!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

alfresco
7

  • *
    - Startende Alfist
stukkie sturen in Italie
« Gepost op: 25 januari 2011, 13:02:29 »
Sinds ik mijn Juul bestelde loop ik met het idee rond om em eens uit te laten in het land van herkomst: lekker stukkie sturen in Italie.
 
Echter: Italie is een erg groot land. Heeft iemand ervaring en/of tips mbt de betere stuurmanswegen die geschikt zijn voor mijn plan:confused:
1.4 TMA Squadra getuned, Bianco Ghiaccio, rood leer, premium plus pakket, sportpakket 3, 18 inch competizione donkergrijs gecoat, verlaagd, rode remklauwen, privacy glas, chromen instaplijsten, Alfa Tom Tom en hij rijdt nog lekker ook.....
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
stukkie sturen in Italie
« Reactie #1 Gepost op: 25 januari 2011, 13:33:25 »
misschien idee om met een aantal van de club te gaan ???

anders rondje Nurburgring :p met z'n allen
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

fjodor
362

  • ****
    - Senior Alfist
stukkie sturen in Italie
« Reactie #2 Gepost op: 25 januari 2011, 14:42:58 »
stelvio pass leuk stukkie om te rijdenikzelf ga altijd naar schotland daar kan je ook lekker sturen
"The Alfa virus. No medication can cure it. Only owning the car can help ease it
*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
stukkie sturen in Italie
« Reactie #3 Gepost op: 25 januari 2011, 15:35:26 »
Citaat van: fjodor;2428
stelvio pass leuk stukkie om te rijdenikzelf ga altijd naar schotland daar kan je ook lekker sturen

Stelviopas is inderdaad prachtig, 'm anderhalf jaar geleden nog op de fiets gedaan, 22 km lang klimmen naar 2758 meter, 48 haarspeldbochten. Ook verschillende malen op de motor omhoog gegaan. Hou er wel rekening mee dat die pas meestal tot - minstens - half juni dicht is, en vaak eind september al weer gesloten wordt. Ook in de open maanden kan er zomaar ineens een halve meter sneeuw liggen, daarboven.
In het weekend en gedurende het hoogseizoen kun je beste 's morgens vroeg al omhoog gaan, daarna wordt het te druk om lekker te sturen........
Zelf ga ik dit voorjaar (april) weer naar noord-Italiƫ, naar een plaats tussen Merano en Bolzano (eigenlijk: Meran en Bozen, want het is duitstalig gebied). Om en om: 1 dag fietsen, 1 dag met de QV, vele mooie stuurwegen en in die periode nog uiterst rustig. Verschillende passen in de buurt zijn in periode al wel open, zoals het Gampenjoch (Passo delle Palade, 1518m) en de Mendelpas.
 
Hier een plaatje van de Stelvio:
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
*

fjodor
362

  • ****
    - Senior Alfist
stukkie sturen in Italie
« Reactie #4 Gepost op: 25 januari 2011, 15:48:53 »
op de fiets daar word je moe van!!!! of was je auto kapot???:p nee geintje, knap ik doe je niet na denk dat ik het ongeveer 2km vohoud naar beneden zou ik wel kunnen;)
"The Alfa virus. No medication can cure it. Only owning the car can help ease it
*

rsh_scuderia
197

  • ***
    - Alfist
stukkie sturen in Italie
« Reactie #5 Gepost op: 25 januari 2011, 20:38:11 »
De Stelvio ga ik over 1,5 jaar doen.
Met de Guiletta en met de racefiets :cool:

Toscane is erg fraai. Mooie, overzichtelijke doordraaiers waar het gemiddelde tempo best hoog kan liggen.
*

tjr
55

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio
  • **
    - Junior Alfist
stukkie sturen in Italie
« Reactie #6 Gepost op: 26 januari 2011, 15:11:28 »
Citaat van: RiriassaQV;2424
misschien idee om met een aantal van de club te gaan ???

anders rondje Nurburgring :p met z'n allen

 
Nurburgring ben ik bij, stond ik vorig jaar al een keer maar was toen helaas al helemaal afgehuurd.