!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
Auto Review: Vergelijking Giulietta QV vs VW Golf GTI vs Peugeot 308 GTI
« Reactie #15 Gepost op: 29 januari 2011, 18:03:03 »
stelletje wijven :) wat geven jullie er nou om wat ze erover zeggen. Je rijdt erin en je bent er blij mee toch?
*

fjodor
362

  • ****
    - Senior Alfist
Auto Review: Vergelijking Giulietta QV vs VW Golf GTI vs Peugeot 308 GTI
« Reactie #16 Gepost op: 29 januari 2011, 18:49:57 »
@driftend het is ook zo'n goeie reclame voor alfa moet je echt blij om zijn
"The Alfa virus. No medication can cure it. Only owning the car can help ease it
Auto Review: Vergelijking Giulietta QV vs VW Golf GTI vs Peugeot 308 GTI
« Reactie #17 Gepost op: 29 januari 2011, 19:16:18 »
Ik snap het niet hoor, jullie benadrukken nu alleen de zogenaamde slechte punten die genoemd worden. Maar in the end is de conclusie in het filmpje dat de Alfa veel begeerlijker is. Dat is toch gewoon positief en waar het allemaal om te doen is?
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
Auto Review: Vergelijking Giulietta QV vs VW Golf GTI vs Peugeot 308 GTI
« Reactie #18 Gepost op: 29 januari 2011, 20:31:37 »
Inderdaad! De Golf is beter / sneller..........maar in the end willen ze toch de Giulietta.
Ik denk eerlijk gezegd dat zelfs echte Alfisten het rijden in een Golf GTI kunnen waarderen. Je rijdt dan wel niet in iets heel speciaals, maar het rijdt gewoon ontzettend goed, daar kun je niet omheen.

Maar zet 'm naast een Giulietta en de Golf verbleekt.......imho en ioho :-)
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
*

merosi
57

  • **
    - Junior Alfist
Auto Review: Vergelijking Giulietta QV vs VW Golf GTI vs Peugeot 308 GTI
« Reactie #19 Gepost op: 30 januari 2011, 08:46:23 »
Citaat van: ExTaxi;2755
Inderdaad! De Golf is beter / sneller..........maar in the end willen ze toch de Giulietta.
Ik denk eerlijk gezegd dat zelfs echte Alfisten het rijden in een Golf GTI kunnen waarderen. Je rijdt dan wel niet in iets heel speciaals, maar het rijdt gewoon ontzettend goed, daar kun je niet omheen.

Maar zet 'm naast een Giulietta en de Golf verbleekt.......imho en ioho :-)

Typisch weer zo'n geval van alle aapjes.. Die gast is opgegroeid met autobladen die 911's en Golfs op het hoogste schavotje zetten en dan krijg je dit. Dat is niet abnormaal. Ikzelf ben, na stevige rel met de Alfadealer andere merken gaan rijden alvorens terug bij Alfa uit te komen. De laatste niet-Alfa was een Golf V en dat was enkel en alleen omdat ie-de-reen laaiend was over die auto; Clarkson, Car magazine, Autovisie, Autogids, en de duitse bladen natuurlijk. Geen énkel blad maakte er een punt van dat de auto op de limiet niet te beheersen was, dat zelfs in gewone korte bochtjes de ESP ingreep, dat het stuur over-servoed was en dus KOMPLEET gevoelloos. En er werd al helemaal niet gezegd dat de deurbekleding zou loskomen, de hendels voor pinkers en lichten gemaakt waren van zo'n goedkoop bic-pen plastic dat je telkens dacht dat ze zouden breken, en dat je na een paar duizend kilometer rijden best een bus olie in je koffer had omdat dan het oranje lampje van de olie gaat branden. Na twee jaar weggedaan wegens het schrikbarend olieverbruik.

Daarna een 147 gehad voor vier geweldige jaren, eens een Bravo als vervangwagen gehad tijdens een groot onderhoud en die auto rijdt 1op1 als een Golf (ontworpen door MagnaStyr in oostenrijk) maar wel 5000 Euro goedkoper en geen olieverbruik want identieke motoren als de 147.

Heb mijn lesje geleerd, laat ze maar schrijven, gewoon zelf testen en met je buikgevoel gaan. Alleen vraag je je af hoeveel merken die klojo's nog naar het graf moeten schrijven voordat er een nieuwe, zelfdenkende generatie aan het roer komt en gewoon schrijft wat waar is.
Auto Review: Vergelijking Giulietta QV vs VW Golf GTI vs Peugeot 308 GTI
« Reactie #20 Gepost op: 30 januari 2011, 09:05:06 »
Met alle respect, maar mijn ervaring is net als ExTaxi zegt, dat in ieder geval de Golf V en VI in GTI uitvoering gewoon echt hele goeie auto's zijn. Snel, degelijk, sturen en rijden prima. Daar krijg je echt wel het "GTI" gevoel van.
*

bekkie
2.751

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Auto Review: Vergelijking Giulietta QV vs VW Golf GTI vs Peugeot 308 GTI
« Reactie #21 Gepost op: 30 januari 2011, 12:45:59 »
Citaat van: merosi;2778
Heb mijn lesje geleerd, laat ze maar schrijven, gewoon zelf testen en met je buikgevoel gaan. Alleen vraag je je af hoeveel merken die klojo's nog naar het graf moeten schrijven voordat er een nieuwe, zelfdenkende generatie aan het roer komt en gewoon schrijft wat waar is.

Beter had ik het niet kunnen zeggen! Inderdaad, gewoon zelf ervaren en je eigen mening vormen. Veel reviews zijn tegenwoordig 'gekleurd' onder invloed van reclame, dus geld. Ik rij momenteel in een 10 jaar oude 146 rond en die auto loopt werkelijk fenomenaal mooi. En kwalitatief is er helemaal niets op af te dingen. Maar als ik dan een oud testverslag of een oordeel over 2ehands exemplaren erbij haal, dan zou er weinig van deugen ten opzichte van met name de duitse concurrenten. Niets is echter minder waar.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Hengel
490

  • ****
    - Senior Alfist
Auto Review: Vergelijking Giulietta QV vs VW Golf GTI vs Peugeot 308 GTI
« Reactie #22 Gepost op: 5 februari 2011, 00:00:06 »
Citaat van: frankie;2779
Met alle respect, maar mijn ervaring is net als ExTaxi zegt, dat in ieder geval de Golf V en VI in GTI uitvoering gewoon echt hele goeie auto's zijn. Snel, degelijk, sturen en rijden prima. Daar krijg je echt wel het "GTI" gevoel van.
Ik denk dat Merosie een Golf V verward met een Golf III. :) Ik kan z'n opmerkingen ieder geval niet plaatsen.
1.4 TB Multiair TCT Distinctive, Nero, Leder Rood, Pack Business, Pack Sport III, 18" 8c velgen, Brembo remmen.
*

Ma0tt
232

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TB 120pk
  • ***
    - Alfist
Auto Review: Vergelijking Giulietta QV vs VW Golf GTI vs Peugeot 308 GTI
« Reactie #23 Gepost op: 10 februari 2011, 23:30:29 »
*

merosi
57

  • **
    - Junior Alfist
Auto Review: Vergelijking Giulietta QV vs VW Golf GTI vs Peugeot 308 GTI
« Reactie #24 Gepost op: 16 februari 2011, 21:03:59 »
Met respect, maar ik verwar niet snel auto's. Zeker niet als ik ze zelf betaal.

Golf V Tdi, B2B + 20 years packs, samen zowat alle speeltjes die erop te krijgen waren. Kompleet gevoelloos stuur, pet wegligging, constant ingrijpende esp, loskomende deurbekleding, olieverbruik om schrik van te krijgen inclusief roetwolken, en een herverkoopwaarde van een gebruikt rubbertje. De Alfadealer aan wie ik hem wou inruilen wist me te vertellen ; "ik wil niet met je miserie lachen, maar hoe valt dat mee met die herverkoopwaarde van duitse auto's". Ondertussen heeft mijn vriendin haar Golfje IV pas na negen jaar afgereden. Ook geen heilige (onderstuur van bijbelse proporties), maar alleszins een beter in elkaar geschroefde auto.

Maar goed, collectieve brainwashing doe ik natuurlijk niet ongedaan met op een forum te schrijven wat me overkomen is.
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
Auto Review: Vergelijking Giulietta QV vs VW Golf GTI vs Peugeot 308 GTI
« Reactie #25 Gepost op: 16 februari 2011, 22:23:40 »
Citaat van: merosi;4202
Met respect, maar ik verwar niet snel auto's. Zeker niet als ik ze zelf betaal.

Golf V Tdi..............................

Een GTI is wat anders dan een TDI toch?
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Auto Review: Vergelijking Giulietta QV vs VW Golf GTI vs Peugeot 308 GTI
« Reactie #26 Gepost op: 18 februari 2011, 10:45:55 »
Citaat van: ExTaxi;4223
Een GTI is wat anders dan een TDI toch?

goed opgelet ;) ,nog een vraag GTD is dat "bijna" hetzelfde als een TDi ??
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

merosi
57

  • **
    - Junior Alfist
Auto Review: Vergelijking Giulietta QV vs VW Golf GTI vs Peugeot 308 GTI
« Reactie #27 Gepost op: 18 februari 2011, 14:28:02 »
Citaat van: ExTaxi;4223
Een GTI is wat anders dan een TDI toch?
Hangt af van je definitie van "anders", alleszins wordt er bij de vw garage nooit een groot punt van gemaakt dat een GTI helemaal anders is, als je interesse toont voor een Tdi.
Heb overigens ook nergens beweerd dat ik het over een GTI had, enkel een Golf V. Als in "ik denk dat Merosi een Golf V verward met een Golf III". Dat doe ik dus niet.
Auto Review: Vergelijking Giulietta QV vs VW Golf GTI vs Peugeot 308 GTI
« Reactie #28 Gepost op: 18 februari 2011, 14:50:58 »
Citaat van: merosi;4354
Hangt af van je definitie van "anders"

Anders, als in andere stuurinrichting, ander onderstel, waardoor de auto ook "anders" (=beter) rijdt en waardoor de GTI modellen dus wél goed en sportief rijdende Golfjes zijn.
*

merosi
57

  • **
    - Junior Alfist
Auto Review: Vergelijking Giulietta QV vs VW Golf GTI vs Peugeot 308 GTI
« Reactie #29 Gepost op: 18 februari 2011, 18:33:14 »
Dit kan dom klinken, maar waarom kunnen ze dit niet doen met Tdi's die amper minder kosten?
Nou ja, mij eigenlijk een biet hoor, ik heb mijn portie vw wel gehad. Als het zo'n prachtige auto's zijn, kopen zou ik zeggen.