!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

bekkie
2.757

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Giulietta roept emoties op (eerste rijervaringen)
« Gepost op: 4 maart 2012, 16:44:33 »
Hallo allemaal!
Ik ben al een hele tijd op het forum actief, maar het grootste gedeelte daarvan reden we nog in een 146. Mijn vrouw (eveneens Alfa-fan) en ik waren op zoek naar een jong gebruikte (1 jaar oud) zilvergrijze (Argento Alfa) Giulietta. Uiteindelijk zagen we eind januari een 1.4 MultiAir met Premiumpakket en sinds begin februari rijden we dus in deze mooie Alfa Romeo! We konden gelijk uitgebreid testen en ervaringen opdoen want we zijn net terug van een skivakantie in de Duitse Harz. Laat ik het kort en bondig samenvatten: de Giulietta roept vooral emoties op. Niet alleen positieve, maar ook negatieve. Laat ik met het positieve deel beginnen. Op de heenreis viel het vooral op hoe stil en zuinig deze auto is. Muziek luisteren wordt weer echt ‘luisteren’ en het verbruik viel me erg mee ( 1 op 13,5 in ‘N’). Ook bleken de stoelen (zwarte stof) geweldig goed te zitten, zowel wat betreft de stevigheid tijdens lange ritten (je stapt fit uit) als de zijdelingse ondersteuning bij de bochtige trajecten. En tijdens de vele ritten door het Harz-gebergte, met zijn schitterende en zeer goed geplaveide wegen, leek alles in een keer te ‘kloppen’. De aanvangs ‘zware’ besturing in ‘D’ bleek precies goed, de voor het gevoel nogal felle gaspedaalrespons was op de bergwegen perfect bij het uitkomen van de bochten, de onder normale rijstijl nogal bijterige remmen voelden perfect aan en het schakelen ging eigenlijk als vanzelf. Ik heb dit met al mijn vorige Alfa’s nog nooit zo intens beleefd. Het was alsof de Giuletta in kadans van een ene naar de andere bocht danste. De trekkracht onderin in enorm, dat maakt het rijden van bergweggetjes ook zo mooi. Kortom: sturen, gas geven, remmen en schakelen is een waar feest! Maar zoals gezegd, deze auto roept ook negatieve emoties op. Ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar ik kan me enorm ergeren naar zaken die niet (goed) werken of slecht afgewerkt zijn. Een krakend onderstel (ondanks nieuwe voorste draagarmen en vastzetten handremkabels), piepjes en kraakjes in het interieur, een voetenruimte die niet echt warm te stoken is, een niet werkend Start&Stop systeem, een defecte luidspreker linksvoor, niet mooi aansluitende naden tussen carosserie en portieren, een niet goed te openen en te sluiten tankdopje, een achterbumper die niet mooi gemonteerd is (grote kier tussen bumper en afdichtrubber van achterklep) en plastic interieurdelen die òf in de weg zitten (voetenruimte) òf slecht gemonteerd zijn. Ik weet, veel zaken zijn simpel te verhelpen, maar eigenlijk mag dit niet voor de prijs die je betaalt. En OK, het is een blijft een Alfa en ik weet dat Italianen het niet zo nauw nemen met de afwerking en montage. Maar storend blijft het hoe dan ook. Maar ach, als je dan weer onderweg bent en je hoort dan machtig mooie geluid, dan ben ik gelijk weer verkocht. Jemig, wat rijdt dat mooi zeg! Echt waanzinnig genieten. Ik snap nu dat andere Giulietta-rijders met een grijs van oor tot oor achter het stuur zitten. En dan de reacties onderweg. Met name de Duitsers waren dolenthousiast getuige de opgestoken handen en duimen onderweg. Had ik niet verwacht eerlijk gezegd. Dus al met al vind ik dit weer een echte Alfa: een echte rijdersauto met helaas (weer) wat afwerkingsproblemen.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

EsDee
300

  • ****
    - Senior Alfist
Giulietta roept emoties op (eerste rijervaringen)
« Reactie #1 Gepost op: 4 maart 2012, 18:32:16 »
Ik merk nog (bijna) dagelijks dat wanneer ik ingehaald wordt op de snelweg, dat bijrijders van die auto's zich helemaal omdraaien en zich vergapen aan de auto. Ik blijf dat nog steeds fascinerend vinden.

Die negatieve punten herken ik persoonlijk niet en ik zit 4 uur per dag in de Juul. Ik weet niet wat de vorige berijder van jouw auto er mee gedaan heeft.
*

rvbracht
35

  • *
    - Startende Alfist
Giulietta roept emoties op (eerste rijervaringen)
« Reactie #2 Gepost op: 4 maart 2012, 19:05:51 »
Afgelopen weekend weer flink wat kilometers gemaakt, en het blijft een genot om in te rijden.
Het nakijken van deze auto valt mij inderdaad ook op.
Dit is ook tevens de eerste Alfa waarbij ik al spontaan 3 complimenten over de kleur heb gekregen van wildfvreemde mensen.

Het echte Alfa karakter is ook helemaal terug, dus dat betekent dat soms ineens dingen even niet werken.
Zo was dat bij mij de cruise control. Na herstart te hebben deed ie het weer.

Verstuurd van mijn Transformer TF101 met Tapatalk
*

corsa54
564

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *****
    - Super Alfist
Giulietta roept emoties op (eerste rijervaringen)
« Reactie #3 Gepost op: 4 maart 2012, 22:52:30 »
Herken de positieve punten volledig (eigenlijk in overtreffende trap met de QV...) Verder herken ik alleen het tankklepje (who cares) en de kraakjes in de ophanging op die vermaledijde verkeersdrempels. Maar dat verwijt ik de politieke kl*****s, die die dingen met honderden tegelijk neergooien veel meer, dan Alfa Romeo. Een auto is niet gemaakt om over drempels heen te  rijden...:)
 
Rijd in het buitenland regelmatig met huurauto's. Die zijn dan vaak (helaas) van Duitse makelij. Heel degelijk en netjes afgewerkt, niks mis mee, maar het rijden met die dingen..........BWWWWAAAAHHHH.
Het is elke keer weer een geluksmoment, als ik na terugkomst op Schiphol weer in mijn Bella stap met: "Ha meisje, we mogen weer!!"
Giulietta roept emoties op (eerste rijervaringen)
« Reactie #4 Gepost op: 5 maart 2012, 08:21:35 »
hey,
 
Gefeliciteerd met de aanschaf van de juul!!
De positieve punten heel erg herkenbaar, het is gewoon heerlijk om met die auto te mogen rijden!!
Grappige is als je vooraan bij het stoplicht staat hoeveel andere bestuurders die langs je rijden toch even moeten kijken :)
 
De negatieve punten heb ik weinig last van eerlijk gezegd, klepje werkt nog steeds goed en de afwerking is redelijk goed (heb bij de laatste wasbeurt een vreemde plek in de lak ontdekt die niet weg te poetsen is), en heb het idee dat mijn bestuurdersdeur niet goed sluit, binnenkort maar ff melden.
 
iig veel plezier en veilige kilometers
*

frankenstein
129

  • ***
    - Alfist
Giulietta roept emoties op (eerste rijervaringen)
« Reactie #5 Gepost op: 5 maart 2012, 19:37:14 »
Eindelijk iemand die hier ook problemen heeft met het tankdopje..... wa heb kik daar al ligge vloeken.
Als ik wil tanken moet ik met men bankkaart hem openen want gewoon drukken lukt niet meer bij mij :d

[INDENT]Alfa Guilietta 1.6 JTDm Distinctive, SP3, Canelloni leer, Visibility pack, Navi, Xenon, Brembo remklauwen, Cruise control
BR-Performance : 131pk / 385nm :)
[/INDENT]
Giulietta roept emoties op (eerste rijervaringen)
« Reactie #6 Gepost op: 5 maart 2012, 20:53:19 »
Citaat van: frankenstein;18582
Eindelijk iemand die hier ook problemen heeft met het tankdopje..... wa heb kik daar al ligge vloeken.
Als ik wil tanken moet ik met men bankkaart hem openen want gewoon drukken lukt niet meer bij mij :d

Bankkaart? Het is toch een druksluiting?
Is ie gewoon lam dan?
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Giulietta roept emoties op (eerste rijervaringen)
« Reactie #7 Gepost op: 5 maart 2012, 20:56:46 »
Citaat van: frankenstein;18582
Eindelijk iemand die hier ook problemen heeft met het tankdopje..... wa heb kik daar al ligge vloeken.
Als ik wil tanken moet ik met men bankkaart hem openen want gewoon drukken lukt niet meer bij mij :d
Effe terug naar dealer; is een bekend probleempje. Die van mij is al een jaar geleden hiervan hersteld. Kwestie van iets bijstellen, dacht ik.
Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
*

corsa54
564

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *****
    - Super Alfist
Giulietta roept emoties op (eerste rijervaringen)
« Reactie #8 Gepost op: 5 maart 2012, 23:04:41 »
Shotje WD40 doet het ook (een paar weken....) Of een week je nagels niet knippen, dan kun je hem gewoon openmaken zonder het "balpen-kliksysteem" (of bankpas).  :)
*

Marco
28

  • *
    - Startende Alfist
Giulietta roept emoties op (eerste rijervaringen)
« Reactie #9 Gepost op: 5 maart 2012, 23:24:20 »
Hallo Bekkie,
Proficiat met de aankoop , maar als ik al je negatieve punten lees dan denk ik dat je een juul heb gekocht die eerder reeds een ongeval heeft gehad,
naden tussen carroserie en deur dan de bumper en 1 jaar oud en reeds nieuwe draagarmen, allemaal zeer eigenaardige zaken ik heb er al zeker geen last van
alles sluit goed aan en zelfs mijn tankklepje werkt zoals het moet, ik zou de wagen toch eens in een andere garage laten nakijken.
En dat fabeltje van het is een Alfa vergeet dat een keer , met andere merken evenveel problemen, soms nog meer.
*

WalterW
526

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
  • *****
    - Super Alfist
Giulietta roept emoties op (eerste rijervaringen)
« Reactie #10 Gepost op: 6 maart 2012, 08:32:28 »
Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik Bekkie zijn stukje las..."zou het een schadeauto zijn ? "
*

Hilbert
266

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT. RC
  • ****
    - Senior Alfist
  • The only way to petrolhead heaven is in an Alfa
    • interim-management en advies
Giulietta roept emoties op (eerste rijervaringen)
« Reactie #11 Gepost op: 6 maart 2012, 09:46:04 »
Als de boel zo scheef in elkaar zit, is t een schade auto die ook nog eens beroerd hersteld is, want als het goed gedaan is hoeft een schade auto echt niet slechter te zijn.
*

frankenstein
129

  • ***
    - Alfist
Giulietta roept emoties op (eerste rijervaringen)
« Reactie #12 Gepost op: 8 maart 2012, 18:43:30 »
papaleo....
 
Ja die knop pakt soms niet en als je dan wilt tanken gaat die gewoon niet open...
Als je er mee een bankkaart tussen zit maak je geen schade aan de lak

[INDENT]Alfa Guilietta 1.6 JTDm Distinctive, SP3, Canelloni leer, Visibility pack, Navi, Xenon, Brembo remklauwen, Cruise control
BR-Performance : 131pk / 385nm :)
[/INDENT]
Giulietta roept emoties op (eerste rijervaringen)
« Reactie #13 Gepost op: 8 maart 2012, 19:24:33 »
Citaat van: frankenstein;18649
pappaleo....
 
Ja die knop pakt soms niet en als je dan wilt tanken gaat die gewoon niet open...
Als je er mee een bankkaart tussen zit maak je geen schade aan de lak

Oh, toch merkwaardig. Nooit last van gehad. Maar het lijkt me wel vervelend als ze dat niet op kunnen lossen. Moet toch niet zo moeilijk zijn.

By the way: bij mij gaat mijn linkervoorportier sinds 2 dagen niet meer open. Best lastig als ik moet instappen aan de bijrijderskant.
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
Giulietta roept emoties op (eerste rijervaringen)
« Reactie #14 Gepost op: 8 maart 2012, 21:16:28 »
Citaat van: frankenstein;18582
Eindelijk iemand die hier ook problemen heeft met het tankdopje..... wa heb kik daar al ligge vloeken.
Als ik wil tanken moet ik met men bankkaart hem openen want gewoon drukken lukt niet meer bij mij :d

je weet ook dat dat rode kabeltje in de bagageruimte een nood-ontgrendeling is van je tankdop?
Inderdaad even inspuiten met wat spul en je hebt er geen last meer van.
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl