!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dit topic bevat een bericht dat is gemarkeerd als beste antwoord. Klik hier om dat bericht direct te bekijken!
7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
« Gepost op: 25 maart 2014, 19:48:57 »
Eens kijken of dit sprookje nu waarheid blijkt te zijn, maar net als 2 jaar geleden, 4 jaar geleden en 8 jaar geleden worden ons emmers met nieuwe modellen beloofd...Zo komt er dan eindelijk de Giulia in 2 carrosserie varianten (berlina en SW) en ook een Spider, dan in 2017 de langverwachte 166 opvolger die Alfetta gaat heten en als laatste 2 SUV's die in 2018 op de rol staan. Ben benieuwd maar kijk er toch met enige scepsis tegen aan.....

http://www.autoblog.nl/nieuws/zeven-nieuwe-alfa-modellen-in-2018-ja-echt-66009
*

Jeroen
1.005

  • Type Alfa: DS3
  • *****
    - Super Alfist
Re: 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
« Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2014, 20:16:07 »
Mmh, we gaan het zien tegen die tijd. In ieder geval niet een model wat in mijn gading gaat passen, Giulia/Alfetta zijn me al te groot,...

Komende 6 jaar lekker de 147 oprijden,....
*

Tuintje
52

  • **
    - Junior Alfist
Re: 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
« Reactie #2 Gepost op: 25 maart 2014, 20:35:33 »
Alfa zou het heel goed doen met een motor zoals die in de Volvo V40 D4 ligt. Daarnaast nog een beetje goede kwaliteit leveren en dan zou het kunnen lukken met een leuk speels model.

http://www.autoweek.nl/nieuws/27072/leaselieveling-190-pk-volvo-v40-d4-met-14-procent
Re: 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
« Reactie #3 Gepost op: 25 maart 2014, 21:12:01 »
Haha, ik denk nog niet eens 4 modellen de komende 7 jaar :rolleyes:  ;D
Re: 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
« Reactie #4 Gepost op: 25 maart 2014, 21:22:42 »
Alfa zou het heel goed doen met een motor zoals die in de Volvo V40 D4 ligt. Daarnaast nog een beetje goede kwaliteit leveren en dan zou het kunnen lukken met een leuk speels model.

http://www.autoweek.nl/nieuws/27072/leaselieveling-190-pk-volvo-v40-d4-met-14-procent

In Nederland misschien want dat is het enige land waar zuinige auto's zo enorm fiscaal gestimuleerd worden, maar als je dat afzet tegen een gewenste afname van 500.000 stuks wereldwijd dan is dat ook maar een druppel op een gloeiende plaat. Dergelijke aantallen kunnen alleen gehaald worden met een goed compleet en aansluitend modellenaanbod, dat red je niet met één leuk motortje in één leuk modelletje...
*

Arwin
687

  • Type Alfa: GTV 2.0 16v
  • *****
    - Super Alfist
Re: 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
« Reactie #5 Gepost op: 25 maart 2014, 22:08:51 »
Tegen die tijd is de hele toko al opgedoekt :rolleyes:  de Giulia had er allang moeten zijn in beide versies..
GTV 2.0 16v/Aprilia RSV1000R
Gemarkeerd als beste antwoord door Gepost op 13 mei 2024, 22:59:33
*

Tuintje
52

  • **
    - Junior Alfist
  • Annuleer Beste antwoord
  • Re: 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
    « Reactie #6 Gepost op: 26 maart 2014, 02:58:53 »
    Alfa zou het heel goed doen met een motor zoals die in de Volvo V40 D4 ligt. Daarnaast nog een beetje goede kwaliteit leveren en dan zou het kunnen lukken met een leuk speels model.

    http://www.autoweek.nl/nieuws/27072/leaselieveling-190-pk-volvo-v40-d4-met-14-procent

    In Nederland misschien want dat is het enige land waar zuinige auto's zo enorm fiscaal gestimuleerd worden, maar als je dat afzet tegen een gewenste afname van 500.000 stuks wereldwijd dan is dat ook maar een druppel op een gloeiende plaat. Dergelijke aantallen kunnen alleen gehaald worden met een goed compleet en aansluitend modellenaanbod, dat red je niet met één leuk motortje in één leuk modelletje...

    Buiten dat, we horen zoals je zelf al aangeeft bijna een decennia dat er nieuwe modellen komen en we weten dat het niet gebeurt. Op dit moment rij ik een 156 V6, en ik weet dat het mijn laatste Alfa gaat zijn omdat een 159 voor mij als gezin niet haalbaar is. Dan kom je uit bij andere merken die wel een breed doorlopende reeks aan modellen heeft. Spijtig genoeg moet ik ook altijd even glimlachen bij de Alfa reclames en de Mito dat er een exclusief model is. Vind ik ook niet gek als er maar een model is naast de Juul. Dan heb je al snel een exclusief merk/model.

    We zullen wel zien hoe lang Alfa nog blijft bestaan. Ik heb er een hard hoofd in dat ze terugkomen.
    Re: 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
    « Reactie #7 Gepost op: 26 maart 2014, 09:59:21 »
    Sowieso heeft het ontbroken aan enige vorm van gedegen toekomst visie. Laten we wel zijn, de 156 was ook maar een toevalstreffer precies op het goeie moment waar de 147 grotendeels op meegelift heeft.
    *

    damitch300
    3.882

    • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
    • *****
      - Super Alfist
    Re: 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
    « Reactie #8 Gepost op: 26 maart 2014, 10:01:46 »
    Tsjah het is een beetje jammer dat het merk zo aan het doodgaan is.
    Maar als de Giulia een mooi model word en ik die kan kopen dan neem ik die.
    Rijdt:
    Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
    Iva E Go s4 electrische scooter
    *

    pietrobq4
    17

    • Type Alfa: Alfa Romeo Brera 3.2 Q4
    • *
      - Startende Alfist
    Re: 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
    « Reactie #9 Gepost op: 26 maart 2014, 11:34:37 »
    Mijn Brera wordt binnenkort 9 jaar oud en rijdt nog fantastisch. Vervangen door WAT ? Tegen de tijd dat ze 20 jaar oud is, zal Alfa Romeo dan nog bestaan. Maar dan ben ikzelf 80 jaar. Wat een problemen !  :88:
    *

    corsa54
    564

    • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
    • *****
      - Super Alfist
    Re: 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
    « Reactie #10 Gepost op: 26 maart 2014, 22:37:57 »
    In Hamburg een AutoBild opgepikt.
    Op de cover het verhaal, dat "Alfa Romeo gered" zou zijn. Het Nederlandse Autoweek zal het verhaal waarschijnlijk binnenkort wel (vertaald) kopiëren. (Maar die zie ik alleen eens in de zoveel weken bij de kapper... :))
    Volgens het verhaal is "de coltrui" vastbesloten Alfa Romeo in leven te houden. Een paar punten uit het verhaal:
    Alfa Romeo wordt losgekoppeld van Jeep en gaat nauw samenwerken met Maserati; er is geen overlap, maar juist aansluiting in de modellenprogramma's
    Er wordt (is) een modulair lichtgewicht platform ontwikkeld voor achterwiel- vierwielaangedreven modellen
    De Mazda MX5 kloon wordt geen Alfa Spider, maar zal als Abarth op de markt worden gezet.
    De nieuwe Spider zal een "echte" achterwielaangedreven eigen Alfa Romeo ontwerp worden met een 300 pk 1750 TBi motor in de topversie. De "instapper" zou (in Duitsland) rond € 33.000,- gaan kosten.
    Er komen twee "crossovers" (eufemisme voor het inmiddels wat besmette SUV) op dit Alfa Romeo platform (dus niet op basis van Jeep) met achterwiel- (!) of vierwielaandrijving in het X3/Q3/GLK, resp. X1/GLA segment. Men denkt daar vooral in China enorme aantallen van te kunnen afzetten.
    Er komen (in 2015) een Giulia en SW met achterwielaandrijving en optioneel 4WD.
    Er komt geen V6
    De MiTo en Giulietta krijgen geen opvolgers
    De foto's bij het artikel zien er zeer realistisch uit (...Maar in het huidige photoshop-tijdperk weet je maar nooit)
    De officiële aankondiging van dit alles zou in mei komen, maar volgens AutoBild is hun "exclusieve" informatie uiterst betrouwbaar
    *

    ArjanB
    2.015

    • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
    • *****
      Moderatore - Super Alfist
    Re: 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
    « Reactie #11 Gepost op: 27 maart 2014, 14:06:20 »
    Kweenie of AutoBild het helemaal bij het rechte eind heeft. Idem voor 'de coltrui'.

    Spider als zelfstandig model? En wie gaat dat betalen?
    De Giulia en de twee crossovers (dus in totaal drie volumemodellen, waarvan meerderheid niet sportief want sufV) moeten de verkoopcijfers laten vervijfvoudigen?
    Zonder Mito en Giulietta, dus zonder betaalbare modellen? Dream on  :bedtime2:

    Afgelopen jaar was de Alfa productie voor het eerst sinds 1969 onder de 100.000 eenheden gezakt.
    Da's nie best...
    nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
    gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
    Re: 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
    « Reactie #12 Gepost op: 27 maart 2014, 14:23:31 »
    "de coltrui" heeft natuurlijk al veel vaker presentaties gegeven met mooie toekomst strategieën en beloofde toekomstige modellen......De eerste proto van een SUV was er al in 2004 (Kamal), voor de slechte rekenaars, 10 jaar geleden dus!  :c029: Hoe lang moet je erover doen zoiets productierijp te maken?
    *

    bekkie
    2.759

    • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
    • *****
      - Super Alfist
    Re: 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
    « Reactie #13 Gepost op: 27 maart 2014, 20:17:43 »
    Laten we dus zuinig zijn op onze Mito's en Giulietta's.......
    Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
    Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
    *

    Harold
    5.210

    • Type Alfa: Alfa Romeo 156
    • *****
      - Super Alfist
    • Ik ruleer...
      • Club Alfa Romeo
    Re: 7 nieuwe Alfa modellen de komende 4 jaar.....
    « Reactie #14 Gepost op: 27 maart 2014, 20:29:36 »
    Wel bijzonder.. geen kleinere Alfa's meer... de Mito en de Giulietta zouden geen opvolgers krijgen ?    Dat lijkt me nou geen bijster slimme strategie..   Dat in tijden van Downsizing..

    En dat dus om meer premium te zijn, zoals de duitse merken..

    Volgens mij doen de duitse merken best goede zaken met een A1, A3,  A klasse, 1 serie....