!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

alfata
3.424

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
DriveTribe
« Gepost op: 31 januari 2017, 14:59:57 »
Ik heb maar eens een account aangemaakt op DriveTribe. Gelijk maar even een Giulietta Tribe aangemaakt. Hier te vinden: https://drivetribe.com/t/cmsq99pJQE-KXz5N5MUvFg/KPuV_vGARK2eI-XdPscP5Q
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
Re: DriveTribe
« Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2017, 16:37:28 »
sja, ik vind het niet zoveel eerlijk gezegd...we hebben er trouwens al een topic over: http://www.clubalfaromeo.nl/forum/offtopic/drive-tribe/msg78284/#msg78284
*

alfata
3.424

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: DriveTribe
« Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2017, 16:44:50 »
Excuus dan kan deze dicht. Ik kijk het even aan.  :)
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
Re: DriveTribe
« Reactie #3 Gepost op: 18 april 2017, 19:48:04 »
Inmiddels lees ik dit stukje over de Giulietta:

(Gaat over 6 autos die een 'performance'  versie verdienen)

3. Alfa Romeo Giulietta

The Giulietta is a beautiful car and is in the growing category of Alfa Romeos that you can trust again. Unfortunately for the latest Giulietta, there has been an exclusion of the 3.2L V6 masterpiece from the entire range.

The performance version that uses the 'Cloverleaf' brand only has a 1.8L engine. Now, this isn't a bad car by any means, but the Alfa Romeo 147 GTA 3.2L V6 will go down in history, for being both hilariously fun and bat-shit crazy. The Giulietta will not go down in history or be remembered in 15 years time if the 1.8L Cloverleaf is the jewel in the crown.

Just look at the success of the Giulia Quadrifoglio with the 2.9L V6, it is a BMW M3 killer.

This is a perfect opportunity for Alfa Romeo to make their mark on the hot-hatch scene again. DO IT.
*

alfata
3.424

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: DriveTribe
« Reactie #4 Gepost op: 18 april 2017, 21:11:23 »
Inmiddels lees ik dit stukje over de Giulietta:

(Gaat over 6 autos die een 'performance'  versie verdienen)

3. Alfa Romeo Giulietta

The Giulietta is a beautiful car and is in the growing category of Alfa Romeos that you can trust again. Unfortunately for the latest Giulietta, there has been an exclusion of the 3.2L V6 masterpiece from the entire range.

The performance version that uses the 'Cloverleaf' brand only has a 1.8L engine. Now, this isn't a bad car by any means, but the Alfa Romeo 147 GTA 3.2L V6 will go down in history, for being both hilariously fun and bat-shit crazy. The Giulietta will not go down in history or be remembered in 15 years time if the 1.8L Cloverleaf is the jewel in the crown.

Just look at the success of the Giulia Quadrifoglio with the 2.9L V6, it is a BMW M3 killer.

This is a perfect opportunity for Alfa Romeo to make their mark on the hot-hatch scene again. DO IT.

Wat een bullshit. Alsof een Golf R nog met een V6 te krijgen is... not. Er is een zeer sportieve versie, helaas alleen in Zuid-Afrika. De Squadra Corse. Die lijkt mij meer dan gek genoeg. Dat model zou gewoon in Europa op de prijslijst moeten komen.
Verder lijkt me het gamma helemaal goed. Een zwaardere motor is alleen maar minder koppel en onderstuur.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

TimW
2.228

  • *****
    - Super Alfist
Re: DriveTribe
« Reactie #5 Gepost op: 18 april 2017, 22:06:58 »
Geschreven vanuit een stukje emotie, hetgeen je met een 6 cilinder natuurlijk meer hebt dan met een 4 cilinder turbo. Maar goed, ze moeten natuurlijk wel beseffen dat dat tijdperk over is. Hopen op nog 1 keer een dikke 6 cilinder in een hatchback mag natuurlijk altijd, maar lijkt me niet realistisch meer.  :rolleyes:
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
Re: DriveTribe
« Reactie #6 Gepost op: 19 april 2017, 09:03:36 »
Wat een bullshit. Alsof een Golf R nog met een V6 te krijgen is... not. Er is een zeer sportieve versie, helaas alleen in Zuid-Afrika. De Squadra Corse. Die lijkt mij meer dan gek genoeg. Dat model zou gewoon in Europa op de prijslijst moeten komen.
Verder lijkt me het gamma helemaal goed. Een zwaardere motor is alleen maar minder koppel en onderstuur.

Die Squadra Corse is natuurlijk gewoon een lokaal initiatief waarbij de Zuid Afrikaanse importeur zijn zegen heeft gegeven aan een tuner om de toetreding tot een endurance raceklasse een beetje te promoten. Kwestie van andere software, uitlaat en onderstel, zoals zovelen hier zelf al gedaan hebben.

Ik ben echt super tevreden met mijn QV, maar we kunnen toch niet ontkennen dat het meer een snelle Gran Turismo is dan een echt super scherpe hot hatch? Niet voor niks dat hij tegenwoordig Veloce heet en niet meer Quadrifoglio, Alfa Romeo weet dat best zelf ook wel. Wat mij betreft had er best ruimte geweest boven de QV/Veloce voor een meer gefocuste hot hatch in de trend van de Megane RS Trophy, of Leon Cupra. Stuggere rubbers in de wielophanging, mechanisch sperdiff, betere stoelen, ander onderstel, wat enthousiaster motorgeluid, beetje meer vermogen. Dan kom je een heel eind. En hoeft er echt geen atmosferische V6 in.
*

alfata
3.424

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: DriveTribe
« Reactie #7 Gepost op: 19 april 2017, 09:33:00 »
Wat een bullshit. Alsof een Golf R nog met een V6 te krijgen is... not. Er is een zeer sportieve versie, helaas alleen in Zuid-Afrika. De Squadra Corse. Die lijkt mij meer dan gek genoeg. Dat model zou gewoon in Europa op de prijslijst moeten komen.
Verder lijkt me het gamma helemaal goed. Een zwaardere motor is alleen maar minder koppel en onderstuur.

Die Squadra Corse is natuurlijk gewoon een lokaal initiatief waarbij de Zuid Afrikaanse importeur zijn zegen heeft gegeven aan een tuner om de toetreding tot een endurance raceklasse een beetje te promoten. Kwestie van andere software, uitlaat en onderstel, zoals zovelen hier zelf al gedaan hebben.

Ik ben echt super tevreden met mijn QV, maar we kunnen toch niet ontkennen dat het meer een snelle Gran Turismo is dan een echt super scherpe hot hatch? Niet voor niks dat hij tegenwoordig Veloce heet en niet meer Quadrifoglio, Alfa Romeo weet dat best zelf ook wel. Wat mij betreft had er best ruimte geweest boven de QV/Veloce voor een meer gefocuste hot hatch in de trend van de Megane RS Trophy, of Leon Cupra. Stuggere rubbers in de wielophanging, mechanisch sperdiff, betere stoelen, ander onderstel, wat enthousiaster motorgeluid, beetje meer vermogen. Dan kom je een heel eind. En hoeft er echt geen atmosferische V6 in.

Ongeveer de strekking van mijn verhaal. Ja, er is nog ruimte boven de QV voor een "plank harde" versie. Qua stuurgevoel vind ik de Giulietta al op niveau van de Cupra's en RS'en zitten. De Giulietta is wellicht alleen iets te soft in de ophanging inderdaad, al vind ik het momenteel met Eibach veren helemaal perfect. Ik kan mij echter voorstellen dat het voor mensen nog niet hard genoeg is.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
DriveTribe
« Reactie #8 Gepost op: 19 april 2017, 11:16:43 »
Ja stoelen, don't get me started. De enige fatsoenlijke stoelen zijn de nieuwe facelift leder stoelen. De rest wordt binnen 30k km doorgezeten (en ik heb een hele hoop uitgeprobeerd).

 Een de korte stuur? Als je iets langere benen hebt of armen heb je dan last van de zitpositie!

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: DriveTribe
« Reactie #9 Gepost op: 19 april 2017, 20:10:41 »
Ja stoelen, don't get me started. De enige fatsoenlijke stoelen zijn de nieuwe facelift leder stoelen. De rest wordt binnen 30k km doorgezeten (en ik heb een hele hoop uitgeprobeerd).

 Een de korte stuur? Als je iets langere benen hebt of armen heb je dan last van de zitpositie!

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Mijn halfleder zit nog heerlijk en met mijn postuur enorm goed.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

TimW
2.228

  • *****
    - Super Alfist
Re: DriveTribe
« Reactie #10 Gepost op: 19 april 2017, 21:24:58 »
Het is natuurlijk persoonlijk, maar deze stoelen zijn zo'n beetje de slechtste welke ik in gehad heb. De stoelen in mijn vorige auto (kuch Golf) zaten vele malen beter, zowel qua zijdelingse steun als complete zitpositie.

Ik ben dan ook wel een stuk langer dan de gemiddelde Italiaan, dat zal niet meehelpen.  :rolleyes:
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

alfata
3.424

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: DriveTribe
« Reactie #11 Gepost op: 19 april 2017, 21:33:03 »
Je moet altijd even een zit vinden. Ik ga altijd zitten, druk me buik naar voren en laat me dan nogmaals in de stoel vallen. Dan zit je heerlijk. Zijdelingse steun laat inderdaad wel echt te wensen over, al kun je dat gemakkelijk oplossen door de wangen op te vullen.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
DriveTribe
« Reactie #12 Gepost op: 21 april 2017, 20:29:49 »
In het midden van stoel frame zit een grote gat (blijkbaar om kosten te besparen) die slecht ondersteund wordt. Wat je doet dus door het helemaal naar achter te leunen is je zit gewoon op de achtere kant van de frame. Als je op zo'n manier een tijdje niet zit dan helpt het niet meer.

Dit bevestigt mijn punt over de stoelen dus.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)