!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Rien67
29

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Onderdelen bestellen
« Gepost op: 13 september 2023, 18:11:42 »
Voor mijn vorige auto, een BMW, waren er sites waar je aan de hand van een tekening van je auto (categorieën, moto, aandrijlijn, remsyteem enz) onderdelen kon bestellen. Bestaat dit ook voor Alfa?
*

Reynaert98
161

  • Type Alfa: Giulietta 1.4TB Sportiva
  • ***
    - Alfist
Re: Onderdelen bestellen
« Reactie #1 Gepost op: 13 september 2023, 18:16:37 »
https://www.qverde.nl/

Veel originele onderdelen. Ook wat aftermarket verkrijgbaar maar staat er meestal bij vermeld.
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Onderdelen bestellen
« Reactie #2 Gepost op: 13 september 2023, 18:56:19 »
en firma Tuynder

https://tuynder.nl/
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

DanaBanana
782

  • *****
    - Super Alfist
Re: Onderdelen bestellen
« Reactie #3 Gepost op: 13 september 2023, 19:11:09 »
Haha. Dat Tuynder is het enige bedrijf dat ik ken waarbij iedereen er altijd "de firma" voor schrijft. Waar dat toch vandaan komt...
*

Rien67
29

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Onderdelen bestellen
« Reactie #4 Gepost op: 13 september 2023, 21:35:40 »
Het is net niet wat ik bedoel. Bij die van BMW staat elk onderdeel benoemd. EIgenlijk hetzelfde systeem wat de dealer gebruikt. Ik heb een screenshot bijgevoegd.
*

DanaBanana
782

  • *****
    - Super Alfist
Re: Onderdelen bestellen
« Reactie #5 Gepost op: 13 september 2023, 23:15:53 »
Het is net niet wat ik bedoel. Bij die van BMW staat elk onderdeel benoemd. EIgenlijk hetzelfde systeem wat de dealer gebruikt. Ik heb een screenshot bijgevoegd.
Ik begrijp wat je bedoelt en volgens mij kan (of kon?) dat bij Tuynder ook. Wellicht alleen als je een account hebt. Want ik kan me van vroeger herinneren dat de mogelijkheden op de site zonder account een stuk beperkter waren dan met.

Verder was de door jou gezochte functionaliteit vroeger beschikbaar op ePer. Dat was een systeem dat de dealers gebruikten en je her en der illegaal kon downloaden. Maar dat is inmiddels aardig uit de tijd.
*

Robert69
1.319

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Onderdelen bestellen
« Reactie #6 Gepost op: 14 september 2023, 07:21:38 »
Haha. Dat Tuynder is het enige bedrijf dat ik ken waarbij iedereen er altijd "de firma" voor schrijft. Waar dat toch vandaan komt...

Hoho, vergeet de firma List & Bedrog niet he. Ook wereldberoemd
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

DanaBanana
782

  • *****
    - Super Alfist
Re: Onderdelen bestellen
« Reactie #7 Gepost op: 14 september 2023, 17:45:33 »
Haha. Dat Tuynder is het enige bedrijf dat ik ken waarbij iedereen er altijd "de firma" voor schrijft. Waar dat toch vandaan komt...

Hoho, vergeet de firma List & Bedrog niet he. Ook wereldberoemd
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Onderdelen bestellen
« Reactie #8 Gepost op: 14 september 2023, 19:04:22 »
Ik begrijp wat je bedoelt en volgens mij kan (of kon?) dat bij Tuynder ook. Wellicht alleen als je een account hebt. Want ik kan me van vroeger herinneren dat de mogelijkheden op de site zonder account een stuk beperkter waren dan met.

klopt.....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Busso
884

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Onderdelen bestellen
« Reactie #9 Gepost op: 23 september 2023, 16:43:23 »
Ik gebruikte deze altijd voor de 159 en soms nog voor de 147. Helaas geen gegevens van de Giulia.

https://alfa-romeo.7zap.com/en/
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's