!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Guilietta Crash Test
« Gepost op: 15 november 2012, 21:21:51 »
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2i3yGAkyhhU[/youtube]
Re: Alfa Romeo Guilietta Crash Test
« Reactie #1 Gepost op: 15 november 2012, 21:34:04 »
Hij schijnt nog steeds de beste in het segment te zijn, gevolgd door de Citroen C4 (of DS4 ?)

Je hoort wel eens zeggen dat de testen niet representatief zijn, maar zowel de zijwaartse dreun als de frontale heb ik in één keer meegemaakt in de MiTo. Aanrijding met volle kracht in de linkerzijkant en daardoor de stoep opgeschoven. Door mijn eigen voorwaartse snelheid, die ik nog steeds had, frontaal tegen de daar wonende lantaarnpaal geklapt. Snelheid iets minder dan 50 kmh. Ik stapte ongedeerd uit. Ik was blij dat de MiTo ook crashbestendig gebouwd is.

De Giulietta geeft me nu echt een veilig gevoel.
*

Jobo
1.821

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v
  • *****
    - Super Alfist
  • Luck is an attitude
    • http://www.urban-impressions.nl
Re: Alfa Romeo Guilietta Crash Test
« Reactie #2 Gepost op: 15 november 2012, 21:50:32 »
Alles is relatief Leo.. Jan kan dat heel mooi vertellen
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v projectdiesel.
Origineel: 115 pk/ 275 nm
Inmiddels: 172 pk/375 nm
Doel: 175 pk/415 nm


Urban Impressions Fotografie


Scuderia Macchina Sportiva (SMS Racing)
Re: Alfa Romeo Guilietta Crash Test
« Reactie #3 Gepost op: 15 november 2012, 22:01:58 »
Alles is relatief Leo.. Jan kan dat heel mooi vertellen

Weet ik Job. Als er een Leopard overheen gaat, dan blijf ik nergens.
Maar als ik niet in een Mito had gezeten maar in een Koreaans blikje, dan was ik nu een portie Nasi rames geweest.
Behalve de lol die een Juul geeft is hij dus ook nog eens verantwoord veilig.

Mooi meegenomen, toch?
Re: Alfa Romeo Guilietta Crash Test
« Reactie #4 Gepost op: 15 november 2012, 22:03:53 »
Jan kan dat heel mooi vertellen

Wanneer komt hij dat hier vertellen overigens.........
*

Remco S
419

  • Type Alfa: 156 1.9 JTD 16v/Giuletta
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Alfa Romeo Guilietta Crash Test
« Reactie #5 Gepost op: 16 november 2012, 19:01:04 »
Nou ik kan je vertellen bij een bmw breken bij een frontale crash alle voor draagarmen spontaan af (type breinaald) wat opzich ook wel weer veilig is, want je kunt niet meer verder rijden ;D

Daar in tegen heb er bij ons nog geen een met schade voor de passagiers gezien, zelfs met zijschade niet!!
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Guilietta Crash Test
« Reactie #6 Gepost op: 22 november 2012, 09:55:12 »
Er stond laatst een foto in de krant van een DS4 waarvan de bestuurder het ronde punt niezt gezien had en er dwars over gegaan is...  schade aan de wagen leek op het eerste zicht wel mee te vallen, maar de bestuurder zat met zen benen gekneld in het voertuig en moest bevrijd worden door de brandweer.

Hier werd eigenlijk de kreukelzone gemist door de impact, enkel de bumper, wielen, motorblok en schutplaat/subframe kregen de klap te verwerken...
*

Giovanni
590

  • Type Alfa: 155 156 2x Giulietta 170
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Guilietta Crash Test
« Reactie #7 Gepost op: 22 november 2012, 10:25:22 »
Er stond laatst een foto in de krant van een DS4 waarvan de bestuurder het ronde punt niezt gezien had en er dwars over gegaan is...  schade aan de wagen leek op het eerste zicht wel mee te vallen, maar de bestuurder zat met zen benen gekneld in het voertuig en moest bevrijd worden door de brandweer.

Hier werd eigenlijk de kreukelzone gemist door de impact, enkel de bumper, wielen, motorblok en schutplaat/subframe kregen de klap te verwerken...

En dat hadden ze niet getest in de fabriek  ;D ;D ;D


Alles is idd relatief. Hoe hoger het wagengewicht, hoe groter de impact tijdens een crash. Vergelijk het maar met een tank. De tank blijft heel als ie met 80 ergens bovenop rijd, de inzittenden zijn vermalen tot pap.

Het is de kuntst voor een autofabrikant om de auto dusdanig te construeren dat alle botsenergie zoveel mogelijk afvloeit, zonder dat de inzittenden ruimte te kort gaan komen, en bekneld raken.

Het is echter vrijwel onmogelijk om met alle mogelijke variabelen rekening te houden tijdens het ontwerp van een carosserie. Er zijn zoveel verschillende voertuigen om ons heen, die allemaal een andere rijhoogte hebben, en dus allemaal voor een andere impact zorgen. Een vangrail waar je induikt, sta je 99 van de 100 keer dat het gebeurt vrolijk bij te lachen, een boom daarentegen.......................

Het beste is nog altijd "heel goed anticiperen" en overal en altijd met een bochtje om elk obstakel heen sturen.