!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Vraag me regelmatig af hoe zinvol dat downsizen allemaal is, de Giulietta 1.4 is minder zuinig dan elke vd stuk of 10 auto's welke ik eerder heb gereden. En dat met de kleinste motorinhoud, de enige andere 1.4 welke ik hier voor heb gehad was een 122 pk 2009 Golf, deze was overigens een stuk zuiniger.
Het begint er nu serieus slecht uit te zien voor Alfa Romeo. Voor 2019 zijn meerdere productiestops aangekondigd voor Cassino, worden er veel ontslagen doorgevoerd en ook de vakbonden vrezen dat de productie ten val komt in 2019. Er lijkt geen nieuw model te arriveren dit jaar en alle toekomstplannen worden wederom aangepast nadat in Italie de Ecotax is ingevoerd. Wederom trekt Alfa Romeo niet haar eigen koers, maar buigt weer af door overheidsmaatregelen. Het is ondertussen echt een treurig verhaal aan het worden. Het concern wordt vernietigd door ongelooflijk kortzichtig en slecht management. Er wordt vol op Jeep ingezet (leuk voor de VS), maar wanneer daar een democratische president aan de macht komt (en dat kan vrij snel gebeuren) zou de markt van grote Jeeps er ineens heel anders uit komen te zien. En wat heeft FCA dan om op te bouwen? Het beleid is zo ouderwets dat het pijn doet aan de ogen. Maar het meeste steekt mij nog het ontbreken van modellencontinuïteit. Waar blijft toch de facelift van de Giulietta (er zou een grote ingrijpende facelift komen om hem geheel up to date te krijgen), een nieuwe C-SUV, GTV (met 4 deurs variant) een sportswagon versie van de Giulia (al is het maar als imagebuilder voor Europa en de rest? Waar je bij een Golf altijd een opvolgende Golf hebt, met alle carrosserievarianten van dien, moet je bij FCA maar weer afwachten OF er überhaupt een nieuwe model komt en vervolgens in wat voor uitvoeringen. Ik vermoed dat het binnen nu en 5 jaar klaar is voor Alfa Romeo als er niet binnen nu en de zomer 2020 minstens 3 nieuwe modellen worden gelanceerd. En dat betekent dus: in de showroom. Hoe moeten in hemelsnaam de dealers de neus boven water houden?!
Eens, het gaat (al heel lang) niet goed. Dat Alfa zijn model politiek aanpast aan Italiaanse ecotax snap ik want dat is een belangrijke afzetmarkt. Een dat is gelijk een van de grootste problemen: Alfa leunt enorm op Europa. Amerika is erbij gekomen maar geloof niet dat de operatie daar winstgevend is. Het hele concern heeft de aansluiting in groeimarkten China en India gemist, waar VW en PSA juist zo'n goede zaken doen. Alfa zou het goed doen in Japan maar daar lukt het ook niet om het merk juist te positioneren. Niet best allemaal.