!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

AlfaMinded
25

  • *
    - Startende Alfist
6 maanden Update Giulietta & Oproep!
« Gepost op: 27 februari 2011, 19:31:11 »
Hallo mede Giulietta liefhebbers,
 
Naast de Giulietta 2.0 JTDM (heb ik een foto van op het oude forum geplaats bij voorstellen) staat er sinds een aantal maanden een kleine rode druktemaker op de oprit in de vorm van een Mito Turbo Sport 155pk in Giulietta Rosso, vorige eigenaar is een liefhebber geweest en heeft bij Alfa Zeeuw en nieuwe Giulietta in 8C Rosso besteld. Lijkt me leuk te weten wie er vanaf nieuw op gepast heeft en wat er ervaringen waren.
Wie o wie herkent zich?
 
   Hierbij de ervaring na 6 maanden en bijna 40.000km:

- In Etna met Sportpack 3 en 8C wielen in 18 inch een schitterende verschijning, zeker met het zwarte gaas in de alfa grille, rode klauwen, twee uitlaten en donkere koplampen.
- 2.0 JTDm 170pk is sterk en bijzonder vlot, vanaf bijna stationair pakt hij op, rond 1500 toeren tot aan de rode lijn loopt hij in grote stappen tot ver boven de opgegeven topsnelheid.
- Auto is stil, weinig bijgeluid, windgeruis heerlijk rustig om mee te cruisen, stoelen zijn prima qua steun op lange afstanden, remmen kunnen hoge belasting goed hebben.
- Wegligging (zeker in Dynamic) is bijzonder, wát kun je gekke stunts uithalen voordat de auto onderstuurd raakt, de bochtsnelheid en stabiliteit is geweldig zowel op een rothonde als in lange snelle autobahn bochten .
- Alle electrische systemen aan boord doen hun werk zonder opmerking, wat een goed uitgedachte auto, je voelt je er thuis in met de kilometers die ik rij.
- Meesturende Xenon is geweldig zeker op onverlichte bochtige wegen, ParkDistance is een must gezien het toch iets minder uitzicht rondom (dikke stijlen belemmeren het uitzicht wel eens) Blue&Me werkt goed met de Blackberry maar heeft soms iets minder gesprekskwaliteit.
- Bekijk de auto rijdend of stilstaand eens van achteren s'nachts, wat een design die achterlichten!
- Algeheel afwerkings en kwaliteitsniveau ligt op hoog niveau
- Verbruik schommelt met de rijstijl tussen de 1: 14.8 - 17.9, meestal rond de 15-16 met een vrij forse rijstijl

Puntjes ter verbetering: de 18 inch wielen zijn erg steenslag gevoelig, het uitzicht rondom is vrij beperkt, de tankdop komt soms lastig los, en ik vind de auto vrij nerveus oppakken bij vlot gasgeven in Dynamic, handremkabel had een kraakje (1e serie, nu is er een andere montagewijze)

Resumé: Super auto, je wordt er blij van als autoliefhebber en Alfa mens!

Gegroet!
*

QV Competizione
297

  • ****
    - Senior Alfist
    • http://www.legedyk-boxers.nl
6 maanden Update Giulietta & Oproep!
« Reactie #1 Gepost op: 27 februari 2011, 21:44:55 »
Lijkt me een lekker pretautotje zo'n Miturbo! :)