!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dit topic bevat een bericht dat is gemarkeerd als beste antwoord. Klik hier om dat bericht direct te bekijken!
Alfa Romeo en de toekomst
« Gepost op: 17 november 2012, 08:26:08 »
Er is al een hoop gezegd en geschreven over de toekomst van Alfa Romeo, of dat die juist ontbreekt. Hoe denken jullie er over? Wat is er mis, wat moet er gebeuren? Of gaat het prima zo?
*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo en de toekomst
« Reactie #1 Gepost op: 17 november 2012, 15:06:04 »

Ik weet niet of ik de aangewezen persoon ben om daar over te oordelen, maar als je dan toch mijn mening vraagt :)

Zoals het nu gaat is het natuurlijk niet oke, alleen al door het ontbreken van een sterk model in het D segment.
Alle lease contracten van de 159's lopen af of zijn al over, en die klanten raken ze  allemaal kwijt.
Ik ben bang dat dat niet tijdelijk is , maar dat er een groot deel nooit meer terug komt.
Dan heb je het alleen nog maar over lease, maar voor de (nieuwe) kopers geldt natuurlijk hetzelfde.

Verder hebben ze met de Mito en de Giulietta best een sterk pakketje denk ik, alleen moeten ze misschien niet meer
zolang wachten met het opfrissen/vervangen ervan.

QV SAVALI
Re: Alfa Romeo en de toekomst
« Reactie #2 Gepost op: 17 november 2012, 17:55:34 »
Sja de 147 vóór de Giulietta is geloof ik bijna 10 jaar in productie geweest voor de Giulietta er was. Ook een beetje aan de late kant. Brera en Spider hebben geen opvolger gekregen, maar zijn ook niet echt verkoopknallers natuurlijk, GT heeft geen opvolger gekregen, 166 heeft geen opvolger gekregen. De Mito en Giulietta doen het aardig, maar ook niet meer dan dat. Ik geloof dat Marchionne een verkoopaantal van 500.000 eenheden in zijn hoofd heeft om het rendabel te maken, 2011 waren het er geloof ik 130.000 of zo iets........Daar gaat een 4C natuurlijk ook niet aan bijdragen.  ::)
*

Giovanni
590

  • Type Alfa: 155 156 2x Giulietta 170
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo en de toekomst
« Reactie #3 Gepost op: 22 november 2012, 10:35:49 »
Ik denk dat Alfa heel bewust op een laag pitje gezet is. Alfa's werden altijd het best verkocht in economisch voorspoedige tijden. Een nuchtere zeeuw kocht minder snel een nieuwe Alfa dan een yup uit 't Gooi bijvoorbeeld. Fiat Auto als divisie, is maar een heel klein onderdeel van het complete Fiat. Fiat heeft wel vaker rare aktie's uitgehaald met de autodivisie, dus het zal mij niet eens verbazen als het hele autogebeuren voor heel veel geld aan één of andere rijke Chinees verkocht word, daar een constructie ingebouwd word dat Fiat zelf de rechten op haar naam houd, gezellig gaat zitten wachten tot het in China niet goed gaat, en de hele rotzooi voor een habbekrats weer opkoopt. Daar verdienen ze meer aan dan met autootjes bouwen, het zijn en blijven natuurlijk wel Italianen.............

Bovenstaande is uiteraard gewoon een hersenspinsel van mij, en totaal nergens op gebaseerd. Ik houd slechts rekening met alle mogelijke scenario's, en zelfs dat is feitelijk onmogelijk bij die spaghetti-eters  ;D

Lees voor je eigen vermaak en ontwikkeling het boek over Agnelli maar eens.
Re: Alfa Romeo en de toekomst
« Reactie #4 Gepost op: 22 november 2012, 11:25:31 »
Je bedoelt zoals ze met GM hebben gedaan?  ;D
Gemarkeerd als beste antwoord door Gepost op Gisteren om 19:15:51
*

Giovanni
590

  • Type Alfa: 155 156 2x Giulietta 170
  • *****
    - Super Alfist
  • Annuleer Beste antwoord
  • Re: Alfa Romeo en de toekomst
    « Reactie #5 Gepost op: 22 november 2012, 13:05:39 »
    Je bedoelt zoals ze met GM hebben gedaan?  ;D

    Idd! Ze hebben aan die hele deal waar de 159 onderdeel van was, veel meer overgehouden als ze ooit winst gemaakt hebben op de succesvolle 156 destijds. Goed gedaan toch? Die paar teleurgestelde liefhebbers interesseert ze echt helemaal niets! Daarbij profiteren ze nu nog steeds van die deal, want bodemsecties komen nog steeds van GM, en worden hooguit in vieren gedeeld en wat groter gemaakt. Echt op z'n Italiaans  :p
    *

    Trenta3
    186

    • Type Alfa: Giulietta/Spider/Sud
    • ***
      - Alfist
    Re: Alfa Romeo en de toekomst
    « Reactie #6 Gepost op: 22 november 2012, 14:32:57 »
    Op het motorblok(je) van mijn MiTo staat FPT en daarnaast GM, ik vroeg aan de garage of ze die 2 letters er niet konden uitslijpen! :)
    My garage...
    Alfa Romeo ​Spider 1750 TBI '11
    Alfa Romeo Spider 2000 '79
    Alfa Romeo Alfasud 1.3 Super '78
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDm '15
    *

    Polpetta
    50

    • Type Alfa: 147
    • **
      - Junior Alfist
    Re: Alfa Romeo en de toekomst
    « Reactie #7 Gepost op: 23 november 2012, 20:31:17 »
    Ik ben al sinds 2 maanden een echte alfist,hiervoor was ik een Daciast en waarom zou je die twee niet kunnen mengen.
    Alfa moet gewoon spotgoedkope basis wagens bouwen met een sportief hart,het uiterlijk is toch van minder belang vind ik.
    Een waarom bouwen ze nog geen SUV,daar is pas vraag naar .
    Ook een klein schattig vrouwenwagentje (type Mini,daar zie je toch ook nooit een man mee rijden)die verkopen ook als zoete broodjes.
    Daar gaat het volgens mij mis bij Alfa,wel zijn ze tweedehands natuurlijk lekker goedkoop,op die manier ben ik Alfist geworden.
    *

    Harold
    5.210

    • Type Alfa: Alfa Romeo 156
    • *****
      - Super Alfist
    • Ik ruleer...
      • Club Alfa Romeo
    Re: Alfa Romeo en de toekomst
    « Reactie #8 Gepost op: 23 november 2012, 20:49:02 »
    Wat een fout bericht, maar goed bedoeld.. hahaha

     ;D ;D ;D

    Een concurent voor de mini , zou de mito moeten zijn.   
    Overigens vinden vele ook juist het ontwerp wel belangrijk.. mooi italiaans design..
    En velen vinden een suv niet passen bij het "sportieve imago" (wat alfa wellicht niet meer heeft, maar wel had)

    (type Mini,daar zie je toch ook nooit een man mee rijden
    Kom er maar in Frankie..  ;D
    Re: Alfa Romeo en de toekomst
    « Reactie #9 Gepost op: 23 november 2012, 21:35:13 »
     ::)
    *

    Harold
    5.210

    • Type Alfa: Alfa Romeo 156
    • *****
      - Super Alfist
    • Ik ruleer...
      • Club Alfa Romeo
    Re: Alfa Romeo en de toekomst
    « Reactie #10 Gepost op: 23 november 2012, 21:50:44 »
     :D
    *

    alfadick
    74

    • Type Alfa: 2X 156 20V/10JTD 2.4
    • **
      - Junior Alfist
    Re: Alfa Romeo en de toekomst
    « Reactie #11 Gepost op: 24 november 2012, 07:51:57 »
    Precies,echt een vrouwen karretje zo'n mini ;D
    Ligt aan de modellen,afgezonderd van de 159,zou ik geen nieuwe Alfa kopen,vindt ze niet echt mooi,ik denk dat er velen zo over denken,de 8C nagelaten.
    Het lijkt allemaal net te veel op mekaar.
    Re: Alfa Romeo en de toekomst
    « Reactie #12 Gepost op: 24 november 2012, 09:16:16 »
    Precies,echt een vrouwen karretje zo'n mini ;D

     :rolleyes:
    Re: Alfa Romeo en de toekomst
    « Reactie #13 Gepost op: 24 november 2012, 09:21:23 »
    Hee Frank, er komen nu toch onvermoede kanten van jou naar boven...
    Vertel eens.......


    :D :D :D
    Re: Alfa Romeo en de toekomst
    « Reactie #14 Gepost op: 24 november 2012, 09:22:10 »
     :D :D