!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Stereo182
33

  • *
    - Startende Alfist
Giulietta als caravantrekker
« Reactie #15 Gepost op: 7 augustus 2012, 13:34:36 »
Afneembare trekhaak.....vanwege het werk (soms aan het rijden met aanhanger) daarnaast is alleen maar makkelijk.....
 
Puur naar het design gekeken --> een trekhaak maakt em minder mooi......
 
Iedereen die hier actief is en een Alfa rijdt heeft wat met het design of looks van de auto gehad.....Als je puur een caravantrekker had gezocht dan had je nu niet op dit forum gezeten maar ergens bij Skoda / VW oid...
 
Ten slotte: Iedereen met de caravan op vakantie naar Frankrijk! Lekker op ``zwarte zaterdag`` in de file!!! Ik schiet persoonlijk liever een nietje in me linkerteelbal dan daar ooit aan te moeten deelnemen --> en nee ik ben niet in de luxe positie om elke keer lekker te vliegen oid.....ik campeer ook maar niet in Frankrijk / spanje / Italie en zeker niet met de sleurhut achter de wagen!
*

Paulo
86

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA SP3
  • **
    - Junior Alfist
Giulietta als caravantrekker
« Reactie #16 Gepost op: 11 augustus 2012, 14:56:55 »
Ik heb trouwens een afneembare knop van Thule (nagenoeg onzichtbaar).
Na de trip met de caravan ben ik nog naar Berlijn gereden zonder caravan. Wat een genot... zolang je geen Baustele tegenkomt, want dan is de snelheid van een Juul met caravan hetzelfde als eentje zonder...
I I Ciao, Paulo
 
Alfa Giulietta 1,4 MultiAir Distinctive - Bianco Ghiaccio - Sportpack 3 met 18" 8C wielen - Business pack - Brembo remklauwen
*

ronniek
63

  • **
    - Junior Alfist
Giulietta als caravantrekker
« Reactie #17 Gepost op: 12 augustus 2012, 22:24:59 »
Zoals hierboven al een keer beschreven, het trekken van een flinke caravan geeft geen problemen. Op de grote weg niet in D proberen te rijden want dan gaat de auto te snel in 6 en maakt hij net te weinig toeren om lekker te rijden en zie je het brandstof verbruik enorm oplopen. Verbruik gaat naar ongeveer 1 op 6,5 als je net boven de 100 gaat rijden.
Ik heb een afneembare kogel van Thule, maar morgen gaat hij terug naar de dealer. Als ik mijn verlichting aanzet beginnen de remlichten van de caravan te branden, en bij het achteruitrijden gaan de parkeer sensoren niet "uit" hij blijft dus maar piepen. Dit moet uit te zetten zijn. We rijden met een burstner 465 compleet bepakt mag deze 1300kg wegen.
:rolleyes: 1.4 MA TCT, Argento, full leder zwart, business pakket plus, sportpackIII, zonnedak, dubbele uitlaat met difuser, Bose, 18 Inch Turbina, xenon, Brembo remmen, Privacy glass, alu dorpelset. :p
*

corsa54
564

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *****
    - Super Alfist
Giulietta als caravantrekker
« Reactie #18 Gepost op: 12 augustus 2012, 22:55:10 »
Toch maar een Scania...?  :)
*

Dirk
69

  • **
    - Junior Alfist
Giulietta als caravantrekker
« Reactie #19 Gepost op: 13 augustus 2012, 12:05:05 »
Als hij hier achter kan , kan het ook bij een Guilietta
 
2.0 jtdm² tct 170 pk grigio magnesio , elektrische rode zetels , elegance 17" velgen , donkere ruiten
Giulietta als caravantrekker
« Reactie #20 Gepost op: 13 augustus 2012, 14:33:49 »
Citaat van: ronniek;22722
Op de grote weg niet in D proberen te rijden want dan gaat de auto te snel in 6 en maakt hij net te weinig toeren om lekker te rijden en zie je het brandstof verbruik enorm oplopen

Kan je bij een TCT het automatisch schakelen niet uitzetten dan? Dat je zelf bepaalt wanneer je opschakelt?
*

suomy
816

  • *****
    - Super Alfist
Giulietta als caravantrekker
« Reactie #21 Gepost op: 13 augustus 2012, 19:42:13 »
Citaat van: PappaLeo;22735
Kan je bij een TCT het automatisch schakelen niet uitzetten dan? Dat je zelf bepaalt wanneer je opschakelt?

 
Een Volvo of Daf zijn betere sleurhutten trekkers !
*

Hilbert
266

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT. RC
  • ****
    - Senior Alfist
  • The only way to petrolhead heaven is in an Alfa
    • interim-management en advies
Giulietta als caravantrekker
« Reactie #22 Gepost op: 15 augustus 2012, 15:12:54 »
Niet om t even, maar mijn 159 sleurt al een aantal jaar met veel genoegen geregeld een caravan door europa. Uitstekende auto hiervoor. Krijg vaak opmerkingen over de mooie combinatie!
*

suomy
816

  • *****
    - Super Alfist
Giulietta als caravantrekker
« Reactie #23 Gepost op: 15 augustus 2012, 19:15:03 »
Citaat van: Hilbert;22781
Niet om t even, maar mijn 159 sleurt al een aantal jaar met veel genoegen geregeld een caravan door europa. Uitstekende auto hiervoor. Krijg vaak opmerkingen over de mooie combinatie!

 
Des toch ginne Giulietta Jonguh ;)
*

Hilbert
266

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT. RC
  • ****
    - Senior Alfist
  • The only way to petrolhead heaven is in an Alfa
    • interim-management en advies
Giulietta als caravantrekker
« Reactie #24 Gepost op: 18 augustus 2012, 16:33:08 »
nee, maar wel een Alfa....
*

bekkie
2.751

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Giulietta als caravantrekker
« Reactie #25 Gepost op: 20 augustus 2012, 21:51:01 »
Citaat van: Marcos69;22632
Ik moet bekennen dat ik met de vouwwagen (Roadmaster Family S) naar Italië ben gereden. Ik heb geen enkele andere Alfa met caravan of vouwwagen gesignaleerd. Zelf heb ik een afneembare trekhaak van Westfalia welke ik volledig kan afnemen. Ook de stekkerdoos verdwijnt achter de bumper.
Verder zijn de ervaringen erg goed, maar mijn vouwwagen is een stukje lichter dan een caravan. Als er geen Baustellen voor vertraging zorgden, ging het gas er lekker op.

We zijn net terug uit Frankrijk, met ook een vouwwagen (Camp-Let, 250 kg) erachter. Idem met afneembare trekhaak en wegdraaibare stekkerdoos. Prachtig weggewerkt. Geen enkel probleem bergopwaarts, enorme trekkracht in 'D'. Zie het 'probleem' van een 'trekkende' Giulietta niet zo, het lijkt misschien wat vreemd maar praktisch gezien is er geen enkel bezwaar. Vond alleen wel dat de auto door de kogeldruk achter wat te laag lag. En de trekkracht helemaal onderin blijkt ietwat tegen te vallen, dat ging met de 1.6 TS motor uit de 146 beter. Maar al met al geen slag verkeerd geslagen, bij 30 tot 36 graden in de hitte. Onder dit soort omstandigheden (warm weer, zware belasting) blijkt de Alfa toch weer erg betrouwbaar.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium