!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Gepost op: 21 oktober 2011, 10:16:30 »
Met pijn in het hart moet ik de Giulietta einde jaar inleveren in verband met een nieuwe baan. Een leaseauto kon  helaas niet overgenomen worden.
 
Ik ben nu druk op zoek naar een GT. Voorkeur gaat uit naar een Q2 Diesel. Ik ga zo'n 30000 kilometer per jaar maken namelijk, dus benzine wordt te duur.
 
Ik zie best wel wat mooie GT's te koop online. Wat me echter opvalt is dat weinig hiervan parkeersensoren hebben! Oppassen in de smalle straatjes van Utrecht zometeen dus!
 
Exit Juul maar inmiddel dermate besmet met het alfa virus dat exit alfa zeker niet van toepassing is!
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #1 Gepost op: 21 oktober 2011, 12:17:13 »
Jammer, ik vind Giul vele malen betere auto
Look to the past, see the future
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #2 Gepost op: 21 oktober 2011, 12:21:09 »
Citaat van: DisciplinA;14355
Jammer, ik vind Giul vele malen betere auto

Is een GT af te raden dan? Heb er nog niet in gereden maar hoor tot op heden meestal wel goede verhalen.
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #3 Gepost op: 21 oktober 2011, 12:39:14 »
NEE? HET IS EEN GOEIE AUTO?ALLEEN VIND IK DE WEGLIGGING EN ALGEMENE AFWERKING VAN Giul beter.. Het valt ook te zien welke uitvoering dat je neemt,denk ik. Succes alleszins!
Look to the past, see the future
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #4 Gepost op: 21 oktober 2011, 12:46:04 »
Natuurlijk ook logisch, de Giulietta is een nieuwere generatie auto, waar de GT gebaseerd is op de 147/156. Maar de GT is gewoon een lekkere kar. Volgens mij waren piepers achter op een Distinctive standaard.
*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #5 Gepost op: 21 oktober 2011, 15:09:13 »
Geweldige auto, hoor, zo'n GT. Met pijn in het hart ingeruild voor m'n Giulietta QV; heb daar geen spijt van maar ik zou het geen straf vinden GT te 'moeten' rijden.............:)
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #6 Gepost op: 21 oktober 2011, 15:25:37 »
Volgende week een proefrit in een 1.9 jtd Q2. Knalrood!
 
Zo op de foto geen piepers te zien. Wel mooi 18 inch en rode stiksels inclusief logo in de stoelen.
 
Ik ben heel erg benieuwd hoe het rijden gaat!
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
*

Hengel
490

  • ****
    - Senior Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #7 Gepost op: 21 oktober 2011, 20:13:09 »
Parkeer sensoren kun je gewoon after market monteren hoor. Werkt prima, heb ze nu ook op mn auto.
1.4 TB Multiair TCT Distinctive, Nero, Leder Rood, Pack Business, Pack Sport III, 18" 8c velgen, Brembo remmen.
*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #8 Gepost op: 21 oktober 2011, 20:33:23 »
Citaat van: Arnoud504;14367
Volgende week een proefrit in een 1.9 jtd Q2. Knalrood!
 
Zo op de foto geen piepers te zien. Wel mooi 18 inch en rode stiksels inclusief logo in de stoelen.
 
Ik ben heel erg benieuwd hoe het rijden gaat!

Is dat die rode die bij Prins in Nunspeet staat?
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #9 Gepost op: 21 oktober 2011, 20:50:03 »
Yep. De huidige eigenaar stapte over op een Juul 1.4 MA. Hoe toevallig. Had wel een goed gevoel over de kunde en eerlijkheid over de telefoon. Even kijken of we er qua prijs uitkomen.

Gelukkig staat er zat moois online. Ik kwam ook nog een mooie blackline tegen bijvoorbeeld.
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #10 Gepost op: 21 oktober 2011, 21:09:26 »
Citaat van: Arnoud504;14383
Yep. De huidige eigenaar stapte over op een Juul 1.4 MA. Hoe toevallig. Had wel een goed gevoel over de kunde en eerlijkheid over de telefoon. Even kijken of we er qua prijs uitkomen.
 
Gelukkig staat er zat moois online. Ik kwam ook nog een mooie blackline tegen bijvoorbeeld.

Prins is een uitstekend adres om een gebruikte Alfa te kopen. Met die kunde en eerlijkheid zit het daar inderdaad wel goed, is mijn ervaring. M'n GT heb ik daar ook als occasion gekocht, en m'n huidige Giulietta QV komt daar ook vandaan (terwijl er 120 km zit tussen m'n woonplaats en Nunspeet.....).
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #11 Gepost op: 21 oktober 2011, 21:16:46 »
Ik ben benieuwd. Morgen kwam er een ander rijden dus met een beetje pech is hij weg. Maar zoals bij alle aankopen is geduld een schone zaak!

Hoe rijd een gt eigenlijk? Is het sportiever dan de juul of gewoon niet te vergelijken?
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #12 Gepost op: 21 oktober 2011, 22:06:12 »
Citaat van: Arnoud504;14386
Ik ben benieuwd. Morgen kwam er een ander rijden dus met een beetje pech is hij weg. Maar zoals bij alle aankopen is geduld een schone zaak!
 
Hoe rijd een gt eigenlijk? Is het sportiever dan de juul of gewoon niet te vergelijken?

Ik merkte bij de overstap dat de Giulietta iets lichtvoetiger is, maar los daarvan vond ik de wegligging van de GT ook héél erg goed. Strak en direct sturend, en als op rails bij 200 km/u op de Autobahn. De stoelen in de GT vond ik beter, wat meer zijdelingse steun dan in de Giulietta.
Jammer dat ze 'm uit de productie hebben gehaald; voor een lichtjes gemoderniseerde GT met de 1.750 motor uit de QV zou ik zo weer tekenen!
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #13 Gepost op: 21 oktober 2011, 22:23:58 »
Top en dank voor de toelichting. Ik ga het vast naar mn zin krijgen met de proefrit. Wel weer even wennen aan een diesel denk ik!
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
*

RudydG
12

  • *
    - Startende Alfist
Afscheid van de Giulietta
« Reactie #14 Gepost op: 23 oktober 2011, 10:40:11 »
Als ik van een nieuwe (testwagen) Giullietta 2.0 170pk overstap in mijn 150pk Gt Jtd, kan ik enkel maar opmerken, dat de Gt echt een pak sportiever rijd. Interieur, stoelen, motor, het verschil is opmerkelijk. Een G is verfijnder, kraakt en piept minder, alles wat je wil, maar is niet sportiever.
Ik moet nu mijn lease Gt "verlaten", maar er is geen enkele auto in deze prijsklasse met deze zuinigheid, die de Gt kan evenaren.
Ik ben ook wachtende op de opvolger van de Gt (want dit weekeinde heb ik de knoop moeten doorhakken, en van mijn shortlist, de oh zo mooie G, de nieuwe 120D en de CC heb ik helaas de G en de 120 moeten schrappen, vanweg te klein)