« Reactie #1 Gepost op: 31 oktober 2019, 09:50:57 »
Voor de duidelijkheid!?
Er zit nog gewoon het juiste niveau KV in het reservoir ?
Als je een stukhebt gereden kan je dan beoordelen of de koelslangen naar de radiateur warm worden ?
Zo ja werkt de thermostaat nog. Dit dient overigens pas te gebeuren als de motor op temperatuur is gekomen. Een klein beetje of heel langzaam wordt het wel water kan daar heel langzaam doorstromen.
Als dit het geval is dan zou je koelsysteem gewoon in orde moeten zijn.
Het volgende is dan aan de hand.
De computer en dashboard krijgen geen goede meerwaarde.
Het is naar alle waarschijnlijkwaarschijnlijkheid een 4 polige sensor.
2 contacten voor het dash en twee voor de ecu.
Controleer de stekker en vervang eventueel de sensor.
Ik verwacht (naar ervaring) dat intern in de sensor een draad breuk zit.
Mocht je de ecu kunnen uitlezen zal de motortemperatuur waarschijnlijk -33 zijn. Starten zal dan ook rot gaan denk ik.