!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dit topic bevat een bericht dat is gemarkeerd als beste antwoord. Klik hier om dat bericht direct te bekijken!
*

MysteryAngel
2.695

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Fusie tussen PSA en FCA goedgekeurd door Europese Unie
« Reactie #1 Gepost op: 27 december 2020, 18:18:04 »
Ik denk dat het alleen maar goed is voor de Fiat groep,
zolang ze zelf het beleid in grote lijnen mogen bepalen.
De fusie opent natuurlijk wel de deuren voor het gebruik van de psa platformen,
waar ze eventueel volume modellen op kunnen bouwen, zoals een Mito en Giulietta opvolger.
Maar of dat uiteindelijk ook gaat gebeuren is natuurlijk maar de vraag.
Wel denk ik dat psa goede platformen in huis heeft hiervoor, zeker ook Elektrisch en Hybride.
Veel puristen zullen er waarschijnlijk niet al te blij mee zijn.
Maar uiteindelijk is dit wel beter dan telkens die torenhoge co2 boetes te mogen betalen.

*

brinkerik
1.830

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Fusie tussen PSA en FCA goedgekeurd door Europese Unie
« Reactie #2 Gepost op: 27 december 2020, 19:22:54 »

Voor de overleving van het merk Alfa Romeo, is dit zeker van belang.

Wat mij wel pijn doet, dat we nu alweer tegen 1 1/2 jaar vertraging van de eerst volgende van Alfa aan lopen, de Tonale..  Deze B-C uv had inmiddels anders klaar gestaan en wederom ben ik bang dat deze zijn momentum verliest door een vertraagde oplevering.

Ik blijf mijn merk trouw, de Giulia vind ik een geweldig model, maar hoe moet men het ooit tegen andere merken opnemen als er zo weinig nieuwe modellen bedacht worden.

Komop FCA / Stellantis / Alfa   ! ;  de voor mij Nieuwe Giulietta liep bij introductie op fronten al achter en de voorsprong van de concurrentie is alleen nog maar toe genomen.
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

bekkie
2.751

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Fusie tussen PSA en FCA goedgekeurd door Europese Unie
« Reactie #3 Gepost op: 4 januari 2021, 17:34:09 »
Lees net op NOS.nl dat de fusie nu echt een feit is, maar dat er ZEKER merken zullen verdwijnen.
Als dat maar niet het eind van Alfa Romeo betekent...
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
Re: Fusie tussen PSA en FCA goedgekeurd door Europese Unie
« Reactie #4 Gepost op: 4 januari 2021, 17:47:48 »
Bij de NOS zijn ze ook wakker geworden... ;-) Was voor de Kerstdagen al bekend.  Welke gaan ze schrappen?

Vauxhall misschien? Dat zijn toch gewoon Opels met een andere batch.... gezien de Brexit zou dat wel eens een kandidaat kunnen worden.....

Gemarkeerd als beste antwoord door Gepost op 21 april 2024, 21:46:35
*

DanaBanana
781

  • *****
    - Super Alfist
  • Annuleer Beste antwoord
  • Re: Fusie tussen PSA en FCA goedgekeurd door Europese Unie
    « Reactie #5 Gepost op: 4 januari 2021, 22:54:23 »
    Ik gok op:
    - Vauxhall, voegt als merk weinig specifieks toe. Verder wat Donald zegt.
    - Abarth, hartstikke leuk maar ik vrees dat het onderaan de streep te klein is en te weinig oplevert. Misschien nog wel toekomst als label voor speciale edities, maar niet meer als zelfstandig merk.
    - Lancia, is alleen nog maar verkrijgbaar in Italië met 1 model. Overigens daar wél erg succesvol, maar uiteindelijk ook te klein. Daarnaast wordt "500" steeds meer gepresenteerd als apart merk in plaats van een Fiat model. Waarbij "500" zich wat meer richt op exclusief en een mooi design en Fiat op de praktische modellen. Daarmee komt "500" steeds meer in het vaarwater van het laatste Lancia model en maakt Lancia min of meer overbodig.