!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Paulo
86

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA SP3
  • **
    - Junior Alfist
Giulietta als caravantrekker
« Gepost op: 4 augustus 2012, 09:26:00 »
We zijn met de Giulietta 1.4 Multiair naar Italië geweest met de Homecar 45 Spirit aan de knop en ik ben zeer positief over deze combinatie! Je hebt vermogen ten over (zeker in de D stand) en je kan in Duitsland continue rijden in de 5e versneling en heel soms moet je terug naar de 4 als het wat meer omhoog gaat. Verder is de combinatie stabiel (ondanks dat de Giuletta 150 kg minder weegt dan mijn vorige auto (Alfa 159)) en je kan er gemakkelijk 100-110 km/h mee rijden om even in te halen. Tip: Bij het wegrijden op een helling moet je het DNA systeem in de D stand zetten, anders kom je moeilijk weg.
Heb je ook ervaringen met de Giulietta als 'caravantrekker' plaats deze dan hier.
I I Ciao, Paulo
 
Alfa Giulietta 1,4 MultiAir Distinctive - Bianco Ghiaccio - Sportpack 3 met 18" 8C wielen - Business pack - Brembo remklauwen
*

corsa54
564

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *****
    - Super Alfist
Giulietta als caravantrekker
« Reactie #1 Gepost op: 4 augustus 2012, 22:21:26 »
Ik hou me in......:D;)
Giulietta als caravantrekker
« Reactie #2 Gepost op: 5 augustus 2012, 01:21:42 »
:):)
*

rvbracht
35

  • *
    - Startende Alfist
Giulietta als caravantrekker
« Reactie #3 Gepost op: 5 augustus 2012, 15:50:51 »
trekhaak onder een Alfa, doodzonde!

Verstuurd van mijn Transformer TF101 met Tapatalk
*

djbase
585

  • *****
    - Super Alfist
Giulietta als caravantrekker
« Reactie #4 Gepost op: 5 augustus 2012, 16:17:36 »
De vorige precies niet;)
Alfa Giulietta 2.0jtdm² 170pk sp2 8C, alfa rosso - Ex. Fiat Coupe 20VT MY99 - 6 speed - Squadra chip v1A - Forge DV006 1.45bar overboost (03/11/2003-13/03/2012 RIP)
Giulietta als caravantrekker
« Reactie #5 Gepost op: 5 augustus 2012, 16:24:01 »
Citaat van: rvbracht;22623
trekhaak onder een Alfa, doodzonde!

Verstuurd van mijn Transformer TF101 met Tapatalk

Doodzonde van de Alfa, of vind je het een doodzonde?


Sent from the office on a DELL latitude using Windows Internet Explorer9 Version: 9.0.8112.16421
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
Giulietta als caravantrekker
« Reactie #6 Gepost op: 5 augustus 2012, 18:02:29 »
ik kwam er laatst ook 1 tegen.....opvallende verschijning. Maar goed, als het je enige auto is en een afneembare trekhaak moet het kunnen toch?
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
Giulietta als caravantrekker
« Reactie #7 Gepost op: 5 augustus 2012, 19:20:36 »
Natuurlijk. Het is zo'n onzin om te denken dat een Alfa zo'n speciale positie inneemt dat je daar geen trekhaak onder kan of mag hebben.

Alsof er een ballotagecommisie voor is, die bepaalt wat er wel of niet mag. Misplaatst puristisch geraaskal. :rolleyes: ;)
Giulietta als caravantrekker
« Reactie #8 Gepost op: 5 augustus 2012, 21:17:20 »
Helemaal mee eens, Alfa neemt wat dat betreft helemaal geen bijzondere positie in, ze moesten caravans überhaupt verbieden, ongeacht de auto die er voor hangt :D :D :D (vrij naar Top Gear)
Giulietta als caravantrekker
« Reactie #9 Gepost op: 5 augustus 2012, 23:07:23 »
Inderdaad, mij zie je er ook niet mee.
Trouwens: Bestaat er in dit land al een sleurhuttensupertax?
Zou me niks verbazen.
*

Marcos69
27

  • *
    - Startende Alfist
    • http://www.seabourne-group.com
Giulietta als caravantrekker
« Reactie #10 Gepost op: 6 augustus 2012, 10:52:00 »
Ik moet bekennen dat ik met de vouwwagen (Roadmaster Family S) naar Italië ben gereden. Ik heb geen enkele andere Alfa met caravan of vouwwagen gesignaleerd. Zelf heb ik een afneembare trekhaak van Westfalia welke ik volledig kan afnemen. Ook de stekkerdoos verdwijnt achter de bumper.
Verder zijn de ervaringen erg goed, maar mijn vouwwagen is een stukje lichter dan een caravan. Als er geen Baustellen voor vertraging zorgden, ging het gas er lekker op.
Vroeger: Alfa 33 (2x), Alfa 145 (2x), Alfa 155, Alfa 147 (2x), Alfa 159
Vanaf 8 februari 2012 een Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive - Nero Etna - Pack Business - Pack Sport 2
Ducati 916
Giulietta als caravantrekker
« Reactie #11 Gepost op: 6 augustus 2012, 11:18:17 »
Precies, heb je een Alfa, zal je met een andere wagen op vakantie gaan omdat 'men' vindt dat je er geen trekhaak onder mag hebben.
*

suomy
816

  • *****
    - Super Alfist
Giulietta als caravantrekker
« Reactie #12 Gepost op: 6 augustus 2012, 18:43:50 »
Citaat van: PappaLeo;22633
Precies, heb je een Alfa, zal je met een andere wagen op vakantie gaan omdat 'men' vindt dat je er geen trekhaak onder mag hebben.

 
Nou heren ! Ginne trekhaak onder een Alfa is mijn oordeel ! Vandaar dat ik een Seat 19td rooie i gekocht heb voor mijn vrouw , zodat ik mijn kart en Yamaha r1 naar de circuits kan vervoeren . Maar niet met de Juul .
*

corsa54
564

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *****
    - Super Alfist
Giulietta als caravantrekker
« Reactie #13 Gepost op: 6 augustus 2012, 21:41:20 »
Juist. Als je zonodig wat achter je aan wilt sleuren, neem dan een DAF of een Scania.....:D
*

rsh_scuderia
197

  • ***
    - Alfist
Giulietta als caravantrekker
« Reactie #14 Gepost op: 7 augustus 2012, 10:00:56 »
Wat een onzin zeg over het niet mogen hebben van een trekhaak onder een Alfa. Hilarisch.
Onder mijn Guil heb ik een fijne, vaste trekhaak. Erg handig voor de racefietsjes.
Daarnaast heb ik bij mijn vorige auto twee maal iemand gehad die door gladheid of onkunde van achter mijn auto aantikte. Dat geeft ook een fijne en geruststellende gedachte.

Zelf heb ik de ambitie niet om met een caravan op vakantie te gaan, maar de Guil lijkt mij daar meer dan uitstekend voor.