!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Scudetto
684

  • *****
    - Super Alfist
De 1.4 MA vanuit een QV standpunt
« Reactie #15 Gepost op: 4 juni 2012, 10:46:19 »
Citaat van: corsa54;21730
Beetje apart.
Als ik me goed herinner, snapte ik zo'n twee jaar geleden, toen ik de auto aan het bestellen was, helemaal niets van de prijspolitiek van Alfa.
Als je alle opties, die standaard op de QV zitten, op een TMA bestelde, kwam je duurder uit..... Met de QV was ik goedkoper en kreeg nog eens ~65 pk kado!!


Ze zitten vrij dicht bij elkaar, maar de 1.4 MA duurder dan de QV? Dat is alleen zo wanneer je het onderstel compleet laat vervangen voor hetgeen wat onder de QV zit lijkt me. De 1.4 is zakelijk gezien alleen veel interessanter vanwege de lagere bijtelling. Het scheelt zakelijk al snel zo'n 100 euro per maand.
 
De QV neem je in mijn beleving vooral omdat je dat blok fijner vindt. De overige zaken zijn ook op een 1.4 te krijgen.
Forza! - QV Savali - Argento Alfa
*

bekkie
2.751

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
De 1.4 MA vanuit een QV standpunt
« Reactie #16 Gepost op: 4 juni 2012, 12:52:39 »
Citaat van: Scudetto;21700
Overigens vond ik de standaard remmen ook goed hun werk doen voor dagelijks gebruik. Ze voelen ietsje sponziger en gingen wat sneller faden, maar dat is wel logisch.

Ik vind de remmen ook top. In de 'D' stand vind ik ze bij lage snelheden zelfs 'over the top', alsof je een anker uitgooit. :D Maar voor hoge(re) snelheden en noodsituaties heb je dat wel nodig.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Paulo
86

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA SP3
  • **
    - Junior Alfist
De 1.4 MA vanuit een QV standpunt
« Reactie #17 Gepost op: 4 juni 2012, 21:04:10 »
Klopt... ook ik heb serieus overwogen om toch te gaan voor de QV. Een 1.4 MA met SP3 en nog een paar opties extra is inderdaad net zo duur als een QV. Mijn hart zei QV, maar het scheelt inderdaad privé toch een hoop geld... 20% of 25% bijtelling.
I I Ciao, Paulo
 
Alfa Giulietta 1,4 MultiAir Distinctive - Bianco Ghiaccio - Sportpack 3 met 18" 8C wielen - Business pack - Brembo remklauwen
*

corsa54
564

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *****
    - Super Alfist
De 1.4 MA vanuit een QV standpunt
« Reactie #18 Gepost op: 4 juni 2012, 21:39:23 »
Klopt het dus wel.
Ik had de mazzel mijn QV te kunnen bestellen voordat de CO2 terreur toesloeg. En inderdaad ging ik vooral voor het geweldige blok van Dirk Andriesse.
Maar toen ik de lijst met "standaard opties" op de QV zag, ben ik voor de gein eens gaan optellen en kwam de eindprijs van de QV lager uit dan de TMA (zelfs zonder de onderstelverlaging)
 
Was ook net op tijd. Vanaf 2011 mag ze van mijn werkgevert zelfs helemaal niet eens meer gekozen worden: maximum CO2 170 g/km......:mad:
*

Fab5
62

  • **
    - Junior Alfist
De 1.4 MA vanuit een QV standpunt
« Reactie #19 Gepost op: 4 juni 2012, 22:00:04 »
Citaat van: corsa54;21765
Ik had de mazzel mijn QV te kunnen bestellen voordat de CO2 terreur toesloeg.

En vanaf 1 juli 2012 gaat de prijs van de QV weer flink omhoog...
*

corsa54
564

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *****
    - Super Alfist
De 1.4 MA vanuit een QV standpunt
« Reactie #20 Gepost op: 4 juni 2012, 22:08:49 »
M'n leasecontract dus maar zolang mogelijk proberen te rekken...:D
De 1.4 MA vanuit een QV standpunt
« Reactie #21 Gepost op: 4 juni 2012, 23:10:18 »
Gewoon zelf gekocht. Geen last van lease en/of CO2 terreur.
Het klopt inderdaad dat als ik een dik aangeklede 170pk nam, dit even duur zou zijn als een QV.
*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
De 1.4 MA vanuit een QV standpunt
« Reactie #22 Gepost op: 4 juni 2012, 23:15:13 »
Citaat van: Fab5;21767
En vanaf 1 juli 2012 gaat de prijs van de QV weer flink omhoog...

Goed voor de inruilwaarde van m'n QV..............:D.
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
*

Hilbert
266

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT. RC
  • ****
    - Senior Alfist
  • The only way to petrolhead heaven is in an Alfa
    • interim-management en advies
De 1.4 MA vanuit een QV standpunt
« Reactie #23 Gepost op: 4 juni 2012, 23:38:13 »
t is dat ze geen QV met TCT hebben, anders had ik t wel geweten...
Die TCT bak bevalt me wel heel erg goed...
*

djbase
585

  • *****
    - Super Alfist
De 1.4 MA vanuit een QV standpunt
« Reactie #24 Gepost op: 4 juni 2012, 23:45:50 »
Dan moet ik inderdaad de hillholder is in nog steilere situatie testen:p
Alfa Giulietta 2.0jtdm² 170pk sp2 8C, alfa rosso - Ex. Fiat Coupe 20VT MY99 - 6 speed - Squadra chip v1A - Forge DV006 1.45bar overboost (03/11/2003-13/03/2012 RIP)
*

suomy
816

  • *****
    - Super Alfist
De 1.4 MA vanuit een QV standpunt
« Reactie #25 Gepost op: 5 juni 2012, 23:08:25 »
Citaat van: PappaLeo;21769
Gewoon zelf gekocht. Geen last van lease en/of CO2 terreur.
Het klopt inderdaad dat als ik een dik aangeklede 170pk nam, dit even duur zou zijn als een QV.

 
Ik ook Leo zelf betaald !:cool:
*

opa-iMac
175

  • Type Alfa: Alfa Giulietta QV
  • ***
    - Alfist
De 1.4 MA vanuit een QV standpunt
« Reactie #26 Gepost op: 6 juni 2012, 05:24:02 »
Gelukkig ook geen last van eventuele bijtelling, ook zelf betaald :)
Alfa Giulietta QV, SAVALI, Bianco Ghiaccio, rood leer, passagierstoel  hoogte verstelbaar, zonnedak, lendesteunverstelling elektrisch bediend,  Bose Hifi, 18LMF Turbina Titanio, Pack Premium Plus, TomTom  voorbereiding, instaplijsten aluminium met logo, verwarmbare  voorstoelen, diffuser
*

Hengel
490

  • ****
    - Senior Alfist
De 1.4 MA vanuit een QV standpunt
« Reactie #27 Gepost op: 13 juni 2012, 00:02:26 »
Een kale 1.4 MA TCT is voor belastingen al duurder dan een QV :-)... Maar in de lease scheelt het behoorlijk. Het brandstof verbruik is (op papier) een stuk lager en natuurlijk de 25% bijtelling. Maar een 1.4 met sportpack 3 kan achterlijk hard de bocht om :-)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
1.4 TB Multiair TCT Distinctive, Nero, Leder Rood, Pack Business, Pack Sport III, 18" 8c velgen, Brembo remmen.