!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #150 Gepost op: 6 mei 2013, 18:50:57 »
Citaat van: frankie op  6 mei 2013, 14:52:23
Citaat van: frankie op  6 mei 2013, 14:52:23
;D ;D

Het idee is al vaker geopperd, poetsmeeting organiseren  :)

Als het goedkoper is om mijn auto te laten poetsen op zon meeting dan ergens anders.
I will be there!  :D
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
Re: Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #151 Gepost op: 6 mei 2013, 19:28:28 »
Je moet het zelf doen he. Beetje luie zweet eruit.....
*

Jeroen
1.005

  • Type Alfa: DS3
  • *****
    - Super Alfist
Re: Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #152 Gepost op: 6 mei 2013, 22:34:07 »
In kampen?
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #153 Gepost op: 7 mei 2013, 06:33:29 »
Op de dijk van den helder  :p
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

Wirs
188

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ***
    - Alfist
Re: Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #154 Gepost op: 7 mei 2013, 08:48:30 »
Citaat van: frankie op  6 mei 2013, 14:52:23
Citaat van: frankie op  6 mei 2013, 14:52:23
;D ;D

Het idee is al vaker geopperd, poetsmeeting organiseren  :)

Goed idee, kom ik er misschien nog eens achter wat je nu met die klei moet doen.
Savali tuning 250 pk
Re: Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #155 Gepost op: 7 mei 2013, 09:11:15 »
Citaat van: Jeroen op  6 mei 2013, 22:34:07
Citaat van: Jeroen op  6 mei 2013, 22:34:07
In kampen?
*

Jeroen
1.005

  • Type Alfa: DS3
  • *****
    - Super Alfist
Re: Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #156 Gepost op: 7 mei 2013, 16:37:18 »
Here we go again  ;D

Dit keer de binnenkant eens even goed onder handen genomen, was echt veelste lang geleden!
Volledig gestofzogen, alles eerst gereinigd, daarna de leder met lederreiniger, en opnieuw met leder conditioner. Vervolgens de plastic delen en dashboard behandeld met een interieur detailer.











Toen bedacht dat ik de auto wel weer eens even kon wassen,...









En uiteraard nabehandeld met een Quick Detailer. Uitlaatjes heb ik naderhand nog even aangepakt, was ik vergeten!
*

Row
857

  • Type Alfa: 159 1.9 JTDm 16v TI
  • *****
    - Super Alfist
Re: Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #157 Gepost op: 7 mei 2013, 18:32:30 »
Citaat van: PappaLeo op  7 mei 2013, 09:11:15
Citaat van: PappaLeo op  7 mei 2013, 09:11:15
Citaat van: Jeroen op  6 mei 2013, 22:34:07
Citaat van: Jeroen op  6 mei 2013, 22:34:07
In kampen?
Alfa Romeo 159 TI
Squadra Massimo / 18" TI / AppRadio 3

Previous:
Alfa Romeo 147 Collezione
Squadra Massimo / 17" TI / Wiechers strutbar / Bilstein B6 / Eibach ProKit
*

Danny 33
28

  • Type Alfa: 156 1.8TS
  • *
    - Startende Alfist
Re: Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #158 Gepost op: 7 mei 2013, 19:13:24 »
Gewassen:


Gepoetst en stofgezogen:


Bumperstrips in kleur gespoten:





Binnekort de achterbumper  ;D
Re: Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #159 Gepost op: 10 mei 2013, 10:49:26 »
Misschien vloek ik nu in de kerk omdat ik geen Alfa Romeo meer heb (mijn dochter nog wel ;)) maar toch wil ik het resultaat laten zien en de producten aanprijzen.

De BMW zag er hier en daar niet uit, dacht zelfs dat de achterklep opnieuw gespoten moest worden maar mijn schoonzoon dacht er anders over.
Ooit hebben we mijn oude Alfa Romeo hiermee behandeld en dat had zeer goede resultaten gegeven (als zie je dat heel slecht op een lichtgrijze auto).

Goed, hier de lijst van de spullen die we hebben gebruikt:

01) Emmer met sop en water
02) Emmer met schoon water
03) Speciale washandschoen (soppen in de ene emmer, afspoelen in de andere emmer)

04) Iron-X Cleaner 1000ml
Iron.X is zeer effectief, zuurvrij en pH gebalanceerd (6-7pH) en reinigt effectief autolak, velgen en ramen. Iron.X is bedoeld om veilig vervuiling door kleine deeltjes metaal te verwijderen/ af te breken.
Ook zeer effectief tegen andere chemische metaalvervuiling en remstof. Reinigt diep tot in de porieen van de lak, ook waar klei en polijstmiddel niet bij kan komen! Iron.X is bijvoorbeeld zeer effectief tegen vliegroest (flyrust)


05) Bilt-Hamber Auto-Clay Regular
Deze klei is in eigen beheer door Bilt Hamber ontwikkeld en haalt alle vastzittende vervuiling veilig en effectief weg. Het laat een zijdezachte finish achter!

06) Monello Raffini Inizio Compound
Zeer effectieve en snelle compound van hoge kwaliteit geschikt voor de behandeling van zwaar verweerde lakken, krassen en zware waskrassen. Breekt uitzonderlijk goed af en geeft minimale waas. Geschikt voor elke lak, ook de hedendaagse krasvaste en keramische lakken. Bevat geen 'fillers'
07) Monello Raffini Mezzo Polish
Micro polish geschikt voor de behandeling van verweerde lakken, lichte krassen en waskrassen. Werkt uitzonderlijk snel en effectief. Geschikt voor elke lak, ook de hedendaagse krasvaste en keramische lakken. Bevat geen 'fillers'
08) Monello Raffini Finale Finishing Polish
Nano Finishing Polish verwijdert hologrammen en lichte waskrassen en geeft een indrukwekkende wetlook. Bevat cleaners. Geschikt voor elke lak, ook de hedendaagse krasvaste en keramische lakken

09) Poorboys World Black Hole
Poorboy’s Black Hole Show Glaze is speciaal samengesteld voor zwarte, rode en donker gekleurde auto’s. De glaze reinigt en vult lichte swirls en geeft een briljante showglans
10) Poorboys World White Diamond
De glaze reinigt en vult lichte swirls en geeft een briljante showglans. White Diamond kan op elk moment worden aangebracht om kleine imperfecties te verbergen en de glans te verhoge
11) Poorboys World Exp Pure Sealant
De EX-P is een pure sealant die met gemak het briljante en de helderheid van zowel nieuwe als goed onderhouden voertuigen naar boven brengt. EX-P is amino-functioneel en dat houdt in dat het in meerdere lagen gebruikt kan worden (ook bovenop andere producten)! De EX-P combineert enorm gebruikersgemak, een onverslaanbare bescherming en glans. Houdt maar liefst 2 tot 3 keer zo lang als een traditionele carnaubawax

Samen met mijn schoonzoon zijn we om 10:00 uur begonnen en om 17:00 uur waren we klaar.
Ramen zijn ook behandeld met 2 goedjes, zo ook de pijpjes van de uitlaat.

De machine die hiervoor werd gebruikt was de DAP900 V2 880 Watt Polisher en hierbij werden diverse pad's gebruikt.

HET BLOEDEN NADAT IRON-X EROP WAS GESPOTEN:




HET POLIJSTEN MAG BEGINNEN:





Zelfs de wolken zie je nu in de motrokap ;D: rechts zie je nog een gedeelte wat onbehandeld is.

EINDRESULTAAT:


*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
Re: Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #160 Gepost op: 10 mei 2013, 10:54:49 »
Bling bling !
Re: Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #161 Gepost op: 26 mei 2013, 19:49:05 »
Lekker kleurtje dat Nero 601, volgens mij is die lak zo zacht als boter. Na een handwasje (2 emmers, grit guard, de hele rambam) en drogen (nieuwe drookdoek, de Monello Senza Aqua drying towel, fijn ding!), redelijk wat micromarring zichtbaar als de zon erop staat....... :014:

Volgend weekend maar eens compleet poetsbeurtje geven..........
*

morneco
247

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #162 Gepost op: 29 mei 2013, 11:01:39 »
Hier op school houden ze een autowas-initiatief  om geld in het laatje te brengen.
Ik zie ze bezig met één emmertje, spons (reeds gebruikt door het onderhoudspersoneel voor allerlei doeleinden vooral met de komende opendeur), trekkertje en kwart zeemvel (alles gespoeld in dat ene emmertje).
 :-\
Ben ik even blij dat ik niet zo sociaal ben om me ook in te schrijven.
Alfa Romeo Nuova Giulietta Super 1.4 Turbo Alfa Rosso
*

Row
857

  • Type Alfa: 159 1.9 JTDm 16v TI
  • *****
    - Super Alfist
Re: Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #163 Gepost op: 29 mei 2013, 14:11:20 »
Lekker kleurtje dat Nero 601, volgens mij is die lak zo zacht als boter. Na een handwasje (2 emmers, grit guard, de hele rambam) en drogen (nieuwe drookdoek, de Monello Senza Aqua drying towel, fijn ding!), redelijk wat micromarring zichtbaar als de zon erop staat....... :014:

Volgend weekend maar eens compleet poetsbeurtje geven..........
Gewoon net als ik halve liter Black Hole gebruiken, problem solved ;D Mijn plan van aanpak voor de komende fotoshoot meeting. Polijsten ga ik niet redden en staat sowieso niet op de kalender met dit weer...
Alfa Romeo 159 TI
Squadra Massimo / 18" TI / AppRadio 3

Previous:
Alfa Romeo 147 Collezione
Squadra Massimo / 17" TI / Wiechers strutbar / Bilstein B6 / Eibach ProKit
Re: Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #164 Gepost op: 29 mei 2013, 14:22:59 »
Black hole heb ik hier natuurlijk staan, dit is mijn derde Nero 601, dus ben wel wat gewend  :043:. Maar blijft een lapmiddel.