!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
richtprijs voor verkoop
« Gepost op: 15 mei 2012, 15:30:31 »
Weet er iemand wet een goede richtprijs zou zijn om mijn Juule te verkopen?
Heeft nu 15000km gereden. 1.4MA Dist. Nero de rest vd opties vind je onderaan di bericht...
Doe hem weg, niet omdat ik het geen goede wagen vindt, maar had gehoopt dat hij "sportiever" zou aanvoelen, bleek dus niet...Nu wel op zoek naar een Boxster, zal wel al van jaar of 10 oud zijn maar maakt mij niet uit. ME want a Porsche... lol

ALvast bedankt voor de info
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
richtprijs voor verkoop
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2012, 16:01:22 »
Oei oei hoe oud ie hij nu?
DE hardste afschrijving heb je nu net gehad waarschijnlijk, dus niet het beste moment.
QV SAVALI
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
richtprijs voor verkoop
« Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2012, 16:41:30 »
is 13maand oud...
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
richtprijs voor verkoop
« Reactie #3 Gepost op: 15 mei 2012, 18:57:22 »
volgens mij snap jij het niet. Sportiever aanvoelen.. Dat had een proefrit toch allang duidelijk kunnen maken... De vergelijking met de porsche gaat natuurlijk helemaal mank.
Maar: t zijn jouw centen. Slim vind ik het niet.
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
richtprijs voor verkoop
« Reactie #4 Gepost op: 15 mei 2012, 19:19:08 »
Heb mij mss wat verkeerd uitgedrukt qua sportiever aanvoelen. Tuurlijk wist ik al hoe de Juule reed door meerdere testritten en hij rijdt nog steeds fantastisch, alleen mis ik net dat tikkeltje. En idd de vergelijking met een P is fout  want dat is puur sportief rijden Vs sportief/comfortabel rijden...
Maar zolang ik geen mooie prijs krijg voor Juule blijf ik met heel erg veel plezier ermee rijden hoor. Dont get me wrong...en mss zit ik binnen 5jaar hier nog op het forum met nieuwe mods van de Juule, only time wil tell.
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
richtprijs voor verkoop
« Reactie #5 Gepost op: 15 mei 2012, 19:42:05 »
...mompelt iets van blad aan de boom...
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
richtprijs voor verkoop
« Reactie #6 Gepost op: 15 mei 2012, 19:47:19 »
dat zal een nederlandse uitdrukking zijn vermoed ik...van da blad aan de boom??? lol
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

djbase
585

  • *****
    - Super Alfist
richtprijs voor verkoop
« Reactie #7 Gepost op: 15 mei 2012, 20:14:03 »
Eindelijk iemand dat mij snapt:p. Denk ik, alsook de QV vermoedelijk "sportiever rijdt en aanvoelt" dan de non QV versies.

Succes met de verkoop!
Spijtig genoeg zal je een aanzienlijk som geld verliezen! Dus in dat opzichte is het inderdaad niet slim.
Betreft test-rit, auto is zo anders dat als je van uw oude vertrouwde auto komt je nog niet alles gewend raakt tijdens testrit, koppeling, versnellingsbak,... dat je geen tijd hebt om aan alles te denken en vooral aan te voelen omdat dat gevoel nog niet komt op zo'n korte tijd.

Is de uwe gechipt? En verlaagd? Want zijn beide zaken dat ik hoop dat mijne juul wel sportiever en meer fun gaat geven.
Alfa Giulietta 2.0jtdm² 170pk sp2 8C, alfa rosso - Ex. Fiat Coupe 20VT MY99 - 6 speed - Squadra chip v1A - Forge DV006 1.45bar overboost (03/11/2003-13/03/2012 RIP)
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
richtprijs voor verkoop
« Reactie #8 Gepost op: 15 mei 2012, 20:27:43 »
Citaat van: djbase;21273
Eindelijk iemand dat mij snapt:p. Denk ik, alsook de QV vermoedelijk "sportiever rijdt en aanvoelt" dan de non QV versies.

Succes met de verkoop!
Spijtig genoeg zal je een aanzienlijk som geld verliezen! Dus in dat opzichte is het inderdaad niet slim.
Betreft test-rit, auto is zo anders dat als je van uw oude vertrouwde auto komt je nog niet alles gewend raakt tijdens testrit, koppeling, versnellingsbak,... dat je geen tijd hebt om aan alles te denken en vooral aan te voelen omdat dat gevoel nog niet komt op zo'n korte tijd.

Is de uwe gechipt? En verlaagd? Want zijn beide zaken dat ik hoop dat mijne juul wel sportiever en meer fun gaat geven.

Nee staat nog volledig origineel...
 Maar betwijfel of dat zo een groot verschil zou maken...
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

bekkie
2.751

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
richtprijs voor verkoop
« Reactie #9 Gepost op: 15 mei 2012, 21:46:50 »
Ergens begrijp ik de opmerkingen wel als 'niet sportief genoeg', 'niet strak genoeg' en 'ik mis iets'. Ik had dat zelf ook wel een beetje. Tot vandaag. Had tijdelijk even een Mito met TCT mee omdat de Giulietta naar de garage moest voor een aantal puntjes. Nou, dan vind ik dat harde en strakke van de Mito (18" velgen) behoorlijk minder rijden dan de Giulietta. Zal wel aan de leeftijd liggen ;) maar ik kan dat comfortabele van de Giulietta wel waarderen. Bovendien rijdt de Giulietta beter en strakker dan ik zelf dacht. Heeft er ook mee te maken dat ik regelmatig in auto's rij van de merken Kia, Peugeot, Opel en Volkswagen. Nou, dan zit de Giulietta op eenzame hoogte. Overigens ook ten opzichte van de 159, vind ik. Maar goed, ik dwaal af. Ik begrijp dus de opmerkingen, maar leer de comfortabele kant van de Giulietta wel steeds meer waarderen.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

corsa54
564

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *****
    - Super Alfist
richtprijs voor verkoop
« Reactie #10 Gepost op: 15 mei 2012, 23:00:15 »
Tsja, als je dan toch echt wilt stuiteren, waarom dan geen Caterham Seven of een Westfield. (of andere Lotus Seven kloon.....nou ja, de Donkervoort is inmiddels bezopen duur geworden)
Dat voelt pas echt "sportief" aan.
Maar het is natuurlijk geen vergelijk met een auto voor alledag waar je vier (vijf) personen plus bagage behoorlijk comfortabel mee kunt vervoeren en toch in een dolle bui een bak pret kunt hebben.
 
Ik heb geen ervaring met de MA, maar mijn QV is in elk geval de lekkerste (van tien) Alfa's, die ik gehad heb!! (hoewel de Sprint QV dicht in de buurt komt, maar ja die woog zowat de helft van de Juul)
*

Stereo182
33

  • *
    - Startende Alfist
richtprijs voor verkoop
« Reactie #11 Gepost op: 16 mei 2012, 15:22:05 »
Maarre wat gaat ie nou kosten?
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
richtprijs voor verkoop
« Reactie #12 Gepost op: 16 mei 2012, 22:30:41 »
Ik denk dat je tussen 16 en 18 mag verwachten...
Succes ermee !!!
Look to the past, see the future
*

Hengel
490

  • ****
    - Senior Alfist
richtprijs voor verkoop
« Reactie #13 Gepost op: 17 mei 2012, 18:41:28 »
De Juul is wat minder hard geveerd dan m'n Leon FR die ik hiervoor had. Maar die schoof op de limiet iets spectaculairder over de voorwielen weg. De limiet van de Giuilietta (met SP3) ligt een stuk hoger waardoor ook snelle bochten wat minder spannend zijn. Maar toch zou ik niet terug willen naar de harde vering van de FR. Ik stel het comfort van de Giulietta icm de betere wegligging op prijs.

Maar in jouw situatie zou ik investeren in een ander onderstel (veren én dempers) om de auto wat steviger en directer te maken. Aanpassing van het motor management kun je ook aan denken. Dan ben je een stuk minder kwijt dan wanneer je de auto inruilt. Wat betreft de Porsche Boxter; deze lijkt betaalbaar totdat je een reparatie moet laten uitvoeren of voor een grote beurt moet. De midden motor is lastig toegankelijk en de uurtarieven hoog. Dus reken maar uit.
1.4 TB Multiair TCT Distinctive, Nero, Leder Rood, Pack Business, Pack Sport III, 18" 8c velgen, Brembo remmen.
richtprijs voor verkoop
« Reactie #14 Gepost op: 17 mei 2012, 18:51:07 »
Citaat van: Hengel;21316
en de uurtarieven hoog.

Gelukkig zijn er, net als bij Alfa, ook aardig wat specialisten die veel vriendelijkere uurtarieven hebben. Je bent dus niet per definitie aangewezen op de dealer.