!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Afscheid van beide Alfa,s
« Gepost op: 25 juli 2012, 11:36:34 »
Beste Alfisti,
 
Nadat ik eerst mijn 156 in de puin heb gereden moet ik nu ook afscheid gaan nemen van mijn Juul. Ik ga naar een nieuwe werkgever waar geen Alfa wordt gereden. Voor het eerst in 20 jaar word ik Alfaloos.
Mijn Giulietta heeft nog een leasecontract van 2,5 jaar. Mochten jullie iemand weten die deze wil overnemen dan hoor ik dat graag. Een bonus voor de overname is dan bespreekbaar. Je kunt mn Alfa terugvinden op www.leasetrader.nl. Het gaat dan om de 2.0 Jtdm 170pk.
 
Bedankt voor de discussies en wellicht tot in de (nabije) toekomst.
 
Javawi
*

Xavier
143

  • Type Alfa: Giulia, Spider, 33, 156
  • ***
    - Alfist
  • Beste antwoord!
  • Afscheid van beide Alfa,s
    « Reactie #1 Gepost op: 25 juli 2012, 11:53:26 »
    Oh jee.. een werkgever die geen alfa's accepteerd....
    Wat mag je dan wel rijden ??
    Salutazione Cordiale
    Ex.1.4 Multiair TCT Distinctive, Rosso Alfa, Pelle Nero Intrecciata, Pack Business, Dashboard in Rosso Alfa, Buitenspiegelkappen in Chroom.
  • Beste antwoord!
  • Afscheid van beide Alfa,s
    « Reactie #2 Gepost op: 25 juli 2012, 14:14:04 »
    Hey Javawi,
     
    Das mooi balen dat je geen nieuwe alfa mag gaan rijden. wil je nieuwe werkgever het leasecontract niet overnemen zodat je die kan uitdienen?
     
    Hopelijk kun je wat anders leuks uitzoeken (of het is net als hier, als je contract voorbij is krijg je iets wat er nog staat :()
    *

    ROBIN
    1.113

    • Type Alfa: Giulietta QV
    • *****
      - Super Alfist
  • Beste antwoord!
  • Afscheid van beide Alfa,s
    « Reactie #3 Gepost op: 25 juli 2012, 16:18:43 »
    Gaat het erom dat ze perse geen Alfa willen hebben rijden om het merk, of willen ze gewoon sowiezo geen lopende leasecontracten overnemen?
    QV SAVALI
    *

    corsa54
    564

    • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
    • *****
      - Super Alfist
  • Beste antwoord!
  • Afscheid van beide Alfa,s
    « Reactie #4 Gepost op: 25 juli 2012, 23:40:17 »
    Heel jammer.
    Werkgevers, die hun mensen niet de auto (gereedschap) zelf laten kiezen, snappen het niet helemaal.
    Ik ken twee (oude) voorbeelden, waarbij het heel duur uitpakte. Ooit was ik wagenparkbeheerder voor zo'n 150 auto's en 80 trucks. Eén werknemer moest na een functiewisseling zijn Scirocco GLI inleveren voor een 240D. Hij wist de Mercedes motor binnen 50.000 km volledig uit te wonen.
    Een groot farmaceutisch bedrijf liet ooit zijn artsenbezoekers vrij kiezen. Er stonden toen opvallend veel GTV 6sen op het parkeerterrein. Een nieuwe directie vond, dat de heren maar in een degelijk Duits of Frans merk moesten gaan rijden....Binnen twee jaar werd de beslissing teruggedraaid, omdat de autokosten gigantisch de pan uitrezen en de motivatie van de mensen sterk was gedaald.
     
    Mijn huidige werkgever heb ik gelukkig ooit weten te overtuigen (toen hij soortgelijke plannen presenteerde), dat een werknemer, die elke ochtend met een grote grijns achter het stuur van zijn Alfa stapt, heel veel meer oplevert, dan een mogelijke (vermeende!) besparing van een Duitse of Japanse eenheidsworst, waar hij elke morgen chagrijnig in stapt. (ook al wordt dat niet direct zichtbaar op de laptop van de huidige generatie spreadsheetmanagers)
     
    Ik hoop echt, dat de nieuwe baan dit enorme verlies goed kan maken... ;)
    Succes!
    *

    bekkie
    2.751

    • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
    • *****
      - Super Alfist
  • Beste antwoord!
  • Afscheid van beide Alfa,s
    « Reactie #5 Gepost op: 26 juli 2012, 09:02:16 »
    Als ik dit lees, ben ik weer blij dat mijn werkgever maximaal inzet op openbaar vervoer en een klein eigen wagenpark. Wanneer ik naar een klant moet, kan ik een auto uit dat wagenpark reserveren en meenemen. Echt ideaal en een uitstekend alternatief voor een grote vloot leaseauto's.
    Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
    Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
  • Beste antwoord!
  • Afscheid van beide Alfa,s
    « Reactie #6 Gepost op: 26 juli 2012, 15:12:26 »
    Citaat van: corsa54;22563
    Heel jammer.
    Werkgevers, die hun mensen niet de auto (gereedschap) zelf laten kiezen, snappen het niet helemaal.
    Ik ken twee (oude) voorbeelden, waarbij het heel duur uitpakte. Ooit was ik wagenparkbeheerder voor zo'n 150 auto's en 80 trucks. Eén werknemer moest na een functiewisseling zijn Scirocco GLI inleveren voor een 240D. Hij wist de Mercedes motor binnen 50.000 km volledig uit te wonen.
    Een groot farmaceutisch bedrijf liet ooit zijn artsenbezoekers vrij kiezen. Er stonden toen opvallend veel GTV 6sen op het parkeerterrein. Een nieuwe directie vond, dat de heren maar in een degelijk Duits of Frans merk moesten gaan rijden....Binnen twee jaar werd de beslissing teruggedraaid, omdat de autokosten gigantisch de pan uitrezen en de motivatie van de mensen sterk was gedaald.
     
    Mijn huidige werkgever heb ik gelukkig ooit weten te overtuigen (toen hij soortgelijke plannen presenteerde), dat een werknemer, die elke ochtend met een grote grijns achter het stuur van zijn Alfa stapt, heel veel meer oplevert, dan een mogelijke (vermeende!) besparing van een Duitse of Japanse eenheidsworst, waar hij elke morgen chagrijnig in stapt. (ook al wordt dat niet direct zichtbaar op de laptop van de huidige generatie spreadsheetmanagers)
     
    Ik hoop echt, dat de nieuwe baan dit enorme verlies goed kan maken... ;)
    Succes!

    Dank je Corsa, ik stuur je bericht door naar mijn nieuwe werkgever
  • Beste antwoord!
  • Afscheid van beide Alfa,s
    « Reactie #7 Gepost op: 26 juli 2012, 15:13:17 »
    Citaat van: ROBIN;22557
    Gaat het erom dat ze perse geen Alfa willen hebben rijden om het merk, of willen ze gewoon sowiezo geen lopende leasecontracten overnemen?

     
    Beide
  • Beste antwoord!
  • Afscheid van beide Alfa,s
    « Reactie #8 Gepost op: 26 juli 2012, 15:16:18 »
    Citaat van: Xavier;22554
    Oh jee.. een werkgever die geen alfa's accepteerd....
    Wat mag je dan wel rijden ??

     
    Een opel,:mad: tja wat moet ik ervan zeggen. In de huidige tijd mag ik blij zijn met een nieuwe werkgever en die me op (bijna) alle vlakken tegemoet komt. Ik ga ook niet meer prive rijden met de auto en als ik kijk naar de toekomstige belastingsplannen voor privegebruik leaseauto ga ik straks toch zo'n 250,- per maand besparen.