussen reservoir en druklager ook laten verversen en ontluchten. De vloeistof was zo bruin als cola, dus er zat veel te veel vocht in en was aan de kook geraakt door de hitte onder de motorkap (stelvio beklimming is zware belasting, weinig rijwind). Heb de monteur gevraagd of het gangbaar is dat dat stukje leiding ook doorgespoeld wordt bij remvloeistof verversen en hij gaf aan van niet. Wel doen dus!!!


site fotos

Hetzelfde ook bij Milan gedaan en alles leek weer te werken, ook bij hem. Betaald en weggereden, maar helaas, 10km later zijn pedaal weer plat op de vloer en weer opnieuw afgesleept naar dezelfde garage. Daar heeft Milan even ruzie gehad met de anwb Alarmcentrale, omdat zij wel vonden dat er nog even een diagnose gesteld kon worden, terwijl de monteurs al vrolijk om 5 uur (terecht) aan het bier zaten.

Milan heeft toen besloten om een rit van 255km naar het Comomeer te rijden zonder koppeling, ik er achteraan, en dat was zacht uitgedrukt best een avontuur. Schakelen zonder koppeling gaat wel, maar stilstaan is een probleem. Een paar keer heeft hij dus de auto moeten laten afslaan, en in z'n 1 op de startmotor moeten vertrekken. Uiteindelijk van 17:00u tot 00:30u gereden tot het Comomeer en daar hebben we zijn auto achtergelaten bij de Villa waar hij deze week met vrienden zit, in de hoop dat deze week de auto dus daar gerepareerd kon worden in plaats van de eerder genoemde garage 5 uur verderop.



Vervolgens samen in mijn auto doorgereden naar het hotel iets verderop waar we om 1:00u aankwamen.... Wat een dag....

Mijn koppeling heeft het inmiddels naar NL gelukkig helemaal prima gedaan. Oorzaak was dus echt de te oude remvloeistof die ik (eigen schuld) niet heb doorgespoeld bij het vervangen van de remvloeistof. Ben nu heel benieuwd of garages dat normaal wel doen. Het kookpunt van de vloeistof gaat, las ik, van 250 graden naar 150 graden als er teveel vocht in zit. Dat is het dus gewoon geworden onder de motorkap, onvoorstelbaar!
*

Milan.M
1.880

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: [NAPRAAT] Giro delle Alpi: augustus 2021 (10-14 AUG)
« Reactie #94 Gepost op: 18 augustus 2021, 08:42:59 »
Ondanks de tegenslag met de Giulietta heb ik enorm genoten van de bergpassen, afdalingen en de gezelligheid.

De laatste dagen hebben mij mentaal en fysiek behoorlijk gesloopt. Door de stress een aantal nachten niet of slecht kunnen slapen en hierdoor ook geen eetlust gehad.

Inmiddels verblijf ik alweer een paar dagen in een villa aan het Comomeer, en gaat het alweer een stuk beter.
Ik kijk nog elke dag m’n ogen uit op het uitzicht hier!

Gistermiddag is de sleepwagen nogmaals langsgekomen om de Giulietta op te halen. Het idee was om naar de dichtstbijzijnde Alfa Romeo garage te gaan (18 minuten van mijn verblijfplaats vandaan). Maar de sleepdienst vertelde dat alle garages dicht zijn tot de 23; de laatste dag van mijn vakantie… wéér een tegenvaller dus.

Nogmaals de anwb aan de lijn gehad, en toch besloten om de auto te repatriëren naar Nederland. Vervelend, maar in ieder geval een zorg minder voor de rest van de vakantie.
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

alfata
3.415

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: [NAPRAAT] Giro delle Alpi: augustus 2021 (10-14 AUG)
« Reactie #95 Gepost op: 18 augustus 2021, 10:07:27 »
Jullie hebben inderdaad echt mega pech gehad en daardoor enorm lange dagen moeten maken. Veel respect hoe jullie het samen gemanaged hebben en zeker zonder koppeling de Passo Tonale hebben bedwongen.

Ik type maar eens een beetje een samenvatting:

Dag 1 zijn we vanaf Alfa Romeo specialist Autocentrum Valk te Rijssen (dank je wel!) vertrokken richting zuid Duitsland. We verbleven in Wiggensbach, een klein plaatsje dat alleen via prachtige slingerende bergweggetjes te bereiken was, in het mooie Allgau. Wat leuk was om te vernemen, was hoezeer iedereen de omgeving waardeerde. Allgau is echt schitterend en deze dag bevestigde dat maar weer.
We hadden een fantastisch hotel en een heerlijk diner. De opdracht op de eerste dag (wie kon er binnen een gestelde tijd het hoogste punt bereiken), is gewonnen door zowel @DanielH92 als @jeronymuz die beiden op dezelfde plek (hoe toevallig) waren aanbeland.



Dag 2 zijn we gaan rijden van Allgau naar Merano in Italie. Een fantastisch mooie route. Hoogtepunt was toch wel de Timmelsjoch. Wellicht de mooiste weg die we gereden hebben van de route, naar mijn mening. Om er te komen hebben we eerst via de mooie Oberjochtpas, het prachtige Tannheimertal (wat was dat mooi!) en de Hahntenjochpass richting Solden moeten rijden. Daar was door een aanrijding met een paard de weg volledig gestremd voor meer dan een uur. Maar de rit via Solden, Obergurgl, Hochgurgl, Timmelsjoch, Italie in, was echt ontzettend gaaf! Het parkeren in Merano was nog wel een dingetje, maar na een heerlijke duik en goede avondmaaltijd was iedereen fit voor de volgende dag.

Dag 3 zijn we vanaf Merano eerst naar de gletschers van Schnalstertal gegaan. Op de pas omhoog naar de lift hield de koppeling van Milan er definitief mee op. Enorm balen, want Hans en Milan moesten achterblijven terwijl de rest van de groep naar de top van de Schnalstaler gletscher is geweest, op 3253m hoogte. Vanaf daar hadden we een fantastisch uitzicht over de andere bergtoppen. De heerlijk frisse en ijle wind was een welkome afwisseling. De laatste 40 hoogtemeters die per voet moesten worden gedaan maakte best wat indruk, omdat op die hoogte iedere meter omhoog lopen best intensief kan zijn.
Na een lunch in het dal zijn we doorgereden naar de Stelviopas. Wat moet je daar over zeggen? Wat ongekend indrukwekkend qua natuur, maar ook een slijtageslag voor de auto's. Daniel stond op een gegeven moment geparkeerd in de bocht... We zeiden nog tegen Milan "wees blij dat het je niet op de Stelvio is gebeurd". Nou, bij Daniel gebeurde nou juist dat. Gelukkig kon hij even later toch door en heeft hij de top gehaald. Wat een uitzicht! We zijn aan de "Italiaanse kant" van de Stelvio afgedaald naar een hotel op de skiberg bij Bormio. Hier hebben we eerst een heerlijke Aperol Spritz gedronken. Na het inchecken hebben we een fantastische avondmaaltijd gehad daar. Wat lekker en wat een mooie plek was dit!

Dag 4 stond in het teken van de Gaviapas. Meerdere deelnemers vonden dat de auto's eigenlijk genoeg voor de kiezen hadden gehad en besloten in een directe route naar de lunchlocatie te gaan aan het Comomeer. Een ander deel, waaronder ik, zijn wel over de Gaviapas geweest. De Gaviapas is nog smaller, nog veel slechter geasfalteerd en nog veel steiler dan de Stelvio. Dit was echt indrukwekkend, maar wel erg moeilijk met de 4C. Veel vreemd blikken wat ik met die auto op zo'n pas deed. Daarna hebben we de route voorgezet richting Aprica waar vooral @jeronymuz en ik enorm veel fun hadden. Ongelooflijk, wat gingen wij daar hard over een fantastisch stuk kronkelende weg.
Na een goede lunch aan het Comomeer zijn we daarna doorgegaan naar de kloof van Bellano. Dit was een soort natuurlijk airco. Een wel 100 meter diep uitgeslepen kloof met bulderend smeltwater van de bergen, met daaroverheen hangbruggen. Een indrukwekkend schouwspel en prima excursie. Na deze excursie zijn we naar de pond gereden en zijn we met z'n allen met de pond van Varenna naar Bellagio gevaren. Dat was oprecht schitterend. Na het zoeken van een parkeerplek hebben we ingecheckt in ons hotel en 's avonds aan het meer gedineerd aan een lange tafel. Milan en Daniel hebben van deze dag weinig meegekregen wegens alle problemen. Zij moesten eerst terug naar Merano en zijn 's avonds van Merano nog naar Bellagio gereden. Pas om 2.00 uur 's nachts kwamen zij aan.

De laatste dag stond in het teken van het Alfa Romeo museum. De tour door het museum, de goede lunch, maar bovenal de tour door het magazijn met allerlei bijzondere auto's die om welke reden dan ook niet in het museum staan, was ongelooflijk leuk en indrukwekkend. Daarna was het tijd voor het afscheid. En dat is toch best lastig, want je wordt snel "familie". We hadden echt een onwijs leuke groep! Wat heb ik genoten van iedereen en ik hoop iedereen ook van elkaar. Volgend jaar wordt de tour wederom georganiseerd! Dat staat vast!

Voor mijn foto's, check: https://photos.app.goo.gl/2gqUduEsYueywB3SA
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Robert69
1.313

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: [NAPRAAT] Giro delle Alpi: augustus 2021 (10-14 AUG)
« Reactie #96 Gepost op: 18 augustus 2021, 14:54:32 »
Leuk om te lezen, @alfata, dank je voor je verslag. Klinkt als een zeer geslaagde trip, jammer dat het voor Milan en Daniel even iets minder was. Hopelijk hebben beide heren spoedig (of alreeds) weer een fijn rijdende (en betrouwbare) bella onder de bips!
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

alfata
3.415

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: [NAPRAAT] Giro delle Alpi: augustus 2021 (10-14 AUG)
« Reactie #97 Gepost op: 18 augustus 2021, 15:02:05 »
Leuk om te lezen, @alfata, dank je voor je verslag. Klinkt als een zeer geslaagde trip, jammer dat het voor Milan en Daniel even iets minder was. Hopelijk hebben beide heren spoedig (of alreeds) weer een fijn rijdende (en betrouwbare) bella onder de bips!

Het was zeer geslaagd! Ik denk trouwens dat anderen nog veel meer en betere foto's hebben dan ik. Bij mij is het er een beetje bij in geschoten.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Taeke
430

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: [NAPRAAT] Giro delle Alpi: augustus 2021 (10-14 AUG)
« Reactie #98 Gepost op: 18 augustus 2021, 16:49:49 »
Een trip om niet snel te vergeten, een geweldige tour door de Alpen. De alfa's hebben aangetoond dat ze hun mannetje kunnen staan. Veel gezien en meegemaakt. Een overzicht van de deelnemende bella's

*

DanielH92
1.955

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: [NAPRAAT] Giro delle Alpi: augustus 2021 (10-14 AUG)
« Reactie #99 Gepost op: 18 augustus 2021, 17:15:47 »
Leuk om te lezen, @alfata, dank je voor je verslag. Klinkt als een zeer geslaagde trip, jammer dat het voor Milan en Daniel even iets minder was. Hopelijk hebben beide heren spoedig (of alreeds) weer een fijn rijdende (en betrouwbare) bella onder de bips!

Ondanks een tegrnvallertje heb ik een geweldige week gehad hoor, wees daarvoor maar niet bang :) Heerlijk kunnen rijden over prachtige wegen. Mijn Giulietta is tot zover weer 100% in orde en het vertrouwen in de koppeling is er weer volop gelukkig.

*

bekkie
2.751

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: [NAPRAAT] Giro delle Alpi: augustus 2021 (10-14 AUG)
« Reactie #100 Gepost op: 18 augustus 2021, 19:12:23 »
Mooi dat jullie het naar de zin hebben gehad, en vervelend vanwege de pech met de koppelingen.
In ieder geval dank voor het delen van jullie verhaal en de mooie foto's.

Nog even over de koppeling in de Giulietta. Die van mij heeft ook aardig wat te verduren gehad op onze trip naar en op het eiland Corsica. Voor diegene die daar al eens een keer geweest is, weet je wel wat ik bedoel. Slechte wegen in combinatie met onwijs steile hellingen en zeer krappe bochten zijn zwaar voor het onderstel én de koppeling. Mijn ervaring was ook dit jaar dat de koppeling van de Giulietta niet zo bijster 'sterk' is (weet niet of dit het goede woord is) en soms geen betrouwbare indruk achterlaat. Ik had regelmatig een afslaande auto, ondanks behoorlijk wat gas bijgeven. Kan natuurlijk ook aan mij liggen, maar het viel me wel weer op dit jaar.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

peetmultiair
582

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: [NAPRAAT] Giro delle Alpi: augustus 2021 (10-14 AUG)
« Reactie #101 Gepost op: 18 augustus 2021, 19:34:03 »
Wat een verhaal, met die koppelingen van Milan en Daniel!  Respect hoe jullie dit opgepakt hebben! Maar de beelden geven ook weer hoe mooi het geweest is voor jullie allemaal. Spectaculair en enerverend!
Wat ik nog niet begrijp is de 1e reparatie in die garage, daarna ging de koppeling weer kapot. Toen naar een andere garage om te fixen. Heb je die kosten dus dubbel betaald?
Edit: Zie nu dat de Giulietta achteraf niet naar de andere garage gegaan is, maar gerepatrieerd naar Olanda.
Bij Daniel lag het dus aan de remvloeistof, was het bij jou dus een ander probleem, koppelingscylinder in de bak?
Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)
*

Taeke
430

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: [NAPRAAT] Giro delle Alpi: augustus 2021 (10-14 AUG)
« Reactie #102 Gepost op: 18 augustus 2021, 20:21:53 »
:dance:
*

Taeke
430

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: [NAPRAAT] Giro delle Alpi: augustus 2021 (10-14 AUG)
« Reactie #103 Gepost op: 18 augustus 2021, 20:31:09 »


op






















*

jeronymuz
49

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *
    - Startende Alfist
Re: [NAPRAAT] Giro delle Alpi: augustus 2021 (10-14 AUG)
« Reactie #104 Gepost op: 18 augustus 2021, 20:50:47 »
Over foto’s gesproken: