!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Abel
3

  • Type Alfa: volgt
  • *
    - Startende Alfist
Alfa 164 importeren uit Italie
« Gepost op: 25 november 2017, 11:54:52 »
Om gelijk maar met de deur in huis te vallen: als nieuw forum lid heb ik de kans om een waanzinnig mooie Alfo 164 te kopen in Italie (kreeg een tip van een Italiaanse vriend). Heb al wel ervaring met import vanuit Duitsland, Zweden en Zwitserland...maar wie kan me vertellen wat de procedure is als ik zelf een Alfa uit Italie wil halen
(met vliegtuig heen, met de Alfa retour)? Dat wat moet er aan papieren geregeld worden, waar, verzekering, etc. etc.
Weet inmiddels dat het altijd zo handige Duitse export kenteken niet meer gebruikt mag worden voor dit doel, dus hoe nu?
Graag jullie reacties en ervaringen. Wie weet in NL binnenkort een heerlijke 164 3.0i V6 Quadrifoglio rijker.
*

brinkerik
1.831

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa 164 importeren uit Italie
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2017, 13:02:43 »
Alfata heeft onlangs een Giulietta Qv  geïmporteerd uit dacht ik Zwitserland, die kan je misschien wat tips geven, in zijn topic staat er ook wel wat over ( zijn auto staat nu weer te koop )

Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

Abel
3

  • Type Alfa: volgt
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa 164 importeren uit Italie
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2017, 13:34:17 »
Dank voor de tip. Zwitersland weet ik inmiddels, en dat is anders dan import Italië.
Alfata heeft onlangs een Giulietta Qv  geïmporteerd uit dacht ik Zwitserland, die kan je misschien wat tips geven, in zijn topic staat er ook wel wat over ( zijn auto staat nu weer te koop )
*

alfata
3.415

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Alfa 164 importeren uit Italie
« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2017, 18:10:45 »
Oostenrijk ;)
Wat betreft Italië geen idee. Weet alleen dat als je een auto prive koopt je naar de notaris moet. En ik weet dat het terugrijden vaak wat een gedoe is omdat er geen kenteken is die zowel in Italië dekt als in Duitsland en Nederland.
Beste is om op Italiaans kenteken terug te rijden en deze weer terug te versturen. Dit alleen als de verkoper dit wil natuurlijk, maar Italianen zijn vaak erg behulpzaam.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Abel
3

  • Type Alfa: volgt
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa 164 importeren uit Italie
« Reactie #4 Gepost op: 27 november 2017, 09:33:44 »
Notaris stukje is me duidelijk en is simpel te regelen in Italie voor weinig geld (ca 50 euri). WA verzekering ook eenvoudig te regelen via DIKS. Nu alleen nog uitvogelen hoe ik een Italiaans export kenteken kan krijgen. Iemand hier tips?
*

Qfogliocorse
1

  • Type Alfa: 156 GTAm,Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
  • Voor onderhoud APK en plaatwerk aan je Alfa Romeo
Re: Alfa 164 importeren uit Italie
« Reactie #5 Gepost op: 31 maart 2018, 17:30:16 »
notaris kosten is naar mijn weten afgeschaft dat was toen die tijd 350,- euro in 2002 en voor de euro tijd zat je op de 700.000,- lire aan notaris kosten  :97:.
je gaat met de eigenaar naar ACI/PRA toe en hij staat op jou naam. ga absoluut niet naar een zogenaamd kantoortje met
AGENZIA PRATICHE AUTO want daar word je goed kaal geplukt!!!
auto verzekeren met italiaans ketenken heb ik toen met een nederlandse verzekering gedaan om hem naar de rdw te rijden maar dat was in 1995.