!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

AlfaHenk
7

  • *
    - Startende Alfist
Proefrit Alfa Rome Guiletta 1.4 MA
« Gepost op: 11 januari 2011, 19:36:07 »
Over een maandje of 4 loopt mijn lease af en kan ik wat anders gaan rijden dan mijn huidige Seat Leon, dus ik was zeer benieuwd naar de Guiletta 1.4 MA. Afgelopen zaterdag naar de dichtsbijzijnde dealer geweest (Vireo - Houten - zeer goede, hartelijke ontvangst) en in een rode (als dat Alfa Mettalizione was, niet echt mooi) 1.4 MA met Sportpack 3 gereden. Begonnen in de N stand maar hij stond eigenlijk al heel snel in de D stand. Kan er kort over zijn, de auto rijdt gewoon lekker. Wel wennen is het gaspedaal. Lange slag ten opzichte van de Leon. Plaatsing rempedaal ook wennen, want moest ik mijn voet liften om te remmen bij de Leon, bij de Alfa zit ie veel dieper waardoor mijn voet nogal eens in luchtledige zweefde in het begin. Maar goed, dat zijn zaken waar je aan kunt wennen. Wat ik wel jammer vond was het stuur. Gewoon net wat te dun en net wat te hard waardoor je vooral in de D stand behoorlijk moet werken. Nu was de demo wel een hele nieuwe, van een paar dagen oud, dus misschien wordt het sturen nog wat soepeler. De stoelen zitten wel lekker (was zwart sport leer met ribbelpatroon, rode stiksels) maar hadden wat meer zijdelingse steun mogen bieden. Ziet er wel top uit, overigens.Schakelt trouwens heerlijk, ten opzichte van een ooit eens gereden Alfa 147 is dit een verademing. Al met al wel positief gestemd. Heb echter nog wel paar vragen.
 
Is de navigatie de moeite waard? Nu met dat Business Pack wellicht interessant. Hoe is de stem? Moet je werkelijk alles indraaien of verschijnen er op een gegeven moment wel complete straten/plaatsnamen? Worden bestemmingen opgeslagen en zijn ze makkelijk terug te vinden? Nauwkeurigheid en up to date zijn/houden vindt ik ook belangrijk.
 
Sport Pack 3 is eigenlijk veel mooier, met die Turbina's, maar ik zit een beetje met de winterbanden. Zou er een setje extra stalen velgen mee te leasen zijn? Of toch 18" winterbanden laten wisselen, duur? Hoewel, beetje zonde van de velgen, ook al is het niet mijn eigen auto..wat zouden jullie doen?
*

Wilbert G
448

  • ****
    - Senior Alfist
Proefrit Alfa Rome Guiletta 1.4 MA
« Reactie #1 Gepost op: 11 januari 2011, 20:22:25 »
Ha,

De nav. kan ik je helaas nog niet over informeren, want ik krijg de auto einde van deze week pas. Voor wat betreft de winterbanden, ik heb gewoon mijn Turbina's waar winterbanden op zitten, maar dat betaald mijn werkgever zelf... Ik vindt het sowieso zonde om een half jaar met 18'' rond te rijden, en daarna op 16'' stalen velgen...

Verders mooi verhaal, geen ''haleluja-wat-een-super-auto' verhaal maar gewoon alle voors en tegens in één relaas! Andere kant van het verhaal is wel, dat je het verschil pas goed gaat merken als je eens met een andere auto, zoals een Astra gaat rijden. Je vergelijkt nu alles met een auto die je gewend bent. Maar geloof me, rijd een aantal voor jou nog niet bekende auto's, en dan kom je erachter welke auto toch net even dat verschil maakt!! En dan bedoel ik qua totaalplaatje!

Succes verder Henk
Proefrit Alfa Rome Guiletta 1.4 MA
« Reactie #2 Gepost op: 11 januari 2011, 20:50:35 »
Mooi verhaal Henk, succes met je keuze!
*

Trigger
204

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulietta
  • ***
    - Alfist
Proefrit Alfa Rome Guiletta 1.4 MA
« Reactie #3 Gepost op: 11 januari 2011, 21:37:43 »
Als je foto's van Rosso Metallizzato wilt, kijk anders even op mn voorsteltopic ;) Ik vind het werkelijk een prachtig kleur en ik ben niet de enige. Mooier dan gewoon rood, iets donkerder :). Verder hoop ik natuurlijk van harte dat je ook een Alfist wordt. Er zijn hier een pak ex-Leon-rijders, dus die kunnen waarschijnlijk ook wel hun bevindingen delen
Giulietta Alfa Rosso Metallizzato - Sport Pack 1 met 17" Sportiva - leer-microvezel met rood stiksel
ex: 156 1.8TS

http://www.clubalfaromeo.nl/forum/stel-je-voor/ciao-bella/
*

firstalfa
75

  • **
    - Junior Alfist
Proefrit Alfa Rome Guiletta 1.4 MA
« Reactie #4 Gepost op: 11 januari 2011, 23:56:11 »
Bij de navigatie kan je na de eerste letters alleen de letters selecteren (en zijn zichtbaar) van nog bestaande plaats of straatnamen. Je begint dus met 26 keuzes en dat wordt snel minder. Daarnaast kan je kiezen voor een lijst met namen, met het aantal keuze mogelijkheden erbij, en bij een beperkt aantal namen komt de lijst automatisch.
Recente bestemmingen kan je opnieuw selecteren en je kan favorieten opslaan.
De stem is niet echt vriendelijk, en een nadeel is dat je de stem wel uit kan zetten, maar bij een opdracht de muziek even stil valt. Zeer irritant.
Grootste voordeel is dat je de navigatie altijd bij je hebt, zonder speciaal mee te nemen, om te voorkomen dat een ander de Tomtom meeneemt.
*

Sandra
117

  • ***
    - Alfist
Proefrit Alfa Rome Guiletta 1.4 MA
« Reactie #5 Gepost op: 12 januari 2011, 08:00:23 »
De Pack Business aktie loopt tot 31 januari maar er komt vast wel weer iets nieuws voor in de plaats.

Mijn winterbanden zijn opgenomen in mijn leaseovereenkomst en worden op de originele turbina's gewisseld. Kost me geloof ik 9 euro per maand.

Dat hoge rempedaal in de Leon herken ik wel ja, maar dat is meer een manco van Seat dan van Alfa, haha. Overigens staat Alfa wat mij betreft toch wel een stuk hoger in aanzien dan Seat (met alle respect voor Seat, ik heb er terslotte ook 8 jaar in rond gereden).

Pas maar op... eens een Alfa.... ;)
Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive - Nero Etna - Rood leer - Pack Business - Pack Sport 3 met Turbina\'s
*

AlfaHenk
7

  • *
    - Startende Alfist
Proefrit Alfa Rome Guiletta 1.4 MA
« Reactie #6 Gepost op: 12 januari 2011, 20:35:36 »
Citaat van: Wilbert G;636
Ha,

Verders mooi verhaal, geen ''haleluja-wat-een-super-auto' verhaal maar gewoon alle voors en tegens in één relaas! Andere kant van het verhaal is wel, dat je het verschil pas goed gaat merken als je eens met een andere auto, zoals een Astra gaat rijden. Je vergelijkt nu alles met een auto die je gewend bent. Maar geloof me, rijd een aantal voor jou nog niet bekende auto's, en dan kom je erachter welke auto toch net even dat verschil maakt!! En dan bedoel ik qua totaalplaatje!

Succes verder Henk

Nou, ik heb wel wat referentie-materiaal qua wat ik eerder gereden heb en de Giulietta komt daar qua looks en rij-beleving wel bovenuit, qua prijs ook wel, maar gelukkig ook op andere gebieden. En nee, ik ben nog niet verliefd. ;) Natuurlijk is ze onweerstaanbaar qua looks, maar ik weet me nog te beheersen! Na wat Golven en een Peugeot 307SW (leuk en practisch met kleine kids) overgestapt op wat sportievers, de Leon. Er stonden 3 auto's op mijn lijstje, Golf VI, Scirocco en de Giulietta. De Golf is wel uit beeld inmiddels, qua prijs (20%, met DSG) gelijk aan de Giu (hoe ik hem hebben wil) en dan kies ik toch voor de Giu. Blijft over de Scirocco. Mooie bak, rijdt heel lekker maar wel ongunstig qua bijtelling. Zoals het er nu uit ziet ga ik voor de Giulietta.
*

AlfaHenk
7

  • *
    - Startende Alfist
Proefrit Alfa Rome Guiletta 1.4 MA
« Reactie #7 Gepost op: 12 januari 2011, 20:39:30 »
Citaat van: firstalfa;707
Bij de navigatie kan je na de eerste letters alleen de letters selecteren (en zijn zichtbaar) van nog bestaande plaats of straatnamen. Je begint dus met 26 keuzes en dat wordt snel minder. Daarnaast kan je kiezen voor een lijst met namen, met het aantal keuze mogelijkheden erbij, en bij een beperkt aantal namen komt de lijst automatisch.
Recente bestemmingen kan je opnieuw selecteren en je kan favorieten opslaan.
De stem is niet echt vriendelijk, en een nadeel is dat je de stem wel uit kan zetten, maar bij een opdracht de muziek even stil valt. Zeer irritant.
Grootste voordeel is dat je de navigatie altijd bij je hebt, zonder speciaal mee te nemen, om te voorkomen dat een ander de Tomtom meeneemt.

Hmm, bedankt voor de info. Jammer dat ie de muziek blijft muten.
*

AlfaHenk
7

  • *
    - Startende Alfist
Proefrit Alfa Rome Guiletta 1.4 MA
« Reactie #8 Gepost op: 12 januari 2011, 20:53:56 »
Citaat van: Sandra;717
De Pack Business aktie loopt tot 31 januari maar er komt vast wel weer iets nieuws voor in de plaats.

Mijn winterbanden zijn opgenomen in mijn leaseovereenkomst en worden op de originele turbina's gewisseld. Kost me geloof ik 9 euro per maand.

Dat hoge rempedaal in de Leon herken ik wel ja, maar dat is meer een manco van Seat dan van Alfa, haha. Overigens staat Alfa wat mij betreft toch wel een stuk hoger in aanzien dan Seat (met alle respect voor Seat, ik heb er terslotte ook 8 jaar in rond gereden).

Pas maar op... eens een Alfa.... ;)

Ik ga eens kijken wat die 18inch winterbanden me extra gaan kosten. Die Turbina's zijn gewoon gemaakt voor de Giulietta.. Ach, niks dan goeds over mijn Leon. Die heeft me nog nooit laten staan. Laatste jaren heeft dat merk natuurlijk wel geprofiteerd van de overname door VAG (Leon = budget A3) maar eens, evengoed ga ik er van uit nu een segment hoger te gaan rijden met de Giulietta.