!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

merosi
57

  • **
    - Junior Alfist
Overname van Alfa door VAG-groep?
« Reactie #30 Gepost op: 19 januari 2011, 18:44:31 »
Niets is perfect. Heb een tweetal jaar een Golf V gehad, voor mijn 147. Verkocht wegens steeds groter worden roetpluimen, had geen zin in de auto twee keer te betalen (je vraagt je overigens af waarom zo'n geweldig degelijke Duitse auto's maar twee jaar garantie hebben, maar goed). Anderzijds, sommige zaken die momenteel gebeuren door Fiat doen me echt pijn als Alfist.
Dus de vraag is, of het enig verschil zal maken?
*

AlfaHenk
7

  • *
    - Startende Alfist
Overname van Alfa door VAG-groep?
« Reactie #31 Gepost op: 19 januari 2011, 19:04:08 »
Citaat van: rsh_scuderia;1266
De TSI blokken hebben weldegelijk veel problemen. Onder andere ICM koud, hitte afvoer en blokken die het niet langer dan 30.000 kilometer aanhouden.
VAG is wat dat betreft goed bezig :D

Zekers, heb al een aantal collega's horen klagen over hortende en stotende auto's, ontsteking, bougies, etc. Reden te meer voor mij om niet meer voor VAG te kiezen.
*

fjodor
362

  • ****
    - Senior Alfist
Overname van Alfa door VAG-groep?
« Reactie #32 Gepost op: 20 januari 2011, 19:42:58 »
"The Alfa virus. No medication can cure it. Only owning the car can help ease it
*

corsa54
564

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *****
    - Super Alfist
Overname van Alfa door VAG-groep?
« Reactie #33 Gepost op: 25 januari 2011, 21:58:23 »
Citaat van: frankie;1251

En of de TCT betrouwbaarder is dan de DSG bakken (alleen de bakken geven/gaven problemen, de TSi motoren zelf niet) weet nog niemand.
Er is één belangrijk verschil: de TCT heeft droge koppelingen, de DSG's natte.
Overigens een knap staaltje van FPT (met dank aan Graziano, die écht een goeie transmissie kunnen maken!), de tot nu toe sterkste "droge" dual clutch bak kwam niet verder dan 250 Nm. De Italiaanse TCT met droge koppelingen kan 340 Nm aan.
*

merosi
57

  • **
    - Junior Alfist
Overname van Alfa door VAG-groep?
« Reactie #34 Gepost op: 27 januari 2011, 07:34:35 »
Citaat van: corsa54;2466
Er is één belangrijk verschil: de TCT heeft droge koppelingen, de DSG's natte.
Overigens een knap staaltje van FPT (met dank aan Graziano, die écht een goeie transmissie kunnen maken!), de tot nu toe sterkste "droge" dual clutch bak kwam niet verder dan 250 Nm. De Italiaanse TCT met droge koppelingen kan 340 Nm aan.

Graziono is niet de kleinste. De journalisten zijn alleszins erg tevreden over de TCT, lijken het een beter systeem te vinden dan DSG, en voordat journalisten positief gaan doen over italianen zonder een verhaal op te hangen van  'de spiegel viel eraf' ...
*

Barhanger
25

  • *
    - Startende Alfist
Overname van Alfa door VAG-groep?
« Reactie #35 Gepost op: 31 januari 2011, 14:49:46 »
Strakke actie van die Italianen:D
Present: Giulietta 2.0T Autodelta (1983), Brera 2.4 Jtdm Squadra
Past: 159 SW 1.9 JTDm 150pk (2009), Giulietta 1.6JTDm 105pk (2010), 155 2.5V6 (1995), Alfa 33 1.7IE (1994)
*

Barhanger
25

  • *
    - Startende Alfist
Overname van Alfa door VAG-groep?
« Reactie #36 Gepost op: 31 januari 2011, 14:50:26 »
Citaat van: fjodor;1837
http://www.autoedizione.nl/2011/01/20/fiat-wil-niet-samen-met-vw-de-eenheid-van-italie-vieren/
lijkt me nu helemaal duidelijk!!!!


Op dit bericht dan.....
Present: Giulietta 2.0T Autodelta (1983), Brera 2.4 Jtdm Squadra
Past: 159 SW 1.9 JTDm 150pk (2009), Giulietta 1.6JTDm 105pk (2010), 155 2.5V6 (1995), Alfa 33 1.7IE (1994)