!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Dank voor jullie reacties, @DanielH92 en @MysteryAngel . Had het daar over gehad met de dealer maar die zij ook dat dit niet kon, Ronald trouwens ook.Ik kwam op dat idee omdat het inhouden begon na de tuning en nog voor de oliewissel. Na de oliewissel werd het wel erger en nadat Ronald de boel gecheckt heeft zag hij een melding die direct verband hield met de MA unit. Dus die is vervangen.Ben er alleen niet helemaal zeker van dat het euvel nu verholpen is. Het inhouden lijkt er nog te zijn, al is het een stuk minder duidelijk dan voor de MA vervanging. Maar zo begon het de eerste keer ook, nauwelijks merkbaar. Volgens de dealer moet de MA module nog inleren, maar ergens klinkt dat als BS in mijn oren (daar hebben ze bij deze dealer nogal een handje van). Ben alleen geen techneut helaas dus weet het gewoon niet.
Inleren zal hooguit een paar minuten zijn. Na mijn Multiair wissel reed ie dezelfde middag weer als vanouds.
Citaat van: DanielH92 op 21 oktober 2020, 12:33:51Inleren zal hooguit een paar minuten zijn. Na mijn Multiair wissel reed ie dezelfde middag weer als vanouds.Ja dat dacht ik dus ook, alleen merkte ik vrij snel weer dat hij minimaal inhield. Je voelt de auto soms onregelmatig kleine schokjes maken. Boven de 3000 toeren is er niets aan de hand, het is vooral tussen de 2000 en 3000 toeren als de snelheid constant is. DNA- stand maakt geen verschil. Bougies zijn overigens ook vervangen.Zo lang ik garantie heb mag de dealer zich het hoofd erover breken. Ik ga dus maar weer eens bellen. Ben er in elk geval goed ziek van aan het worden. Had me toch iets anders voorgesteld van een auto van net 5 jaar oud en nog geen 60K op de teller
Citaat van: Robert69 op 21 oktober 2020, 14:08:48Citaat van: DanielH92 op 21 oktober 2020, 12:33:51Inleren zal hooguit een paar minuten zijn. Na mijn Multiair wissel reed ie dezelfde middag weer als vanouds.Ja dat dacht ik dus ook, alleen merkte ik vrij snel weer dat hij minimaal inhield. Je voelt de auto soms onregelmatig kleine schokjes maken. Boven de 3000 toeren is er niets aan de hand, het is vooral tussen de 2000 en 3000 toeren als de snelheid constant is. DNA- stand maakt geen verschil. Bougies zijn overigens ook vervangen.Zo lang ik garantie heb mag de dealer zich het hoofd erover breken. Ik ga dus maar weer eens bellen. Ben er in elk geval goed ziek van aan het worden. Had me toch iets anders voorgesteld van een auto van net 5 jaar oud en nog geen 60K op de tellerMss een rare opmerking hoor maar kan het mss niet te maken hebben met de elektronische gasrespons?
Citaat van: Robert69 op 21 oktober 2020, 14:08:48Citaat van: DanielH92 op 21 oktober 2020, 12:33:51Inleren zal hooguit een paar minuten zijn. Na mijn Multiair wissel reed ie dezelfde middag weer als vanouds.Ja dat dacht ik dus ook, alleen merkte ik vrij snel weer dat hij minimaal inhield. Je voelt de auto soms onregelmatig kleine schokjes maken. Boven de 3000 toeren is er niets aan de hand, het is vooral tussen de 2000 en 3000 toeren als de snelheid constant is. DNA- stand maakt geen verschil. Bougies zijn overigens ook vervangen.Zo lang ik garantie heb mag de dealer zich het hoofd erover breken. Ik ga dus maar weer eens bellen. Ben er in elk geval goed ziek van aan het worden. Had me toch iets anders voorgesteld van een auto van net 5 jaar oud en nog geen 60K op de tellerWat voor olie zit er in? Verkeerde olie kan problemen met de module veroorzaken die niet weg zijn na het vervangen van de module. Flush en de juiste olie hebben bij mij problemen met de module verholpen.
Heeft iemand al ervaring met EQ Performance?
Back to the subject:Ik heb enige ervaring op dit gebied: destijds, toen ik m'n bella net had ontvangen werd er door Kroymans zèlf een tuning aangeboden (van 120pk naar 150 pk) Zij bouwden echter geen softwarematige beveiligingen in tegen tè koude of tè warme motor e.d.Ik heb toen gekozen voor Squadra Tuning en ik ben daar prima geholpen door Stephan. De auto is echt veel pittiger en als ik lui wil rijden: ik accelereer zelf redelijk in zn 6e van 90 km/h naar veel harder. Daarvóór moest ik echt wel 1 of 2 versnellingen terug.MAAR:Toen mijn motor in de soep draaide door een gebroken distributieriem (door vastgeslagen as van een inferieure, niet originele, waterpomp, ongevraagd gemonteerd door Fiat De Beer) bleek dat ELKE garantie, bemoeienis naar de dealer of coulance van Fiat/Alfa Nederland wordt geweigerd, ook al heeft de schade aantoonbaar TOTAAL NIETS met de tuning te maken. De Beer heeft me uiteindelijk nog wat coulance gegund, maar ik ben de auto een flinke tijd kwijt geweest en je hebt eigenlijk geen poot om op te staan en staat met je rug tegen de muur. Terwijl er ws NIETS aan de hand was geweest als de dealer de berekende waterpomp ook werkelijk geplaatst zou hebben.