!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

3200GTA
13

  • Type Alfa: Stelvio 2.0 Q4 280 pk
  • *
    - Startende Alfist
Bijzonderheden:
  • Dashboard QV is erg mooi maar chaotisch ingedeeld
  • Stoelen QV stellen iets teleur (breed en vlak)
  • Razendsnel (sneller dan Golf en 308) als de versnellingsbak meewerkt
  • Comfortabel
  • Soepel motorkarakter
  • Tractieproblemen bij vochtige ondergrond
Aangezien het geen test is wordt er ook geen winnaar aangewezen maar overall een vrij positief verhaal
*

nick
554

  • *****
    - Super Alfist
Auto Review: Vergelijking Giulietta QV vs VW Golf GTI vs Peugeot 308 GTI
« Reactie #1 Gepost op: 10 januari 2011, 12:13:19 »
daar is toch geen vergelijken aan :-)
Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
Auto Review: Vergelijking Giulietta QV vs VW Golf GTI vs Peugeot 308 GTI
« Reactie #2 Gepost op: 10 januari 2011, 16:46:59 »
is het dashboard van een QV chaotischer dan die van de andere Giulietta's ??
(of was de recensent gewoon niet gewend aan Alfa?)
*

fjodor
362

  • ****
    - Senior Alfist
Auto Review: Vergelijking Giulietta QV vs VW Golf GTI vs Peugeot 308 GTI
« Reactie #3 Gepost op: 10 januari 2011, 17:07:03 »
jaa de alfa is dan wel sneller maar als je misschakeld niet wat is dat in hemelsnaam voor pruttest
in vergelijking een eend is sneller als een alfa met een lekke band dit is pas top journaalastiek
en tracktieproblemen bij nat weer
"The Alfa virus. No medication can cure it. Only owning the car can help ease it
*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
Auto Review: Vergelijking Giulietta QV vs VW Golf GTI vs Peugeot 308 GTI
« Reactie #4 Gepost op: 10 januari 2011, 19:39:59 »
Als QV bezitter met ruim 8000 km ervaring kan ik het alleen met de opmerking over de soelen eens zijn. Op het oude forum heb ik dat ook gezegd: vergeleken met de stoelen die ik in de GT gewend was zijn ze inderdaad wat minder. 'Dashboard chaotisch"???????????? Daar begrijp ik werkelijk helemaal niets van. En ja, inderdaad, als ik 'm in D zet en bij nat wegdek bij een stoplicht of uit een langzame bocht komend abrupt vol op het gas ga moet soms de electronica even ingrijpen. Zonder dat ingrijpen zouden inderdaad de wielen spinnen, maar dat geldt voor alle krachtige voorwielaandrijvers..............
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
Auto Review: Vergelijking Giulietta QV vs VW Golf GTI vs Peugeot 308 GTI
« Reactie #5 Gepost op: 10 januari 2011, 20:41:50 »
Hier stonden de kopietjes van oa die test
http://alfaindemedia.blogspot.com/
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
*

bekkie
2.751

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Auto Review: Vergelijking Giulietta QV vs VW Golf GTI vs Peugeot 308 GTI
« Reactie #6 Gepost op: 11 januari 2011, 20:59:42 »
Ik snap ook werkelijk niet waar ze het vandaan halen om het dashboard 'chaotisch' te vinden! Een strakker en eenvoudiger indeling in toch niet te vinden? Ik heb bij testen van Alfa's altijd de indruk dat er iets te 'drammen' moet zijn. 't Is altijd wat. Maar goed, je kunt het ook zo zien: deze Giulietta is van een dermate hoog niveau dat er blijkbaar niets anders te vinden is dan kleine 'dingetjes'. Laten we het daar maar op houden.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Auto Review: Vergelijking Giulietta QV vs VW Golf GTI vs Peugeot 308 GTI
« Reactie #7 Gepost op: 12 januari 2011, 10:46:50 »
Bijzonderheden:
Dashboard QV is erg mooi maar chaotisch ingedeeld >
is veel en veel overzichtelijker dan menig occasion (zoals opel met knoppenregen)

Stoelen QV stellen iets teleur (breed en vlak) >
zitten goed toch ?, moet je maar in een speedo op het leer zitten glij je minder op zo'n brede stoel

Razendsnel (sneller dan Golf en 308) als de versnellingsbak meewerkt >
versnellings bak ,kinderziektes laten we het daar maar ophouden

Comfortabel >
je zegt net stoelen stellen BEETJE teleur :rolleyes:

Soepel motorkarakter >
positief toch ?!

Tractieproblemen bij vochtige ondergrond >
zet hem voortaan op A (all-weather) :P
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
*

fjodor
362

  • ****
    - Senior Alfist
Auto Review: Vergelijking Giulietta QV vs VW Golf GTI vs Peugeot 308 GTI
« Reactie #9 Gepost op: 27 januari 2011, 17:40:47 »
Citaat van: ExTaxi;2539
wat een verschikkelijke irritante gozer zeg waar heeft hij rijles gehad bij het bejaardentehuis ofzo
"The Alfa virus. No medication can cure it. Only owning the car can help ease it
*

Wilson
64

  • **
    - Junior Alfist
Auto Review: Vergelijking Giulietta QV vs VW Golf GTI vs Peugeot 308 GTI
« Reactie #10 Gepost op: 27 januari 2011, 20:48:44 »
Die gozer kan inderdaad niet rijden en hij komt ook met vage argumenten waarom een golf beter zou zijn dan een Giulietta: golf heeft een veel beter stuurgevoel? De Juul is compleet gevoelloos door de stuurbekrachtiging? Juist het stuurgevoel wordt alom geprezen van de Gulietta :confused:

En als je niet fatsoenlijk kunt schakelen ga dan ook niet een sprint aan met een andere hot hatch :mad:

zucht, hij is inderdaad behoorlijk irritant (en ik ben natuurlijk bevooroordeeld omdat ik een bella besteld heb :D)
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Auto Review: Vergelijking Giulietta QV vs VW Golf GTI vs Peugeot 308 GTI
« Reactie #11 Gepost op: 28 januari 2011, 22:19:07 »
Wat een eikels: lees vooral het eindcitaat:
De Italiaan wint niet van de Duitser, maar de Duitser verliest wel. Wanneer wij voor de keus stonden, zou het namelijk de Alfa zijn die uiteindelijk op de oprit terecht komt.
Dat zegt al genoeg hoe ze op voorhand tegen een Alfa aankijken :(
Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
*

fjodor
362

  • ****
    - Senior Alfist
Auto Review: Vergelijking Giulietta QV vs VW Golf GTI vs Peugeot 308 GTI
« Reactie #12 Gepost op: 28 januari 2011, 22:22:23 »
heb je ook het einde gezien na de aftiteling wel heel toevallig dat er een gti naast komt  rijden om een wedstrijdje te doen tewijl de giul in alle autotesten sneller is als de golf verliest die
"The Alfa virus. No medication can cure it. Only owning the car can help ease it
Auto Review: Vergelijking Giulietta QV vs VW Golf GTI vs Peugeot 308 GTI
« Reactie #13 Gepost op: 28 januari 2011, 22:27:20 »
Citaat van: Roxxi QV;2687
Wat een eikels: lees vooral het eindcitaat:
De Italiaan wint niet van de Duitser, maar de Duitser verliest wel. Wanneer wij voor de keus stonden, zou het namelijk de Alfa zijn die uiteindelijk op de oprit terecht komt.
Dat zegt al genoeg hoe ze op voorhand tegen een Alfa aankijken :(

Dat is toch niet per definitie slecht? Ze geven daarmee aan dat, rationeel gezien de Golf de betere keus zou zijn (om welke reden dan ook). Maar de Alfa is begeerlijker dus willen ze die hebben. Tenminste, dat is hoe ik het interpreteer. Dat lijkt me toch een goeie conclusie en een pluim voor de QV?
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Auto Review: Vergelijking Giulietta QV vs VW Golf GTI vs Peugeot 308 GTI
« Reactie #14 Gepost op: 28 januari 2011, 22:33:51 »
Citaat van: frankie;2690
Dat is toch niet per definitie slecht? Ze geven daarmee aan dat, rationeel gezien de Golf de betere keus zou zijn (om welke reden dan ook). Maar de Alfa is begeerlijker dus willen ze die hebben. Tenminste, dat is hoe ik het interpreteer. Dat lijkt me toch een goeie conclusie en een pluim voor de QV?
Ja natuurlijk zo lees ik het ook, maar zet dan gewoon: De Italiaan wint van de Duitser en komt het liefst op de oprit te staan!
Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat