!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Lang leve Forte
« Gepost op: 26 november 2012, 18:21:28 »
Vorige grote beurt een Forte engine flush gedaan. Ik merkte er niet zoveel van.

Een beetje googlen leerde dat de vervuiling bij de jts niet alleen in het blok, maar ook bij de injectoren kan zitten. Dus vorige week een ander forte middel(geen idee meer wat naam is) bij een tank gedaan.

Nu 1 tank verder gaat de GT als de brandweer! Mooi spul! Per jaar denk ik nu maar een flush en injectiereiniging te gaan doen. Het rijd echt lekkerder nu.
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
Re: Lang leve Forte
« Reactie #1 Gepost op: 26 november 2012, 18:31:48 »
Weet je zeker dat die Forte in de tank geholpen heeft? In principe komt de vervuiling bij een direct ingespoten motor juist omdát de benzine direct ingespoten wordt en dus niet meer langs bijvoorbeeld de inlaatkleppen gaat. Reinigingsmiddeltjes in de benzine helpen dus daartegen niet, juist omdat de benzine er niet meer komt. Kan dus best dat de Forte in de tank ergens voor of tegen geholpen heeft, maar dus niet tegen typische problemen van een direct inspuiter.
*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
Re: Lang leve Forte
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2012, 18:46:35 »
Idd... wat Remco wel deed.. is een gaatje boren in het inlaatspruitstuk.. en dan zelf vanaf daar inspuiten...  Dan komt het wel langs de kleppen....  Je zou eens kunnen informeren hiernaar bij RemcoS
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Re: Lang leve Forte
« Reactie #3 Gepost op: 26 november 2012, 19:13:35 »
Geen idee wat het dan is. Wellicht tussen de oren gevalletje? Hoe dan ook, ik zit lachend achter t stuur!
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
Re: Lang leve Forte
« Reactie #4 Gepost op: 26 november 2012, 19:14:33 »
Da's het belangrijkste toch  ;D en dat de injectoren wat schoner zijn, dat kan natuurlijk wel.
*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
Re: Lang leve Forte
« Reactie #5 Gepost op: 26 november 2012, 20:22:58 »
En misschien dat je zuigerveer groeven wat schoner zijn geworden.. waardoor ze beter compressie maken..