!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

corsa54
564

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *****
    - Super Alfist
inhoud brandstoftank
« Reactie #15 Gepost op: 31 augustus 2012, 23:29:53 »
Snap ik natuurlijk, maar tussen honderdvijftig kilometer en nul zit nogal wat verschil. Ik rij regelmatig met huurvoertuigen van andere merken (ondanks, dat ik steeds om een AUTO vraag) en die blijven gewoon aangeven, ruim voorbij de 150 km. Het hoeft ook niet tot op de laatste 500 meter.
 
Heb ooit op een van mijn Sprintjes een retrofit brandstofverbruikmeter van John Gould gemonteerd gehad. Het ding was behoorlijk nauwkeurig, zodat ik er op ging blindvaren. Ben dan ook (door files en ander oponthoud) een aantal keren een paar honderd meter voor een tankstation gestrand met een lege tank.
 
Even los van dit alles, is het sowieso niet verstandig, om je tank helemaal leeg te rijden. Er komt onvermijdelijk altijd wat vocht en vuil in je tank en hoewel de brandstofpomp niet stijf vanaf de bodm opzuigt, is het risico, dat de brandstofpomp  rotzooi meeneemt groter bij een vrijwel lege tank, dan een tank, waar nog een liter of 10 in zit.
*

Scudetto
684

  • *****
    - Super Alfist
inhoud brandstoftank
« Reactie #16 Gepost op: 1 september 2012, 19:49:33 »
Citaat van: corsa54;22923
Snap ik natuurlijk, maar tussen honderdvijftig kilometer en nul zit nogal wat verschil.


Je krijgt die melding wanneer de actieradius onder de 50 km komt. Niet 150.
Forza! - QV Savali - Argento Alfa