!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Komt er een Giulietta GTA of niet?
« Gepost op: 11 januari 2011, 15:34:59 »
Benieuwd hoe jullie er over denken. Persoonlijk denk ik dat er wel ruimte is voor een echt sportief topmodel. De QV is snel, stuurt goed en ligt goed op de weg, maar mist misschien een scherp randje.
 
Wat denken jullie, komt die GTA er wel of niet? En zo ja, komt er dan de gefluisterde 2.8 V6 met turbo('s)? Of gewoon een sterkere versie van de 1750 TBi?
 
Ik denk dat die er wel komt, maar goed, de wens is de vader van de gedachte natuurlijk :rolleyes:.
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
  • Beste antwoord!
  • Komt er een Giulietta GTA of niet?
    « Reactie #1 Gepost op: 11 januari 2011, 15:59:08 »
    er komt een GTA ( al vaker gezegd) en er komt een v6  in. Waarom? Omdat Alfa naar USA gaat, en daar moet een sportieve auto toch minimaal een V6 hebben.
    Ik denk trouwens dat een GTA in Amerika prima gaat verkopen. Dan is de drempel voor Europa ook niet zo groot
    @ Frankie: hij gaat wel een paar keukens kosten denk ik..
    *

    Harold
    5.210

    • Type Alfa: Alfa Romeo 156
    • *****
      - Super Alfist
    • Ik ruleer...
      • Club Alfa Romeo
  • Beste antwoord!
  • Komt er een Giulietta GTA of niet?
    « Reactie #2 Gepost op: 11 januari 2011, 16:01:23 »
    Ik denk dat hij tegelijk komt met de Mito GTA ;)
  • Beste antwoord!
  • Komt er een Giulietta GTA of niet?
    « Reactie #3 Gepost op: 11 januari 2011, 16:11:34 »
    Citaat van: driftend;594
    @ Frankie: hij gaat wel een paar keukens kosten denk ik..

    Ik denk tussen de 3 en 4 keukens....:) (in gewoon geld tussen de €45.000 en €50.000 zo'n beetje hetzelfde als een Golf R dus, aangezien een QV zo'n beetje hetzelfde kost als een GTI)
    *

    Hengel
    490

    • ****
      - Senior Alfist
  • Beste antwoord!
  • Komt er een Giulietta GTA of niet?
    « Reactie #4 Gepost op: 11 januari 2011, 16:28:25 »
    Misschien dat er in de USA een V6 wordt aangeboden, maar in europa kun je dat wel schudden. Iedereen (Golf R, Focus ST en zelfs de BMW M5 en Audi S4) gaat terug in het aantal cilinders.
    1.4 TB Multiair TCT Distinctive, Nero, Leder Rood, Pack Business, Pack Sport III, 18" 8c velgen, Brembo remmen.
  • Beste antwoord!
  • Komt er een Giulietta GTA of niet?
    « Reactie #5 Gepost op: 11 januari 2011, 16:40:09 »
    Als die in de USA aangeboden gaat worden, is het een "kleine" moeite om hem naar Europa te halen, al dan niet via het grijze circuit. En dat een V6 best nog kan bewijst BMW met de komende 1 serie M Coupe en de huidige 135i. Maar goed, als er überhaupt een GTA komt, maakt een opgevoerde versie van de 1750 TBi, al dan niet met multiair, meer kans denk ik.
    *

    alfacase
    382

    • ****
      - Senior Alfist
  • Beste antwoord!
  • Komt er een Giulietta GTA of niet?
    « Reactie #6 Gepost op: 11 januari 2011, 16:55:11 »
    Een 2.0 of 2.2 TBi bouwen langs de lijnen van de huidige 1.750 lijkt me nog de meest haalbare oplossing voor de motorisering van een Giulietta GTA. Een werkelijk compacte en moderne zescilinder, al dan niet met  MA, zou eigenlijk compleet nieuw ontwikkeld moeten worden en niet op een Amerikaans blok moeten worden gebaseerd. Heb de Amerikaanse motorenbouw niet zo hoog staan, eerlijk gezegd................
    2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
    *

    QV Competizione
    297

    • ****
      - Senior Alfist
      • http://www.legedyk-boxers.nl
  • Beste antwoord!
  • Komt er een Giulietta GTA of niet?
    « Reactie #7 Gepost op: 11 januari 2011, 17:33:36 »
    Me dunkt dat het antwoord op deze vraag direct verbonden is met het verkoopsucces van de Giulietta. In Nederland is het nog niet een topper volgens mij, hoe doet de nieuwe Juul het internationaal?

    Een multiair versie van de 1750 zou wel passen in de markt- en ontwikkelingsrichting.

    Maar dan met meer scherpte, echt diff, standaard vet geluid en veel pk's!  ( en 20% bijtelling haha)
  • Beste antwoord!
  • Komt er een Giulietta GTA of niet?
    « Reactie #8 Gepost op: 11 januari 2011, 17:40:29 »
    De nieuwe Pentastar lijn is behoorlijk vooruitstrevend en modern. Ik denk dat je de Amerikaanse motorenbouwers wat onderschat de tijd van luie motoren met enorme inhoud is daar ook wel grotendeels voorbij.
    *

    Trigger
    204

    • Type Alfa: Alfa Romeo Giulietta
    • ***
      - Alfist
  • Beste antwoord!
  • Komt er een Giulietta GTA of niet?
    « Reactie #9 Gepost op: 11 januari 2011, 17:42:35 »
    ik hoop uit de grond van mijn hart dat de GTA er komt, liefst nog met een V6. Al was het maar als waardige opvolger voor de 147 GTA, en omdat alfa toch altijd een klein monstertje in hun schappen moet hebben :)
    Giulietta Alfa Rosso Metallizzato - Sport Pack 1 met 17" Sportiva - leer-microvezel met rood stiksel
    ex: 156 1.8TS

    http://www.clubalfaromeo.nl/forum/stel-je-voor/ciao-bella/
  • Beste antwoord!
  • Komt er een Giulietta GTA of niet?
    « Reactie #10 Gepost op: 11 januari 2011, 19:12:25 »
    Citaat van: alfacase;602
    Een 2.0 of 2.2 TBi bouwen langs de lijnen van de huidige 1.750 lijkt me nog de meest haalbare oplossing voor de motorisering van een Giulietta GTA.

    de 1750 heeft nog wel genoeg potentieel, daar kun je de 280pk wel mee halen, dan is een 2.0 of een 2.2 ontwikkelen dus overbodig of in ieder geval voegt het niet heel veel toe, of dergelijke motoren moeten ook in de Giulia geleverd gaan worden, maar ook daar geldt dat de 1750 eigenlijk best volstaat (vermogensvarianten van 200 tot 280pk ofzo).
    *

    RiriassaQV
    1.199

    • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
    • *****
      - Super Alfist
  • Beste antwoord!
  • Komt er een Giulietta GTA of niet?
    « Reactie #11 Gepost op: 11 januari 2011, 19:37:16 »
    Citaat van: frankie;616
    de 1750 heeft nog wel genoeg potentieel, daar kun je de 280pk wel mee halen, dan is een 2.0 of een 2.2 ontwikkelen dus overbodig of in ieder geval voegt het niet heel veel toe, of dergelijke motoren moeten ook in de Giulia geleverd gaan worden, maar ook daar geldt dat de 1750 eigenlijk best volstaat (vermogensvarianten van 200 tot 280pk ofzo).

    kunnen ze dan niet op korte termijn een tunings/upgradekit voor de QV eigenaren aan bieden, zoals als abarth met de esseesse kit op de abarth punto??
    Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
     
    Ex-QV Magnesio
    bmw m135i

    Gr. Dyllan :p
  • Beste antwoord!
  • Komt er een Giulietta GTA of niet?
    « Reactie #12 Gepost op: 11 januari 2011, 19:49:12 »
    De letters GTA verdienen toch wat meer dan, met alle respect, een "tuningskit". Het gaat natuurlijk niet alleen om het motorische, maar ook om wat dikker aangezet plaatwerk, steviger uitgevoerde wielophanging, nog wat grotere remmen, meer racy interieur (lekkere carbon kuipjes :))......Verschil met de QV mag wat dat betreft best wat groter.
    *

    Rob
    115

    • ***
      - Alfist
      • My Job
  • Beste antwoord!
  • Komt er een Giulietta GTA of niet?
    « Reactie #13 Gepost op: 11 januari 2011, 20:17:15 »
    Zou leuk zijn als er een GTA kwam. Zou alleen  betekenen dat ik de QV te vroeg heb gekocht.:(
    Ik hoop eigenlijk meer op de Guilia GTA dat zou pas wat zijn. Eerst maar eens wachten op de gewone in 2012.
    My garage : 1300 GT junior , 147GTA , Giulia Quadrifoglio , Stelvio Quadrifoglio
    *

    RiriassaQV
    1.199

    • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
    • *****
      - Super Alfist
  • Beste antwoord!
  • Komt er een Giulietta GTA of niet?
    « Reactie #14 Gepost op: 11 januari 2011, 23:51:24 »
    Citaat van: frankie;622
    De letters GTA verdienen toch wat meer dan, met alle respect, een "tuningskit". Het gaat natuurlijk niet alleen om het motorische, maar ook om wat dikker aangezet plaatwerk, steviger uitgevoerde wielophanging, nog wat grotere remmen, meer racy interieur (lekkere carbon kuipjes :))......Verschil met de QV mag wat dat betreft best wat groter.

    ja maar het hoeft ook niet de aanduiding te krijgen van GTA ,bedoel als het blok potentie heeft om tot 280pk te schoppen ga dat eerst uitmelken met tuningkits :P
    Bouw dan daarnaast gewoon een GTA met zoals je zegt frankie met lekker alles over de top RACY en een blok erin met 300+ pk en dan concurreren met de aankomende Audi RS3 (340pk) en BMW 1 M coupe (340pk) :P
    Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
     
    Ex-QV Magnesio
    bmw m135i

    Gr. Dyllan :p